1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. بنیاد «عکاسان خیابانی» نخستین اثر تالیفی اش را منتشر کرد

بنیاد «عکاسان خیابانی» نخستین اثر تالیفی اش را منتشر کرد

کتاب «عکاسان خیابانی» با رویکردی به بحث «چرا عکاسی خیابانی؟» با کوشش مسعود قرائی به زبان انگلیسی چاپ و منتشر شد و مورد رونمایی و معرفی قرار گرفت.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک این کتاب که نخستین اثر تالیفی بنیاد «عکاسان خیابانی» است با درجه کیفی بسیار خوب در حوزه گردآوری، تنظیم، طراحی، چاپ و بسته بندی به نتیجه رسیده و جهت ارایه و سفارش علاقمندان به دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک رسیده است.
بنیاد عکاسان خیابانی با انتشار این کتاب باب پرداختن به موضوعی چون «چرا عکاسی خیابانی؟» را به عنوان یک ضرورت و حتی اولویت در مستندنگاری زمان ارایه کرده است.
این کتاب در کتابفروشی بوکا واقع در شهر میلان که یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین کتاب فروشی های دنیا می باشد، رونمایی شد و هم اکنون در سراسر دنیا در دسترس و قابل خریداری است.
کتاب نظری آموزشی «عکاسان خیابانی» در سه بخش مستقل طراحی شده است که بخش نخست این کتاب مقاله ای از «ریچادر سندلر/Richard Sandler» عکاس مشهور خیابانی اهل نیویورک به همراه تعدادی از آثار و عکس های وی است. در بخش دوم مصاحبه ی مفصلی با موضوع عکاسی خیابانی را از «مت استوارت/Matt Stuart» عکاس برجسته و اسبق آژانس عکس مگنوم را می خوانیم و همچنین منتخبی از بهترین آثار و عکس های او را مشاهده می کنیم؛ و در بخش سوم، کتاب با نمایش عکس ها و توضیحات ۵۱ عکاس خیابانی به پاسخ آن ها به این پرسش که «چرا آنها عکاسی خیابانی می کنند؟» پرداخته است.

اسامی عکاسان حاضر در بخش سوم کتاب «عکاسان خیابانی» که از جمله عکاسان مطرح معاصر خیابانی اند، به این ترتیب معرفی شده است:
Alberte Alonso Pereira, Andrés Cañal, Ayla Güvenç İMİR, Barry Talis, Bimo Pradityo, Damian Milczarek, Dimitri Mellos, Ekin Küçük, Enrico Markus Essl, Fabricio Brambatti, Francesco  Sembolini, Gareth Bragdon, Gil Rigoulet, Gustavo Minas, Ilan Burla, Jasper Tejano, Jaume Escofet, Jesse Marlow, Jonathan Higbee, Juan Jose Reyes, Julie Hrudova, Keenan Hastings, Kraipuk Thanudkit, Maciej Dakowicz, Marcin Ryczek, Masoud Gharaei, Matthew Casteel, Mo Barzegar, Mohammad Torki, Nesam Keshavarz, Nick Hannes, Niki Gleoudi, Paul Russell, Pelle Sten, Peter Kool, Peyman Hooshmandzadeh, Philipp Merz, Rui Palha, Sagi Kortler, Salvatore Matarazzo, Sam Rodgers, Sami Uçan, Shinichiro Yamada, Siegfried Hansen, Simon Nicoloso, Stan De Zoysa, Stefano Mirabella, Streetmax 21, Suzan Pektas, Tavepong Pratoomwong, Troy Holden

در متن مقدمه کتاب به قلم «مسعود قرائی» بنیان گزار بنیاد و سردبیر، مطلبی با موضوع «ما شما را دعوت می‌کنیم تا آن را مطالعه کنید» خطاب به خوانندگان کتاب آورده است: از آنجایی که تعداد منابع معتبر برای عکاسی خیابانی علی‌رغم اشتیاق رو به رشد آن رو به افزایش نیست، ما با کمک بهترین عکاسان و صاحب‌نظران جهان، در تلاش هستیم تا چیزی فراتر از نسخه‌های آنلاین برای شما فراهم کنیم. بنابراین کتاب عکاسان خیابانی، هم به صورت چاپی و هم آنلاین در سراسر جهان در دسترس خواهد بود. ما به عنوان یک تیم تلاش می‌کنیم تا با کیفیت‌ترین عکس‌ها، مقاله‌ها و داستان‌ها را ارائه دهیم و همچنین قصد داریم بستر و فرصتی هم برای عکاسان نوظهور و هم عکاسان با تجربه ایجاد کنیم تا آثار خود را به روشی مساعد ارائه دهند. به عنوان گام اول، در این کتاب به موضوع “چرا عکاسی خیابانی؟” می‌پردازیم. ما سعی کردیم به جنبه‌های عکاسی خیابانی از نظر عکاسان معاصر مطرح نگاهی بیندازیم. با خواندن این نسخه، شما می توانید دلایل آن‌ها را برای ورود به عکاسی خیابانی درک کنید.

کتاب نظری آموزشی «عکاسان خیابانی» نخستین اثر تالیفی بنیاد عکاسان خیابانی است که در ۱۳۵ صفحه تمام گلاسه و رنگی به زبان انگلیسی نگارش و با بسته بندی متفاوتی از آنچه تاکنون دیده، ارایه شده است.
کتاب با سردبیری «مسعود قرائی»، مدیر هنری: نسام کشاورز، مدیر اجرایی: ثمینه طهوری، مدیر بخش خلاقانه: بیتا هوشمند، مدیر ارتباطات هنری: پوریا سرحدی، مدیر برنامه ریزی: مهناز قاسمی، ویراستار: آرش ابراهیمی، طراح لوگو و طراح جلد: فرشید پارسی کیا، گرافیست: زکیه شادلو، حانیه زمردیان، محسن حسین خانی و عکس روی جلد: «مت استوارت» با قیمت داخلی ۲۹۰هزار تومان جهت معرفی و ارایه در اختیار « پایگاه تخصصی کتاب عکس » قرار گرفته است.
در صورت تمایل به سفارش و دریافت نسخه ای از این تالیف به سایت کتاب عکس دات آی آر مراجعه و یا « ایـنـجـا » کلیک کنید.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
یادداشت: نقدی بر نمایشگاه گروهی عکس «کر و نای»
پسین
نمایشگاه عکس «چشم اندازهای پیشرو» در گالری آبان شیراز

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست