1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. به بهانه آغاز دومین سالانه عکس کرمان

به بهانه آغاز دومین سالانه عکس کرمان

بالاخره انتظارها به پایان رسید و دومین سالانه کرمان در موزه هنرهای معاصر کرمان کار خود را آغاز کرد سالانه ای که با فلش دوربین ها و لنزهای عجیب و غریب وعکاسی و نماهای مختلف درهم آمیخته بود.

مکانی پر از دوربین ها و لنزها
عصر یکی از روزهای تابستانی گرم وفضای ورودی گالری های فاز دو موزه هنرهای معاصر مملو از علاقمندان وعاشقان عکاسی بود.
عکاسان کرمانی که از مدتها قبل چشم انتظار این سالانه بودند با تیپ های مختص خودشان این طرف و آن طرف هر یک خوشحال از دیدن یکی از اساتید عکاسی و یا پیشکسوتان عکس کرمان ثانیه ها را ثبت می کردند.
تلاش های چندماهه تیم استاد مسعود زنده روح وبچه های هنرمند کرمان وعلاقمندان لنز و تصویر به بار نشسته و همه منتظر دیدن نمایشگاه عکس وآغاز سالانه ای با وقایع جدید بودند.

مهدی جعفری دبیر هنری این سالانه در این افتتاحیه از ارسال بیش از ۷۰۰ قطعه اثر به دبیرخانه سالانه خبرداد و گفت: ۱۲۶ قطعه اثر از این تعداد به نمایشگاه سالانه که به مدت یک ماه برپا است راه یافته است و بردیوار نظاره گر چشمهای هنرشناس هستند.
وی افزود: کار در دومین سالانه برمبنای پژوهش بود و قرار است از فرصت پیش آمده برای دور هم بودن ولذت بردن از این لحظات استفاده کنیم.

عکاس: حمید صادقی

در این مراسم وفائی قائم مقام مدیرکل ارشاد استان کرمان با قدردانی از حرکت های این چنینی در وادی هنر گفت: خوشحالیم که سالانه کرمان به سال دوم خود رسید و در گام اول باقی نماند.

وی با اشاره به بعد زیبایی سنجی در عکاسی گفت: هنرمندان عکاس به کمال نزدیک تر هستند زیرا از لنز دوربین زیبایی ها را دیده وبه خالق این همه زیبایی نزدیک می شوند.

معاون فرهنگی شهردار کرمان نیز از سالانه کرمان قدردانی کرد وگفت: شهرداری کرمان از برگزاری این حرکت ارزشمند حمایت می کند.

افتتاحیه سالانه عکس کرمان از ویژگی های یک افتتاحیه قابل هضم برخوردار بود زیرا سخنرانان موجز و کوتاه صحبت کردند وکسی خسته از سخنرانی های غیرقابل مفهوم چشمهای خود را نمی مالید وشاید نبود صندلی که خمودگی را نیز با خود ارمغان می آورد دلیل این ایستایی بود!.

مسعود زنده روح کرمانی که بانی اصلی برگزاری این جنب و جوش نورانی بود، و می توان وی را دلیل این همه شادمانی دانست گفت: امیدوارم برگزاری این سالانه ها در سالهای آینده حافظه تصویری کرمان را مملواز خاطرات خوب کند.
وی افزود: قطعا در ده سال آینده نتیجه برگزاری این سالانه در دو سال اخیر مشخص می شود.
رئیس انجمن عکاسان ایران با بیان اینکه انجمن عکاسان در برگزاری این سالانه حمایت های ساختاری و آموزشی خوبی داشتند گفت: امید زیادی داریم که مسئولان شهری کرمان همان گونه که امسال کمک ما در برگزاری این سالانه بودند برای تداوم این حرکت مساعدت کنند.

باز هم افتتاحیه با چیلیک و چیلیک دوربین ها
بعد از اتمام برنامه سخنرانیها طبق معمول سال قبل افتتاحیه ای متفاوت برای نمایشگاه انجام شد استاد ستاری ازحسینی معاون شهردار و یکی از پیش کسوتان عکاسی درنماد شبیه به عکاسخانه های قدیمی عکس گرفت وسپس انجم شعاع از قدیمی های عکس آنالوگ کرمان عکسی دونفره از ستاری وحسینی گرفت.
و استاد محمد خدادادی مترجم زاده نیز در کنار مدیران دعوت شده با عکاسی از ورودی نمایشگاه که مملو از دوربین های آماده عکاسی بود که بردوش یکدیگر سوار شده بودند تا صحنه بهتری را شکارکنند، به نمایشگاه وارد شدند.
نمایشگاهی متشکل از کارهای پذیرفته شده در سالانه دوم، آثار عکاسان برگزیده سال قبل، عکاسان پیش کسوت کرمان، و عکس های اساتید ومیهمانان دعوت شده به سالانه بود ،مورد بازدید میهمانان قرار گرفت.
قرار است از فردا عکاسان جوان کرمانی در قالب پنل های علمی مباحث مختلف عکاسی مستند را در محضر اساتید بنام عکاسی ایران درس بگیرند وعکسی بهتر از قبل با دانشی بیش از گذشته ثبت کنند.
جشن عکاسی کرمان نیز ۵شنبه شب با حضور پذیرفته شدگان ومیهمانان برگزار می شود که جاذبه های خاص خودش را دارد.

تهیه و تنظیم گزارش: مژگان الماسیان
منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
پیاده روی عکاسان از دریاچه نئور تا سوباتان
پسین
آمار اعلامی دبیرخانه جشنواره عکس گلستانه

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست