1. خانه
  2. اخبار
  3. گزارش تصویری
  4. به بهانه سالروز تولد فخر عکاسی ایران

به بهانه سالروز تولد فخر عکاسی ایران

سیزدهم اسفند ماه سال ۱۳۱۱ در خانواده ای از اهالی فرهنگ و هنر در تبریز به دنیا آمد. در کنار پدر که عکاسی می کرد و شعر می گفت عکاسی را تجربه کرد و امروز که آخرین روزهای واپسین ماه سال ۱۳۹۵ را می گذرانیم، از نخستین نمایشگاه عکسی که در کشور آمریکا برگزار کرد نزدیک به شش دهه می گذرد.
فخرالدین فخرالدینی امروز در عکاسی پرتره استادی متبحر و مجرب و نام آشناست. عکاسی که از بسیاری از مفاخر ادب و فرهنگ و هنر ایران زمین عکاسی کرده و نما و نگاه هر یک را در طلایی ترین زمان حس و برون ریز شخصیت به ثبت رسانده است.
شخصیت هایی چون: حسین بهزاد ، محمدحسین شهریار ، علی تجویدی ، عباس کاتوزیان ، احمد شاملو ، سیمین بهبهانی ، عزت ا.. انتظامی ، فریدوم مشیری ، محمود فرشچیان ، غلامحسین امیرخانی ، بهرام بیضائی ، ناصر تقوایی ، محمدرضا شجریان ، مسعود معصومی ، مرتضی ممیز ، سعید نفیسی ، احمدرضا احمدی ، شهداد روحانی ، هادی شفائیه ، بهاءالدین خرمشاهی ، علی دهباشی ، سیف ا.. صمدیان ، علی نصیریان ، اصغر فرهادی ، فاطمه معتمدآریا ، رضا نوربختیار ، غلامرضا تختی و …
حضور عکاسان دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک در آستان سالروز تولدشان به منظور تقدیر از یک عمر تلاش هدفمند و به بار نشسته ای است که استاد برای مفاخر فرهنگ و ادب و هنر این سرزمین رقم زده اند.
با آرزوی سلامتی و سعادت و سربلندی ایشان .

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نمایشگاه عکس « ایران معاصر » در اتریش
پسین
اختتامیه چهارمین جشنواره عکس خانه دوست

به تازگي منتشر شده

۱ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست