1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. بوی محرم در نگارخانه‌های پایتخت

بوی محرم در نگارخانه‌های پایتخت

مجسمه عاشورایی

همزمان با روزهای عزاداری سیدالشهدا نگارخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با نمایشگاه‌های خوشنویسی، پوستر و عکس با هدف گرامیداشت این ایام پذیرای عموم علاقه‌مندان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نگارخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ایام محرم با رنگ و بویی مذهبی میزبان علاقه‌مندان شده است.

موزه عکسخانه شهر

نمایشگاه عکس‌های یادگاری از هیئت‌های قدیمی با عنوان «عاشقان حسینی» در موزه عکسخانه شهر برگزار می‌شود.
این نمایشگاه منتخبی از عکس‌های قدیمی مجموعه عاشقان حسینی است که از تاریخ ۲۶ مهر تا ۱۶ آبان در موزه عکسخانه شهر به نشانی میدان هفت تیر، خیابان بهار شیراز، میدان بهار شیراز و همه روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت ۹ تا ۱۸ میزبان علاقه‌مندان است.

نگارخانه‌های لاله و مریم
۷۲ نگاه عاشورایی در نمایشگاه گروهی عکس «عین عاشورا» با همکاری عکاسان رسانه پایگاه عکس چیلیک در دو نگارخانه مریم و لاله تا پایان روز چهارشنبه ۲۰ آبان ماه دایر است.

این نمایشگاه با مشارکت بیش از ۶۰ عکاس از مضامین حماسی، عرفانی و عاطفی سوگواران حضرت امام حسین (ع) و یارانشان در مناسبت‌هایی چون تاسوعا و عاشورا و اربعین حسینی ثبت و ارایه شده‌اند و علاقه‌مندان می‌توانند به نگارخانه لاله در ضلع شمالی بوستان لاله در خیابان فاطمی و نگارخانه مریم در خیابان کریمخان زند، خیابان استاد نجات الهی شمالی، بوستان حضرت مریم (س) مراجعه کنند.

فرهنگسرای شفق

نمایشگاه گروهی «روایت سوگ» با موضوع محرم از شنبه ۲۵ مهر آغاز به کار کرده و تا ۳۰ مهر میزبان علاقه‌مندان است.

آثار این نمایشگاه گروهی به تعداد ۲۰ عدد در ابعاد متفاوت با بهره گیری از تکنیک عکاسی از ساعت ۹ تا ۱۷ در معرض دید عموم است و علاقه‌مندان می‌توانند به فرهنگسرای شفق واقع در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی، خیابان ۲۱ بوستان شفق مراجعه کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۷۱۷۱۹۵ تماس بگیرند.

نگارخانه سرو

نمایشگاه «آفتاب سرخ» در آستانه روزهای سوگواری سرور سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین(ع)، برگزیده‌ای از پوسترهای عاشورایی را به نمایش درآورده است.

این نمایشگاه تا ۴ آبان به نشانی نگارخانه سرو واقع در خیابان ولی عصر(عج)، ضلع شمالی پارک ساعی، کوی ساعی یکم آماده بازدید علاقه‌مندان است.

نگارخانه گلستان

نمایشگاه گروهی عکس ویژه محرم از ۱۵ هنرمند عکاس به سرپرستی «محمدجواد علمی نیا» با همکاری خانه فیلم و هنر ایرانیان تلاش دارد تا سوگواران حسینی و آیین‌های عزاداری در کشور را با نگاهی هنری و از درون لنز در این نگارخانه نمایش دهد.

نمایشگاه عکس ویژه محرم تا ۷ آبان از ساعت ۹ تا ۱۸ در فرهنگسرای گلستان واقع در میدان هلال احمر، نگارخانه گلستان برای عموم علاقه‌مندان برپا است.

فرهنگسرای بهاران

نمایشگاه خوشنویسی و عکس با عنوان «نی نوای عشق» ترکیب خوشنویسی و عکس است که آثار خوشنویسی متعلق به بیژن معصومی و آثار عکاسی استاد ناصر امامی نیکچه از هنرمندان نامی کشور را در خود جای داده است.

این نمایشگاه از تاریخ ۲۵ مهرماه به مدت ۱۰ روز در فرهنگسرای بهاران برپاست که در آن مجموعه‌ای آثار ترجیع بند با تکنیک نستعلیق را در بخش خوشنویسی و عکس‌ها را نیز به صورت ساده و سفید در خود گنجانده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۹ تا ۱۸ به نشانی میدان بهاران، بوستان بهاران، فرهنگسرای بهاران مراجعه کنند یا با شماره ۶۶۲۳۳۹۸۰ تماس بگیرند.

نگارخانه آبی

نگارخانه آبی فرهنگسرای امید همزمان با آغاز ماه محرم تا ۲۹مهرماه میزبان آثار نقاشی جمعی از هنرمندان شده است. در این نمایشگاه ۳۰ تابلوی نقاشی با تکنیک آکرولیک و در سبک‌های رئال و انتزاعی برگرفته از حوادث عاشورا در معرض دید عموم قرار گرفته است. این نمایشگاه که از ۱۹ مهر آغاز به کار کرده است، همه روزه تا ۲۹ مهر از ساعت ۸ تا ۱۸ آماده بازدید علاقه‌مندان است.

فرهنگسرای امید در میدان امام حسین، خیابان خشکبارچی، بوستان خیام، میزبان علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/

پیشین
نتیجه‌ی کار عکاسی که ۲۰ سال از دست‌های مردم عکس گرفت
پسین
برپایی نمایشگاه عکس « قاب محرم » در نیشابور

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست