1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. بیانیه دبیر هیات داوران چهارمین مسابقه عکس صنعت تاسیسات

بیانیه دبیر هیات داوران چهارمین مسابقه عکس صنعت تاسیسات

عصر روز چهارشنبه ۲۴ آذرماه همزمان با برگزاری سومین همایش تکنولوژی بخار شرکت پاکمن در دانشگاه شیراز، عکاسان برگزیده در چهارمین مسابقه عکس صنعت تاسیسات معرفی می شوند.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، در بخشی از این همایش ، بیانیه دبیر هیات داوران چهارمین مسابقه عکس صنعت تاسیسات پیش از معرفی عکاسان برگزیده هیات داوران برای حاضرین در سالن خوانده شد و گزارشی از روند فعالیت دبیرخانه برای مدیران، کارشناسان و اساتید حاضر در این همایش اعلام کرد.
در متن این بیانیه اهداف برگزاری این مسابقه و دلایل انتخاب عکس های راه یافته به نمایشگاه اظهار شده و با بیان دو پیشنهاد نسبت به عملکرد برگزارکننده از هیات داوران مراتب سپاس و تقدیر به عمل آمد.

متن بیانیه ای که توسط مهدی سروری به عنوان دبیر هیات داوران چهارمین مسابقه عکس صنعت تاسیسات برای مدیران و کارشناسان قرائت می شود به این شرح است:
آدم خلق و نفر تعریف شد.
نفر به نفر اضافه شد و این همه نفر برای زیستن نیاز را تعریف کردند و این تعریف در جهان امروز جایگاهی ویژه پیدا کرد.
مهدی سروری - بیانیه دبیر هیات داوران چهارمین مسابقه عکس صنعت تاسیسات جهان امروز با وجود پیشرفت ها، نیازش را به انرژی بیشتر و بیشتر کرده، به حدی که این مبحث ، اصلی ترین دغدغه­ ی تمامی کشورها به ویژه کشور های صنعتی و رو به رشد و گسترش است که بیشترین نیاز خود را از انرژی فسیلی تامین می کنند اما این سوخت در حال اتمام را فراموش نکنیم که آیندگان نیز در آن سهمی داشته و مردم جهان وظیفه حفظ این سوخت را برای آنها هم دارند.

به همین دلیل هر دغدغۀ انسانی و متعهدی در جهان امروز به دنبال راهی است که ضمن ارتقاء تکنولوژی، بیشترین بهره را از انرژی ببرد چرا که ارتقاء مداوم تکنولوژی بدون در نظر گرفتن مقوله­ ی انرژی امکانپذیر نیست.
از طرفی صنایع برای پیشرفت به انرژی وابسته اند و در تلاش اند با افزایش بهره ­وری و راندمان تجهیزاتشان، آن را به صورت بهینه مصرف کنند.

یکی از مهم ترین راه حل ها، یافتن جایگزین هایی مثل انرژی های نوین است که برخلاف سوخت های فسیلی، تمام نشده و برای همیشه در دسترس جهانیان می باشد و با بهره گیری از آن، صنایع می توانند وجود شان را برای همیشه تضمین کنند.
صنعت تاسیسات نیز به عنوان بستری که سهم قابل توجهی در مصرف انرژی دارد، می تواند با استفاده از انرژی های نو نقش بزرگی در این مسیر ایفا کند. اما متاسفانه راهی که امروزه تمامی صنایع به ویژه تاسیسات برای پیشرفت خود طی می کنند باعث اتمام و هدر رفت انرژی شده و بدون تردید نیاز به اصلاح اساسی در ساختار و تولید و مصرف دارد.

برای بدست آوردن چیزی که تا به حال نداشته ایم بایستی متفاوت تر از آنکه تا به حال بوده ایم، باشیم.
باید باور، نگاه، تعریف و عملکرد متفاوت داشته باشیم و برای حفظ منابع ارزشمند انرژی در تمامی صنایع به ویژه صنعت تاسیسات با شناخت متفاوت تری عامل باشیم.
شاید! بسیاری از ابعاد پنهان مانده از ارزشمندی انرژی ها تا به امروز به همین دلایل، آشکار نشده اند تا به شان ایمان آوریم که پایان انرژی نه شوخی است و نه شعار؛ بلکه یک هشدار کاملا جدی برای نفر و نیاز و توسعه و تامین و زیست جامعه متمدن و متعالی است.

با توجه به اهمیت این موضوع دبیرخانه چهارمین دوره مسابقه عکاسی صنعت تاسیسات سعی کرد تا با طرح این موضوع در میان جامعه هنرمندان و عکاسان و اهالی رسانه رغبت بیشتری نسبت به توجه به این مضامین ایجاد نماید.
مهدی سروری - بیانیه دبیر هیات داوران چهارمین مسابقه عکس صنعت تاسیسات در این میان « پایگاه عکس چیلیک » به عنوان رسانه تخصصی جامعه عکاسی کشور در امر درج و نشر فراخوان، اطلاع رسانی، میزبانی داوران و انتشار گزارش نهایی این مسابقه تمام تلاش خود را صرف تقویت این رغبت انسانی بشردوستانه کرد.
انگیزه ای که باعث شد گروه کارشناسان عکاسی در امر داوری با دقت در عناصر تصویر و پرهیز از تکرار زیبانمایی های صرف، با موضوع صنعت تاسیسات انتخاب کرده و عکس هایی با رویکرد انرژی نوین را در نمایشگاه مورد توجه و اهمیت ویژه قرار دهند.
صدالبته که با وجود چنین موضوعی تخصصی، پشتیبانی از فعالیت دبیرخانه در طول سال در امر ارتقای سطح کیفی پنجمین مسابقه عکس صنعت تاسیسات – در پاییز سال آینده – تاثیری عمیق خواهد داشت. به شکلی که از هم اکنون نگاه و لنز دوربین عکاسان در پی جستجو و کشف و ثبت مصادیق مورد نظر برگزارکننده با موضوع صنایع تاسیساتی و انرژی های نوین و پاک باشد.

گروه داوران ضمن احترام به تمام آثار ارسالی شرکت کنندگان، پس از بررسی تعداد نزدیک به ۳۰۰ قطعه عکس ارزیابی شده که با مضامین و موضوع مدنظر برگزار کننده همگون بوده اند، ۳ اثر را که توجه ویژه ای به درک عنوان و موضوع و مفهوم داشته اند، به عنوان رتبه نخست و دوم و یک اثر هم به عنوان نگاه ویژه منتخب و معرفی کرد.
همچنین توصیه می شود با برگزاری تورهای تخصصی عکاسی در این موضوع و آموزش های لازم در این زمینه، نگاه عکاسان مستند و صنعتی را به دغدغه کارشناسان امر صنعت تاسیسات و انرژی نزدیک تر نماییم.
بر من است تا به حکم ادب و احترام، دست بر سینه مراتب ارادت و تقدیر خود را از عزیزانم: مهندس امیر شمشیری، سیدمصطفی حسینی و محمدحسن دامیتام بابت دقت نظر و حوصله در بررسی فریم به فریم عکس ها اعلام نمایم.

به امید فردایی عاری از شرمندگی و لبریز افتخار در برابر نسلی که چشم در چشم ما خواهد داشت.
دبیر هیات داوران چهارمین جشنواره عکس صنعت تاسیسات
مهدی سروری

عکس ها: سیدحسن فتاحیان
منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نمایشگاه فتوواک ۲۰۱۶ در نگارخانه آرتین مشهد
پسین
عکاسان برگزیده چهارمین مسابقه عکس صنعت تاسیسات معرفی شدند

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست