1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. بیانیه هیات داوران جشنواره عکس ارسباران

بیانیه هیات داوران جشنواره عکس ارسباران

با برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره عکس ارسباران ، نماینده هیات داوران متن بیانیه هیات داوران نخستین جشنواره عکس ارسباران را برای حاضرین خواند.
متن خوانده شده توسط میرعباس آل یاسین که توسط دبیرخانه به دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک ارسال شده به این شرح است:

با نام و یاد خدا
هُوَاللهُ الخالِقُ الباریُ المُصَوِّر
اولین جشنواره سراسری عکس سال ارسباران
با موضوع: آثار و ابنیه تاریخی و باستانی، طبیعت بکر، زندگی روستائی و عشایری، مشاغل سنتی در میان روستائیان و عشایر ارسباران .
چنین فراخوانی مرا به اندیشه واداشت که این همه شکوه و عظمت و زیبائی این کهن مرز و بوم وسیع را کدامین قدرت و مهارت می تواند به تصویر بکشد؟
به هر حال مسابقه ای بود که رقابت و مهارت می طلبید، جای شکر که بعضی از عکاسان هنرمند خوش درخشیدند. اما بعضی نیز متاسفانه نه به چهار چوب فراخوان توجه داشتند و نه به شکوه و عظمت و زیبائی و صفا و صداقت این خطه کهن، فقط خواسته بودند باری به هر جهت را امتحان کنند.
بر اساس دعوت دبیرخانه محترم این جشنواره به اتفاق آقایان: کریم متقی و جلال شمس آذران در روز جمعه مورخ ۱۷دی ماه ۱۳۹۵ به ارزیابی تعداد ۲۱۸۷ عکس نشستیم و طبق آئین نامه و مقررات ذکر شده در فراخوان پس از ۱۰ ساعت تلاش و بررسی چند باره تمام آثار رسیده به دبیرخانه تعداد ۶۲ عکس به مرحله نهائی راه یافت و از میان این تعداد ۶ عکس از ۶ عکاس هنرمند برگزیده شد که اسامی آنها عبارتند از … که در طول برنامه این اسامی همراه با اهدای جوایز اعلام خواهد شد.

به عنوان عضو کوچکی از اهالی هنر با ۵۸ سال سابقه فعالیت مستمر در این زمینه،از شما عزیزان هنرمند و هنرمندان عکاس خواهش میکنم در هر مسابقه و رقابتی که میخواهید وارد شوید به مقررات و آئین نامه آن کاملا دقت کنید و صداقت و راستی را که آئین جوانمردی است رعایت کنید.چراکه هر کس به ارزیابی عکس های شما می نشیند،در پی دیدن مهارت،زیبائی،ترکیب بندی مناسب و منطبق بودن آن با موضوع فراخوان است و از همه فراتر راستی و صداقت را طالب است.
بر خود وظیفه میدانم به عنوان یک اهری که ریشه دراین خاک دارد و عضو کوچکی از اهالی هنر است، از ریاست محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر آقای زارعی که در برگزاری این جشنواره مجدانه کوشیدند و داهیانه تدبیر کردند خالصانه سپاسگزاری کنم،همچنین از آقای بهمرام رئیس محترم انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر و از هیات مدیره این انجمن کمال سپاس و قدردانی خود را اعلام نمایم.همچنین سپاسگزار عزیزانی هستم که خالصانه کوشیدند تا چنین جشنواره ای در این مرز و بوم کهن و سربلند به خوبی و با افتخار شروع و به پایان برسد.
در انتظار جشنواره های هرچه بهتر و پربار.
هیات داوران: کریم متقی، جلال شمس آذران و میر عباس آل یاسین

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نسیم گلی با عکس و حجم و چیدمان « نظام ناحیه‌ای »
پسین
گزارش اختتامیه جشنواره عکس ارسباران

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست