1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. بیانیه هیات داوران نخستین دوسالانه عکس ورزشی ایران

بیانیه هیات داوران نخستین دوسالانه عکس ورزشی ایران

اختتامیه نخستین دوسالانه عکس ورزشی ایران غروب روز دوشنبه ۱۷ آذرماه برگزار شد و علی قلمسیاه با حضور در جایگاه و با توجه به اشراف اطلاعاتی موثر بر حوزه عکس و ورزش کشور، ابتدا نکاتی را در این خصوص اظهار داشت و با تاکید بر اینکه این نکات نظرات شخصی ایشان می باشد-و نه دیدگاه داوران- در ادامه به خواندن بیانیه هیات داوران پرداخت.

متن بیانیه خوانده شده توسط علی قلمسیاه برای عکاسان، مدیران، مسئولین و علاقه مندان حاضر در سالن به این شرح است:

هیات داوران اتفاق نظر دارند که عکاسی ورزشی در زمینه ورزش حرفه ای یا قهرمانی (sports action) و به ویژه رفتار های ورزشی و ژرف نگری بر تاثیرات ورزشی (sports feature) علی رغم سابقه دیرینه عکاسی ایران و عکاسی از رویدادهای کشتی و ورزش های زورخانه ای از دوران قاجار تا ورزش امروز جهان همپای سایر ژانرهای عکاسی به بلندایی که در شان عکاسان ورزشی کشورمان باشد، نرسیده است.

بیانیه هیات داوران نخستین دوسالانه عکس ورزشی ایران

هیات داوران با بررسی پیشینه عکاسی ورزشی در ایران تاکنون، کاستی هایی را در لایه های آموزش عکاسی ورزشی در دانشکده ها و سایر موسسات آموزشی و از سوی دیگر عدم پشتیبانی اقتصادی و مالی از سوی کاربران عکس های ورزشی را، مشاهده و آسیب شناسی کرده اند، توصیه عکاسان ورزشی به وزارت محترم ورزش، کمیته ملی المپیک، باشگاه های ورزشی و سایر موسسات بهره بردار از توانمندی های ورزش و مطبوعات و موسسات فرهنگی و آموزشی ورزشی در این باره این است که: رفتار آشتی منشانه ای را پیشه کرده و برای پشتیبانی از جامعه عکاسان ورزشی همکاری نمایند.
جامعه هنری فرهنگی به ویژه در بخش عکاسی ورزشی آمادگی دارند تا مشاوره های لازم را به مدیران محترم و مسئول بر توسعه پایدار صنعت و هنر عکاسی ورزشی ارایه دهند.
هیات داوران از شرکت کنندگان در اولین دوره دوسالانه عکاسی ورزشی تقدیر و قدر شناسی می نمایند. به ویژه از نامداران عکاسی ورزشی که در این بینال حضور به هم رسانده اند و ارایه اثر کرده اند. اگر چه این انتظار همواره وجود دارد که جامعه بزرگ عکاسان ورزشی می باید حضور مولف و موثر و قویتری در نمایشگاهای عکاسی ورزشی داشته باشند.
هیات داوران انتظار داشته و دارند که در بخش عکاسی ورزشی با عکس های حرفه ای تر رو به رو می شدند و همچنین در بخش تاثیرات پیرامونی ورزش نگاه ژرف تری بر فرهنگ و رفتار های ورزشی و آسیب های ناشی از ورزش کردن در مکان های غیر استاندارد توسط عکاسان محترم عکس های برتری ارائه می گردید.
هیات داوران با ابراز تشکر و قدر دانی مجدد از عکاسان ورزشی و دانشجویان عکاسی و علاقمندان و شرکت کنندگان به اطلاع می رساند عکس های بخش مجموعه عکس متاسفانه نتوانست توافق داوران را در این دوره بر انتخاب آثار برتر متحد نماید.
هیات داوران از مدیران عاشق خدمات فرهنگی موسسه فرهنگی هنری شیدنگاران که موجب و بنیان گذار این اقدام نمونه بوده اند صمیمانه قدردانی و تشکر می نماید. دو سال تلاش و برنامه ریزی و مقاومت خستگی ناپذیر و پر هزینه ایشان را تحسین کرده و حمایت می نماید.
هیات داوران انتظار دارند دوره های آینده این دوسالانه از پیشرفت مطلوب برخوردار شده و تا برابری و برتری بر قابلیت های عکاسی ورزشی روز جهان دست یابد.
هیات داوران: نادر داودی، علی رهبر، سیف ا.. صمدیان، اسماعیل عباسی، علی قلمسیاه

پیشین
کارگاه آموزشی « عکاسی معماری » در اردبیل
پسین
روز عکس تاریخی و نمایشگاهی از عکس های قاجاری

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست