1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. بیست و سومین تور عکاسی چیلیک در اردکان و یزد برگزار شد

بیست و سومین تور عکاسی چیلیک در اردکان و یزد برگزار شد

کاربران و علاقمندان به عکاسی از موضوع معماری تاریخی و کهن و بافت های خشتی و همچنین علاقمندان به عکاسی از ابنیه تاریخی و مناظر، در بیست و سومین تور عکاسی ” پایگاه عکس چیلیک ” همزمان با آخرین ساعات شامگاه روز سه شنبه، ۲۵ آبان ماه جاری از مقابل دفتر این پایگاه، به قصد دیدار و عکاسی از منطقه عقدا، خرانق و منار جنبان بافت قدیمی این منطقه، زیارتگان پیر سبز در چکچک، محله شریف آباد، آرامگاه پارس بانو، مسجد و عمارت امیرچخماق، بازار یزد، مسجد جامع، باغ دولت آباد یزد عازم منطقه اردکان و یزد شدند.

این سفر میزبان بیش از سی نفر از علاقمندان به شرکت در تورهای عکاسی چیلیک بود تا مطابق برنامه، ضمن دریافت بسته فرهنگی و بروشور حاوی اطلاعات از مقاصد تعیین شده، به منظور اشراف هر چه بیشتر عکاسان گروه بر موضوع، همزمان با نور صبحگاهی در قالب حرکتی مستقل از بافت کهنه معماری بخش عقدا و ساکنین این منطقه واقع در شهرستان اردکان عکاسی کنند.

بیست و سومین تور عکاسی چیلیک در اردکان و یزد برگزار شد

از مهمترین اهداف برگزاری تورهای عکاسی ” پایگاه عکس چیلیک ” شناسایی استعدادها و جذب علاقمندان و دوستداران هنر عکاسی در محیطی علمی، سالم و صمیمی است تا ضمن شرکت در فضایی عکاسانه از تاثیر شرایط کارگاهی و آموزش غیرمستقیم عکاسی بهره های لازم را برده و تجارب اولیه و تکمیلی خود را در زمینه عکاسی های: روایی، مستند اجتماعی، طبیعت، معماری و مفهومی افزایش دهند.

همسفران تورهای عکاسی ” پایگاه عکس چیلیک ” با ارایه عکس های منتخب خود از مقاصد این تورها می کوشند تا شرایطی شایسته برای تدوین مجموعه ای تصویری و هدفمند از علم و هنر عکاسی را دامن بزنند.

لازم به یادآوری است بیست و سومین تور عکاسی چیلیک افتخار میزبانی سرکار خانم مژگان طریقی از اولین دانش آموختگان دوره های عکاسی دانشگاه و همچنین مدیریت موزه عکسخانه شهر را همراه داشت و از تجربه های این استاد دانشگاه در جلسه نقد و بررسی عکس های اولین روز سفر در محل اسکان بهرمند شد.
اسامی همسفران بیست وسومین تور عکاسی ” پایگاه عکس چیلیک ” به این ترتیب است: مرضیه امامی، ابراهیم باقرلو، الهام برادران رجب زاده، فاطمه حیدرخانی، زهرا حیدرخانی، نیما خالدی کیا، مهتاب خرازی، محمدرضا خرازی، محمد خرمگاه، زهرا خیاط، زهرا درمان، سیدمحمدجواد ذریه زهرا، پیمان رشیدی، محمد روستایی، ابراهیم رامه، مهدی رامه، روح ا.. سنجرانی، مهدی سروری، لیلا صادقزاده، مژگان طریقی، مسعود عطارهادی، محسن فتاحی، ملیحه فرهادی، احمد قاسمی، امیرحسین قهطرانی،علی اصغر کلایی، سپیده سادات متینی، مرضیه مرتضائی، حمیدرضا نباتی، سمیه هاشمی، محمد یزدزاد.

مطابق با رسم تمامی تورهای عکاسی ” پایگاه عکس چیلیک ” مقرر شد تا در نشست نقد و بررسی عکس های این سفر در دفتر این پایگاه با حضور همسفران، هدایایی چون: امکان استفاده از تخفیف های ویژه از ” پایگاه تخصصی کتاب عکس ” و تورهای عکاسی، لوح فشرده و… از طرف پایگاه و حواله چندین جلد کتاب عکس تقدیم همسفران شود.
همسفران در شامگاه جمعه ۲۸ آبان ماه به مقابل دفتر ” پایگاه عکس چیلیک ” در تهران بازگشتند.

مدیریت ” پایگاه عکس چیلیک ” ضمن تقدیر از همکاری و میهمان نوازی مسئولین مربوطه به جا است تا از ابوالفضل رزم آور ریاست شورای اسلامی شهرستان اردکان به جهت حضور در جلسه نقد و بررسی عکس در محل اقامت، مهندس محمدرضا تابش، علی علیزاده سرپرست و همراه گروه عکاسان، حسین جمالی دبیر انجمن حامیان میراث فرهنگی اردکان، محمدحسن امامی راهنمای محلی بخش عقدا، جلال احسان زاده راهنمای بخش اردکان و خرانق، انجمن زرتشتیان شریف آباد اردکان، دکتر ابویی مدیریت آسایشگاه سالمندان نشاط مهریز و محسن زین العابدین راهنمای بخش یزد تشکر و قدردانی نماید.

لازم به یادآوری است عصر روز سه شنبه ۲ آذرماه، دفتر ” پایگاه عکس چیلیک ” میزبان همسفران فعال در این تور می باشد تا پیرامون نقد و بررسی تور عکاسی و عکس های به دست آمده، حاضرین با هم به گفتگو بپردازند و به واسطه ارزیابی و داوری همسفران حاضر در این تور، موفق ترین عکس با ذکر معیارهای مربوطه انتخاب شده و به عکاس آن هدیه ای تقدیم شود.

از دیگر برنامه های آینده تورهای عکاسی ” پایگاه عکس چیلیک ” سفر به: منطقه ماسال، قلعه رودخان، دشت مغان، شهرک تاریخی ماسوله، ابنیه کاشان، اصفهان، شهرکرد، شیراز و … می باشد.

پیشین
مراسم بزرگداشت بهمن جلالی در Paris Photo
پسین
اسامی شرکت کنندگان در دومین جشنواره عکس « گرانتر از طلا »

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست