1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. بیست و هفتمین تور عکاسی چیلیک در افجه برگزار شد

بیست و هفتمین تور عکاسی چیلیک در افجه برگزار شد

همسفران و علاقمندان به شرکت در سلسله تورهای عکاسی ” پایگاه عکس چیلیک ” در صبحگاه روز پنجشنبه، یازدهم فروردین ماه ۱۳۹۰ به قصد عکاسی از معماری سنتی و اهالی روستای افجه و همچنین گرامی داشت یاد استاد ” کاوه گلستان “، از مقابل دفتر ” پایگاه عکس چیلیک ” عازم روستای افجه شدند.
در این تور بیست وهشت نفر از علاقمندان به عکاسی از فرم، طبیعت، مناظر طبیعی حضور یافتند و برنامه عکاسی پس از اسکان در یکی از خانه های سنتی و صرف صبحانه و شیر محلی، آغاز شد و همسفران در طی برنامه با حضور بر مزار عکاس فقید ” کاوه گلستان “، یاد و نام حضور حماسی این عکاس را در روزهای انقلاب سال ۱۳۵۷ و سالهای دفاع مقدس گرامی داشتند.

بیست و هفتمین تور عکاسی چیلیک در افجه برگزار شد

در این بخش از برنامه ” هنگامه گلستان ” همسر ” کاوه گلستان ” با بیان خاطراتی چند از زندگی حرفه ای این هنرمند، نکاتی از ویژگی های شخصیتی و حرفه ای این عکاس خبرنگار را برای جوانان حاضر برشمرد.

” هنگامه گلستان ” با بیان مراحل زندگی کاوه و تشریح نگاه ” کاوه گلستان ” به عنوان عکاس خبرنگار به موضوع های کار شده ایشان، اعلام کرد: کاوه در تمام زندگی مردی دقیق و مهربان بود و زمانی که با موضوعی مواجه می شد، ابعاد زمانی موضوع را به خوبی درک می کرد. لطافت روحی کاوه را تنها در حین جدیت در کارش می توانستی ببینی که تبدیل به دقت و تامل شده است.

آرش یدالهی، رویا خمارلو، مهران افشارنادری، امیر نصیری، تهمینه و آرزو کشاورز از حاضرین در این بخش از برنامه بودند.

از مهمترین اهداف برگزاری تورهای عکاسی ” پایگاه عکس چیلیک ” شناسایی استعدادها و جذب علاقمندان و دوستداران هنر عکاسی در محیطی علمی، سالم و صمیمی است تا ضمن شرکت در فضایی عکاسانه از تاثیر شرایط کارگاهی و آموزش غیرمستقیم عکاسی بهره های لازم را برده و تجارب اولیه و تکمیلی خود را در زمینه عکاسی های: روایی، مستند اجتماعی، طبیعت، معماری و مفهومی افزایش دهند.

همسفران تورهای عکاسی ” پایگاه عکس چیلیک ” با ارایه عکس های منتخب خود از مقاصد این تورها می کوشند تا شرایطی شایسته برای تدوین مجموعه ای تصویری و هدفمند از علم و هنر عکاسی را دامن بزنند.

اسامی همسفران بیست وهفتمین تور عکاسی ” پایگاه عکس چیلیک ” به این ترتیب است:
سیدوحید احمدی طباطبایی، مرجان انتظار، حامد انتظار، مریم اوحدی، ابراهیم باقرلو، مهران بوالحسنی، رامینا بیتویی، رضا پژوهش، حمیدرضا حسین مردی، فاطمه(رامش) حسینی لاهیجی، زهرا حیدری، نیما خالدی کیا، محمدرضا خرازی، ابراهیم رامه، الهام زهره وند، مهدی سروری، محمدشاه حسینی، امیر شهرابی، رضا عالیخواه، سمیرا عبدالهی، محسن فتاحی، احمد قاسمی، آنیتا کریمی، سجاد معظمی گودرزی، تهمینه مفیدی، طاهره ملامحمدی، نرگس ناظرزاده کرمانی، قاسم نساج.

در نظر است تا همسفران با مشارکت خود در ”  نخستین جشنواره تورهای عکاسی پایگاه عکس چیلیک ” عکس های منتخب خود را از سفرهای برگزار شده به عرصه ای رقابتی بسپارند تا نمایشگاهی از آثار راه یافته، درهجده استان کشور به نمایش گذاشته شود.
مطابق با رسم تمامی تورهای عکاسی این پایگاه در مسیر بازگشت به تهران بنا به رای حاضرین در سفر، مقرر شد هدایایی چون: امکان استفاده از تخفیف های ویژه از ”  پایگاه تخصصی کتاب عکس ” و تورهای عکاسی، لوح فشرده و… از طرف پایگاه و حواله چندین جلد کتاب عکس در نشست نقد و تحلیل سفر در دفتر ” پایگاه عکس چیلیک ” تقدیم همسفران شود.
همسفران در آخرین ساعات روز پنجشنبه به مقابل دفتر ” پایگاه عکس چیلیک ” در تهران بازگشتند.

تورهای بعدی این پایگاه به مقصد: شیراز، عکاسی شبانه از بناهای اصفهان، شالیکاری منطقه مازندران، منطقه جنگلی ماسال، یاسوج، غار رودافشان، روستای ابیانه، طبیعت اسالم و خلخال، جنگل و قلعه رودخان، شهرک تاریخی ماسوله، ابنیه کاشان، شهرکرد در دست هماهنگی و برنامه ریزی است که پس از انجام مراحل نهایی در ” اینجا ” معرفی و اعلام خواهند شد.

پیشین
بیست و هفتمین تور عکاسی چیلیک عازم روستای افجه شد
پسین
به همت پایگاه عکس چیلیک / نخستین جشنواره تورهای عکاسی چیلیک برگزار می شود

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست