1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. بی‌توجهی به انتشار عکس‌های « قربانیان جنگ »

بی‌توجهی به انتشار عکس‌های « قربانیان جنگ »

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا )

1440930852629_880513_2.jpg

«مهدی منعم» از بی‌توجهی برخی نهادها و سازمان‌های فرهنگی نسبت به چاپ نسخه‌ی بازنگری‌شده کتاب عکس «قربانیان جنگ» انتقاد کرد.

این عکاس در گفت‌وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی ایسنا، اظهار کرد: چند سال پس از انتشار کتاب «قربانیان جنگ»، سفرهای زیادی رفتم و در چهار – پنج سال اخیر روی کتاب بازنگری‌هایی انجام و آماده چاپ شده است؛ اما تاکنون هیچ سازمان و نهادی حاضر نشده کوچکترین کمکی برای چاپ این کتاب انجام دهد.

او ادامه داد: جای تأسف است که برای خیلی از کارهای تبلیغاتی، هزینه‌های آن‌چنانی می‌شود، اما به تصاویری که به تاریخ کشور ارتباط دارند، اهمیتی داده نمی‌شود. این عکس‌ها نماد مردم مظلومی هستند که بمب روی سرشان افتاد. بین آن‌ها کسانی هستند که ۳۰ بار عمل جراحی ریه کرده‌اند.

منعم همچنین گفت: کتاب «قربانیان جنگ» برای اولین‌بار بخش مهمی از دوران جنگ تحمیلی را که دیده نشده بود، نشان داد. این کتاب پس ۱۶ سال کار، با هزینه شخصی خودم چند سال پیش منتشر و با استقبال خوبی نیز مواجه شد.

این عکاس هزینه‌های چاپ کتاب را سرسام‌آور دانست و ادامه داد: در سال ۹۱ هزینه‌های چاپ مثل امروز سرسام‌آور نبود. من برای چاپ نسخه بازنگری‌شده این کتاب مجوز گرفتم که این کار، با بالا رفتن هزینه‌های چاپ هم‌زمان شد. این موضوع سبب شد نتوانم هزینه‌ی چاپ کتاب را خودم پرداخت کنم.

او درباره‌ی بازنگری‌های انجام‌شده در کتاب عکس «قربانیان جنگ» نیز گفت: حدود ۴۰ عکس به این کتاب اضافه شده و متن آن نیز کاملا تغییر کرده است. همچنین طرحش امروزی‌تر شده است.

انتهای پیام

پیشین
نمایشگاه عکس « شصت سال با پرویز مشکاتیان » افتتاح شد
پسین
حیف است این عکس‌ها نابود شوند

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست