1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. تجلیل از جایگاه هنری « میرعباس آل یاسین » در تبریز

تجلیل از جایگاه هنری « میرعباس آل یاسین » در تبریز

آئین تجلیل از مقام هنری استاد “میرعباس آل یاسین” در تبریز برگزار می شود.
به گزارش ” پایگاه عکس چیلیک ” به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، طی مراسمی از جایگاه هنری استاد پیشکسوت عکاسی آذربایجان ” میرعباس آل یاسین ” تجلیل می شود.میرعباس آل یاسین
“علی محرمی” با اعلام این خبر اظهار داشت: در این آئین که بیست و نهم مردادماه جاری برگزار می شود از پنج دهه فعالیت فرهنگی و هنری اینعکاس نام‌آشنا تجلیل می‌شود.
وی افزود: هنر عکاسی با توجه به تاثیرگذاری و ماندگاری نقش مهمی در انتقال میراث فرهنگی و افکار و اندیشه های ارزش مدار به نسل های آتی دارد.

محرمی افزود: استاد آل یاسین هنرمندی متعهد است که لحظات ناب و تاثیرگذاری را به تصویر کشیده و آن را در حافظه تاریخ آذربایجان ماندگار کرده است. وی آثار اینعکاس هنرمند را قابل تقدیر دانست و بر لزوم تجلیل از چهره های ماندگار و هنرمندان استان تاکید کرد.

میرعباس آل یاسین متولد ۱۳۲۷ شهر اهر بوده و ۵۵ سال است که در زمینه‌ی عکاسی فعالیت می‌کند. ایشان موسس انجمن هنر عکاسی در تبریز بوده و نزدیک به ۳۵ سال است که سابقه تدریس هنر عکاسی در مراکزی چون: انجمن سینمای جوان، دانشگاه آزاد، ‌دانشگاه تبریز، جهاد سازندگی، اداره کار و امور اجتماعی، آموزشگاه هنری بامداد،‌ آموزشگاه هفت هنر و انجمن هنر عکاسی تبریز را در سالها تلاش آموزشی خود داراست.
از تالیفات و ترجمه‌های وی می‌توان به “تکنیک و هنرعکاسی”، “لحظه‌های بی‌تکلف” مجموعه عکس‌های استاد شهریار، سه مجموعه کارت پستال،‌ جزوه‌های آموزشعکاسی برای دانشجویان و هنرجویان عکاسی، مجموعه‌یعکس آذربایجان سرزمین زیبایی برای اداره میراث فرهنگی به چهار زبان، بروشورهای متعدد برای میراث فرهنگی و گردشگری اشاره کرد.
همچنین چندین اثر از وی همچون نورپردازی پرتره، عکسبرداری ماکرو، آذربایجان سرزمین زیبایی‌ها،‌ آینه آ ب – تو قدر آب می دانی آذربایجان و تن‌ها و تندیس‌ها، نیز در انتظار چاپ هستند.

گفتنی‌است میرعباس آل یاسین همچنین در زمینه‌ی هنر تئاتر و فیلم نیز فعالت دارد و ایفای نقش اول در چندین نمایش و فیلم را در کارنامه‌ی فعالیتهای هنری خود دارد.
آیین تجلیل از مقام هنری استاد میرعباس آل یاسین بیست و نهم مردادماه سال جاری ساعت ۱۷ در مجتمع سینمایی ۲۲ بهمن تبریز برگزار می‌شود.

 

 

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
تور عکاسی از کارگران خشت زنی و آجرپزی برگزار می شود
پسین
مدیران تعاون پذیرای حضور عکاسان می شوند

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست