عنوان نمایشگاه:

تجلی عاشورا و فجر

نوع نمایشگاه : گروهی
تعداد قطعه : ۹۸
در قالب عکس های: رنگی و سیاه وسفید
قاب نخست :

بیانیه ی هیأت داوران

اینک در نقطه ی پایانی دهه ی نخست هزاره ی سوم ، هنر و معنویت و هویت انسانی درهم گره خورده اند و جهان در حال بازسازی خود است . پیش آگاهی ما در راه رسیدن به هنر فاخر و معناگرا در لابلای آشفتگی های ظاهری این دوران پرتنش گم شده اند .
عکاسی به مثابه یک هنر مدرن که با اندیشه ی ذهن خلاق و با ابزاری کاملاً نوین به وجود آمده ، تنها در عمر کوتاه خود – نسبت به دیگر هنرهای کهن – توانست جریان مؤثر و پیشرویی را در نگاه هنرمندانه پدید آورد . ژرف نگری و پردازش درونی و حسی ، از اساسی ترین مبانی رسیدن به خرد هنری است .
جشنواره « تجلی عاشورا و فجر » با توجه به مشی و نام خود ، در پی آن بوده است تا گوشه ای از این فرانگری هنرمندانه را به منصه ی ظهور برساند . حضور پرشور جوانان و هنرمندان پرآوازه ی این مرز و بوم و تعداد آثار رسیده به آن ، گواه این مدعاست که جهان هنر عکاسی به سمت و سوی « هنر معناگرا » گام هایی بزرگ بر می دارد .
و اما هیأت داوران بر این باور است که توجه بیشتر به « نگاه خلاق » در پدیدآوردن اثر می تواند راهگشای رشد و تعالی هنر عکاسی باشد و برماست تا در گوشه و کنار ایران اسلامی تمهیداتی را برای گسترش این ایده و اندیشه ؛ بیندیشیم .
جغرافیای عکاسی و مختصات جهان نگرانه ی آن به ما می آموزد که تا عالی ترین مفاهیم انسانی را بتوان در قاب دوربین جای داد و جهانی را به حرکت در آورد .
و کلام آخر آن که هیأت داوران سعی کرد با دقتی که شایسته ی این آوردگاه بزرگ و معنوی است ؛ تمام آثار رسیده که ۴۱۷۱ قطعه بود را بررسی و داوری کرده و برگزیدگان را معرفی نماید ، به امید آن که نقطه ی پایانی این جشنواره ، طلوع آغازین فصل شکوفایی هنر عکاسی باشد .

هیأت داوران جشنواره سراسری عکس تجلی عاشورا و فجر

داوران :

مجتبی آقایی، رسول اولیا زاده، کریم ملک مدنی، محمدعلی غریقی، میرصفی اندیکلایی

مطالب مرتبط با این نگارخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست