1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. تلاش هدفمند عکاسان تور عکاسی چیلیک در پروژه تالیفی غار کرفتو

تلاش هدفمند عکاسان تور عکاسی چیلیک در پروژه تالیفی غار کرفتو

عکاسان و علاقمندان به حضور در تور عکاسی چیلیک در قالب یک پروژه تالیفی تعریف شده از « غار کرفتو » در استان کردستان عکاسی کردند.
در این سفر عکاسی که با یک نشست توضیحی_آموزشی پیش از سفر همراه بود، همسفران ابتدا با ساختار و مشخصات و ارزش های تاریخی و بصری موضوع غار کرفتو آشنا شده و در ادامه با نمایش فیلم و عکس از نماهای داخلی و بیرونی این غار دستکند تاریخی به اطلاعات تکمیلی دست پیدا کردند.
این سومین کارگاه عکاسی دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک در این موقعیت تاریخی_باستانی بود که در طول سالیان اخیر به لطف دکتر علی هژبری و در طی سفر اخیر به واسطه مهندس صابر وفایی عکاسان از این امکان برخوردار شدند.
پایگاه عکس چیلیک در نظر دارد تا در ضمن پژوهشی عکس محور مجموعه آثار تولید شده توسط عکاسان بومی و همسفر با تور عکاسی چیلیک را در قالب یک نتیجه تالیفی و کتاب عکس منتشر کند.
غار کرفتو یک بنای طبیعی تاریخی است که قدمتی نزدیک به ۷۰۰۰ ساله دارد. بخش هایی از این غار همچنان زنده و در ان خفاّش ها زندگی می کنند.
محدوده قرارگیری این غار آهکی که در زمان دیرینه زیر آب بوده است در موقعیتی منحصر به فرد دیده شده و نشانه هایی از معماری پایدار در هر یک از ۴طبقه دستکند این غار توسط کارشناسان میراث فرهنگی و باستان شناسی مستند شده است.

اسامی عکاسان همسفر در این پروژه عکاسی تالیفی به این ترتیب معرفی شده است: مهری راست قدم، مهدی یوسفی، محمدرضا خرازی، ندا رهگذر، زهرا دلاوری، ابراهیم باقرلو ، عارفه حجاّرمنش، صبرا رئیسی، میثم قبادی، حسین عصاری آرانی، مریم خداوردی، جلال میرزایی، اعظم حشمتی و مهدی سروری .
در این سفر ۳روزه همسفران با طی مسافتی بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر از تهران به حومه شهرستان دیواندره منتقل شدند و در سومین حضور در موقعیت از نقش ها، نماها، نورها، دریچه ها، راهروها، پلکان، فسیل ها، چشم اندازها و آب راه های داخلی غار و … عکاسی کردند.
مدیریت دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک و همچنین مسئول تور عکاسی چیلیک وظیفه خود می داند از بابت همکاری و هماهنگی و پشتیبانی های عکاسان و همراهان: سیدمحمود علوی، صابر وفایی، علی هژبری، نامیق آقایی و حامد درخوش در امر برنامه ریزی و برگزاری ۱۱۹ومین تور عکاسی چیلیک نهایت تقدیر و سپاسگزاری را داشته باشد.

از مهمترین اهداف برگزاری تورهای عکاسی پایگاه عکس چیلیک پس از نخستین دوره جشنواره تورهای عکاسی چیلیک شناسایی استعدادها و جذب علاقمندان و دوستداران هنر عکاسی در محیطی علمی، سالم و صمیمی است تا ضمن شرکت در فضایی عکاسانه از تاثیر شرایط کارگاهی و آموزش غیرمستقیم عکاسی بهره های لازم را برده و تجارب اولیه و تکمیلی خود را در زمینه عکاسی: مستند، مفهومی، منظره و طبیعت، روایی وگزارش، چهره، اجتماعی، معماری و … افزایش دهند.

مطابق با رسم تمامی تورهای عکاسی « پایگاه عکس چیلیک » مقرر شد تا با مشارکت همسفران فعال (صاحب اثر در گزارش تصویری و عکس های منتخب)، نشست نقد تور و بررسی عکس های تولید شده همسفران این تور به شکل رایگان در سالن آموزش دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک برگزار شده و عکس ها و نگاه برتر در این نشست بنا بر رای و نظر همسفران و حاضرین علاقه مند مورد معرفی قرار می گیرند.
برای مشاهده گزارش تصویری تور عکاسی از غار کرفتو « اینـجـــا » کلیک کنید.
تورهای آتی ” پایگاه عکس چیلیک “ (Chiilick.com) با هدف عکاسی از: ییلاق سوباتان ، برداشت شالی، مزرعه آفتابگردان، طلوع در کویر، آبشار ویسادار، ییلاق ماسال، روستاهای کردستان، سیستان و بلوچستان، غروب ماسوله و صبحگاه قلعه رودخان، جزیره قشم، نهارخوران گرگان، پل ورسک و شیرگاه، عشایر دشت مغان، منطقه اسالم به خلخال و … در دست هماهنگی وطراحی است که پس از برنامه ریزی معرفی خواهند شد.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نمایشگاه عکس تاریخی «بقعه ها و اماکن مذهبی» در موزه عکسخانه شهر‎
پسین
نگاهی به احوال خرمشهر در نمایشگاه گروهی «خرمشهر+۳۰»

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست