111 -
تور عکاسی از مزرعه آفتابگردان
تاریخ برگزاری : 1397/6/08
یک روزه
برنامه سفر

همسفران این تور عکاسی در حرکتی شبانگاهی از تهران عازم مقصد شده و در دو موقعیت زمانی در صبح تا ساعتی قبل از غروب آفتاب از گل های آفتاب گردان عکاسی خواهند کرد

اهداف عکاسی

تجربه عکاسی طبیعت از گل آفتابگردان در مزرعه آفتابگردان

درباره منطقه

در این تور عکاسی که از دقایقی پیش از طلوع خورشید آغاز می شود، عکاسان همسفر ساعاتی را در مزرعه گل های آفتابگردان و در میان فرم و شکل و ترکیب ها سپری خواهند کرد.
گل آفتابگردان از جمله گونه های گیاهی زیبا و خوش فرم و رنگ است که موضوع نگاه بسیاری از عکاسان در شخصیت پردازی و ایجاد ترکیبی موزون و چشم نواز قرار گرفته است.
صدو دهمین تور عکاسی چیلیک با تمرکز بر حضور در مزرعه گل های آفتابگردان و عکاسی از این گل تلاش کرد تا در فهرست تنوع موضوعی خود فرصتی جدید را در اختیار عکاسان جوان و علاقمند به عکاسی از گل آفتابگردان قرار دهد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

۶ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • حضور در ١١١مین تور عکاسى افتاب گردان اولین حضورم بود و اموختنى هاى زیادى بود که مى بایست انها را در لحظه مى اموختم اما صد افسوس که عمر سفرش کوتاه بود و انچه که مى بایست برداشت کرد زیاد اعم از فضا،استفاده از نورهاى صبح و عصر فرمها،ترکیب بندیهاى درست و متناسب باموضوع و هزاران باید هاى دیگر که امیدوارم بازهم در سالهاى پیش رو فرصت حضور و استفاده داشته باشم .جا دارد که از مدیریت و راهنماییهاى به جا وارائه نکات اموزشى در این کارگاه یکروزه توسط جناب سرورى تشکر کنم و براى ایشان و سایر همسفرانم موفقیت ارزو کنم .

    پاسخ
  • با اینکه یک بار تجربه عکاس از گل های آفتابگردان را داشتم، اما باز در مواجهه با این موضوع همچنان مستاصل بودم، سعی کردم از ظاهرگل ها عبور کنم و فرم های آن را به درونیات خودم و بازتاب شخصیت این گل در ذهن خودم نزدیک کنم، چاره کار در دیدن و دیدن و راه رفتن میان آنها و ایجاد ارتباط درونی با این موضوع بود. تلاش خود را در محدوده زمانی که داشتیم انجام دادم اما احساس می کنم به نتیجه مطلوب نظرم نرسیدم. احساس می کنم و باور دارم هر موضوع انسانی و غیر انسانی وقتی سوژه ای در مقابل لنز دوربین من می شود، تنها یک سوژه نیست، معنا و هویتی است که باید با آن وارد چالش عمیق و درونی شوم و با فکر و اندیشه و هویتی که مرا می خواند، با آن ارتباط برقرار کنم وسپس به بازنمایی آن واقعیت ملموس از نگاه خودم بپردازم و این امر تنها با صرف زمان طولانی تری برای عکاس از این موضوع برای من رقم می خورد. امیدوارم در تورهای بعدی در تعداد روزها و با آرامش بیشتری بتوانیم به این موضوع سرشار از پتانسیل بپردازیم.

    پاسخ
  • عارفه حجارمنش
    ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ ۱۶:۴۸

    وقتی تصمیم گرفتم در تور آفتابگردان شرکت کنم هیچ پیش زمینه ای از چگونگی عکاسی در چنین موقعیتی نداشتم و وقتی در موقعیت قرار گرفتم بسیار سردرگم بودم و نمیدونستم از کجا و چطور شروع کنم ولی بعد از نیم ساعت همش سوژه های مختلف میدیدم و حس میکردم زمان کم میارم و دائم جمله آقای سروری در سرم تکرار میشد که گل آفتابگردان دارای شخصیته و به گونه های مختلف میشه دید و ازش عکاسی کرد و حالا مطمئنم که بهترین موقعیت رو در توری با برنامه ریزی دقیق و تجربیات به نتیجه رسیده داشتم و حتما به امید خداوند در تکرار این تور به ثبت های بهتری خواهم رسید

    پاسخ
  • مجتبی محسنی
    ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ ۱۵:۱۱

    با درود؛
    در کل تورهای عکاسی پایگاه عکس چیلیک بسار مفید و آمورنده است از این حیث که محیزی امن و آرام برای تمرکز عکاس روی سوژه و برنامه ریزی دقیق در زمان بندی سفر در قرار گیری در موقعیت نوری مناسب برای ثبت عکس.
    تور عکاسی از گل های آفتابگردان که به صورت تخصصی برگزار شد باعث شد به صورت تخصصی بر روی شخصیت شناسی و فرم گل ها با آرامش خاطر به عکاسی به پردازیم و بتوانم عکس های خوبی در این سفر عکاسی ثبت کنم.
    با تشکر از مهدی سروری، مدیریت پایگاه عکس چیلیک بابت تمام حمایت، پشتیبانی، برنامه ریزی هایی که برای عکاسان جوان کشور انجام می دهند.

    پاسخ
  • محمدرضا خرازی
    ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ ۱۳:۱۸

    موقعیت های انتخاب شده برای عکاسی واقعا عالی بود چون علاوه بر کیفیت و فرم گل ها المانهایی هم در موقعیت ها وجود داشت که عکاسی از گل های آفتابگردان رو جذاب تر میکرد.
    نکته دیگه اینکه خیلی ممنونم که هماهنگی ها و انتخاب زمان حرکت به نوعی انجام میشه که بتونیم با حداکثر انرژی از زمانمون در مقصد استفاده کنیم

    پاسخ
  • سلام توروخدا بگین گل افتابگردون تا هفته دیگه هست تو فیروزکوه کسی جایی سراغ داره خواهش میکنم راهنمایی کنید برا عکاسیم میخوام

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

تورهای چیلیک

فهرست