100 -
تور عکاسی طلوع در کویر
تاریخ برگزاری : 1396/07/13
یک روزه
برنامه سفر

همسفران در حرکتی شبانگاهی از تهران عازم مقصد شده و نیمه های شب را در دل کویر طی کرده و در نهایت پیش از طلوع خورشید به مقصد بازگشتند.
عکاسی تا حدود 3.5 ساعت پس از زمان طلوع ادامه یافت و به مرور به طرف نقطه آغاز حرکت در تهران باز می گشتند

اهداف عکاسی

حضور سحرگاهی در پای تپه های رمل و مشاهده طلوع خورشید و عکاسی از فرم ها و منحنی های زیبای تپه رمل ها

درباره منطقه

کویر مرنجاب

کویر یکی از گونه های اعجاز طبیعت است و کویر مرنجاب از جمله این اعجاز طبیعی است که گاه دوربین های عکاسی ” چیلیک، چیلیک ” تلاش خود را می کنند تا وسعت روح و عمق درک این اعجاز طبیعت را در عکس بنشانند.
کویر مرنجاب در استان اصفهان واقع شده و همجوار با شهر کاشان است که از سوی شمال به دریاچه نمک شهرستان آران و بیدگل، از سمت غرب به کویر مسیله و دریاچه های نمک حوض سلطان و حوض مره، از شرق به کویر بندریگ و پارک ملی کویر و از جنوب به شهرستان های آران و بیدگل و کاشان منتهی می شود.
این کویر یکی از زیباترین جاذبه های اکوتوریستی ایران محسوب می شود که تپه های شنی بلند و پوشش گیاهان شور تاق و گز و بوته های قیچ آن، جلوه ی زیبایی به این منطقه بخشیده است. دریاچه نمک آران از دیگر نقاط دیدنی این منطقه به شمار می آید.
بنای کاروانسرای مرنجاب که به دستور شاه عباس صفوی در کنار قنات مرنجاب بنا نهاده شده از جمله آثار تاریخی موجود در منطقه است که ایستگاه استراحت و نقطه آغازین سفرهای کویری است.
گروه همسفران تور عکاسی پایگاه عکس چیلیک به مقصد کویر در این سفر می کوشند تا با برنامه ریزی مناسب و منسجم امکان حضور سحرگاهی و درک زمان طلوع را در این تور برای همگان فراهم نمایند.
عکاسی طلوع در کویر مرنجاب تجربه ای شیرین با خاطراتی خوش از نمونه ثبت هایی است که در سال گذشته توانست با نمایشگاه گروه انتهای زمین در قالب نمایشگاه و کتاب پذیرای نزیدک به یکصد قطعه عکس از 93 عکاس همسفر با تور عکاسی چیلیک باشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

۶ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • محمدرضا خرازی
    ۲۱ مهر ۱۳۹۶ ۲۰:۲۳

    سفر های عکاسی رو میانگین دو روز هم حساب کنیم بیش از ۴۸۰۰ ساعت تجربه، خاطره تلخ و شیرین و دوستی های فوق العاده و … همگی زیر دایره نشانِ پایگاه عکس چیلیک .
    ۱۰۰ سفر با همسفرانی که اگر حرفه ای بودند یا تازه کار از لحاظ برخورداری امکانات از تور عکاسی مساوی بودند و هستند، امکانات VIP برای افراد خاص در این سفر ها معنایی ندارد .
    ۱۰۰ سفر که در عین صمیمیت و شاد بودن، احترام ها محفوظ ماند و حرمتی شکسته نشد و قواعد انسانی و ضوابط اخلاقی زیر پاگذاشته نشد.
    ۱۰۰ توری که -تنها- عنوان عکاسی رو یدک نکشید و هدفی بالاتر از ثبت عکس را مد نظر داشت.
    باز کردن مسیری برای حضور در موقعیت های مستعد فوق العاده و پر پتانسیل، برگزاری جلسه نقد تور و بررسی آثار و فایل عکس های تولید شده به رایگان و ایجاد فرصتی برای ارایه آثار با بهترین کیفیت، ارایه در قالب نمایشگاه و چاپ کتاب عکس که این فرآیند در هیچ یک از انجمن های عکاسی و گروه ها و تشکّل های عکاسی کشور با این استمرار و سابقه وجود نداشته.
    به امید روزی که این فرآیند از سوی قدرناشناسان، قدر دانسته بشه و به دور از منفعت طلبی ها و رانت ها و رابطه های بیجا در جامعه عکاسی ، فراگیر و حمایت بشه.

    پاسخ
  • حسین عصاری آرانی
    ۲۶ مهر ۱۳۹۶ ۱۲:۰۳

    معنای سفر عکاسی را در چیلیک درک کردم. سفری هایی که همه امکانات و شرایط حاضر و آماده است تا عکاس به عکاسی بپردازد و در بهترین موقعیت بتواند عکس خوب تولید کند.
    این که بتوان ۱۰۰ سفر را با این وضعیت برگزار کرد کار هرکسی و هرجایی نیست. ۱۰۰ سفر از شمال گرفته تا جنوب ایران نه تنها در شهر های معروف که در بسیاری روستا ها و مناطق بکر و دور از دسترس در حالت عادی.
    خانواده چیلیک با محوریت پایگاه عکس چیلیک تجربه ۱۰۰ تور عکاسی دارد که همه بدون هیچ تبعیضی امکان بهره برداری از آن را داشته اند. این خانواده با همدلی و همیاری مسیر سختی را پشت سر گذاشته و مسیر سخت تری را پیش رو دارد؛ امیدوارم روزی برسد که این نوع همدلی و همیاری دردیگر افراد جامعه عکاسی هم ایجاد شود تا این مسیر برای همه دوستداران عکس و فراهم شود و شاید از سختی راه کاسته شود و اگر نشود این همیاری، دلگرمی ای خواهد بود برای عکاسان مشتاق این راه.

    پاسخ
  • اعظم حشمتى
    ۲۶ مهر ۱۳۹۶ ۲۰:۳۱

    اکنون در چهارمین سال همراهى با دفتر رسانه #پایگاه_عکس_چیلیک ، خدا را بسیار شاکرم که در کنار و همراه خانواده بزرگ عکاسان چیلیک از صدمین #تور_عکاسی_چیلیک عبور کردم.

    این اتفاق بى نظیر در جامعه عکاسى ، قطعا مبارک همه ما همسفران است .

    برگزاری ۱۰۰عنوان تور عکاسی با نگاهی عکاسانه و برنامه ریزی عکاسانه، بی هیچ کمک و یاری از سوی تشکیلات عکاسی و مدعیان همدلی با عکاسان، با شرایطی که سالهاست می بینیم و تجربه اش می کنیم بیشتر شبیه معجزه و صاحب این اعجاز برای همه ما شناخته شده است.

    از خدای بزرگ و مهربان براى جناب سرورى عزیز و بزرگوار، مَردی صریح و صادق، متخصص و مهربان که با شخصیتی ژورنالیستی و خستگی ناپذیر در میان رسانه های موجود در عرصه عکاسی کشور، خالق محیطی مستقل در میان رسانه های فعّال و از حامیان حقیقی حقوق عکاسان، که توانایی شان را تاکنون به هر چشم منصف و باور بی انصافی اثبات کرده اند و مستقل ترین رسانه را در بین رسانه های عکاسی مدیریت و راهبری می کنند، و همچنین از توانمندترین افراد حوزه عکاسى در حوزه اجرایى و چه در بخش ارتباطات هستند، سلامتى و صبر و آرامش و همچنین تداوم این شهادت در مسیر هنر سلامت ماندن و متعالی زیستن آرزومندم.

    و امیدوارم که نه تنها خانواده عکاسان چیلیک که جامعه عکاسى مان نیز ، قدر وجود و حضور شخصیتی چون: #مهدی_سروری را بعنوان صاحب یک جریان به اثبات رسیده و تفکر منحصر به فرد و صدیّق و خلّاق در عرصه هنر و عکاسی (و نه یک جسم و یک نام)، بیشتر بداند.

    پاسخ
  • مریم خداوردی
    ۲۶ مهر ۱۳۹۶ ۲۰:۳۸

    طلوع در کویر، مقارن با یکصدمین سفر عکاسی چیلیک
    صدای شاترهایمان در #تور_عکاسی_چیلیک سکوت کویر را شکست و جای جای وسعت کویر را زیر پا گذاشتیم تا کادرهایی ناب و تازه بیابیم.
    خسته و کوفته بعد از عکاسی، گرمی کویر را به میان همسفران آوردیم و با مهربانی و همدلی و هم صحبتی زیبایی سفر دوچندان شد .
    زیبایی که همیشه در سفرهای #پایگاه_عکس_چیلیک به بهترین خاطره ها تبدیل میشود و گرمی آن در دلهایمان می ماند وآرزوی سفر بعدی در وجودمان شکفته می شود.

    پاسخ
  • طیبه خداوردی
    ۲۷ مهر ۱۳۹۶ ۰۱:۵۵

    کویر، همواره یکی از مقاصد مورد علاقه ام برای سفر و عکاسی بوده و هست. آرامش کویر به طرز اعجاب آمیزی درمانگر است و حس می کردم دوست دارم ساعت ها و ساعت ها در سکوت و آرامش این طبیعت بکر خلوت کنم و با کویر یکی شوم، او را بفهمم و بعد از پشت ویزور دوربین انتخاب کنم که کدام قاب بهترین حسم را منتقل می کند.
    ای کاش این سفر دو روزه طراحی می شد تا شب زیبای کویر و تجربه عکاسی در شب هم بدست می آوردیم.
    و چقدر خوشحالم که در یکصدمین #تور_عکاسی_چیلیک یکبار دیگر مسافر کویر زیبای مرنجاب شدم و همسفرانم از بهترین و باصفاترین عکاسانی بودند که می شناسم.
    از جناب سروری بزرگوار نهایت سپاس را دارم که چنین فرصت هایی را در فضایی سالم و در عین حال با نشاط فراهم می کنند.
    علیرغم اینکه تعداد انگشت شماری از تورهای عکاسی را شرکت کرده ام، اما بواسطه راهنمایی های دلسوزانه این بزرگوار، کاملا می توانم پیشرفت را در کار عکاسی ام ببینم.

    پاسخ
  • جواد میرزاپور
    ۲۸ مهر ۱۳۹۶ ۱۲:۲۷

    خوش بحال کسانی که بودند ، دوست داشتم که بودم .

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

تورهای چیلیک

فهرست