106 -
تور عکاسی لاله های واژگون خوانسار
تاریخ برگزاری : ۱۳۹۷/۰۲/۱۳
یک روزه
برنامه سفر

برنامه سفر: همسفران در حرکتی شبانه عازم مقصد شده و عکاسی را از صبحگاه روز موعود در منطقه آغاز خواهند کرد. لاله های واژگون، قبرستان کهنه، مسجد جامع، بوستان سرچشمه، گذر لب رود، کوچه باغ و .. از عمده ترین جذابیت های دیدنی و موضوع های عکاسی در این تور به شمار می روند.

اهداف عکاسی

اهداف عکاسی: تجربه عکاسی طبیعت و زیست بوم و مستندنگاری از موقعیت های طبیعی در گذرگاه های اصیل منطقه

درباره منطقه

خوانسار در ناحیه‌ای نه چندان دور از کویر مرکزی ایران در فاصله حدود ۱۵۰ کیلومتری شمال‏ غربی شهر اصفهان واقع شده‌است.
خوانسار شهری است خوش آب و هوا با ارتفاع ۲۲۵۰ متر بالاتر از سطح دریا و پوشش گیاهی متنوع که لاله‌های واژگون آن معروف هستند.

گلستان کوه از مناطق دیدنی شهرستان خوانسار است که در اردی بهشت ماه با لاله‌های بسیار جلوه زیبایی می‌گیرد. البته به دلیل تغییرات ویژگی های فصلی این رویداد در چندین سال اخیر در نیمه فروردین ماه رخ می دهد. گلستان کوه در مسیر خوانسار به اصفهان در ۱۵ کیلومتری شهر خوانسار واقع شده‌است.

از دیگر جاذبه‌های شهر خوانسار بوستان سرچشمه‌ است که با چشمه‌های زیبا که از دل کوه بیرون می آیند همه ساله تعداد زیادی گردشگر را به خود جذب می‌کند.

از اماکن مذهبی این شهر می توان به شاهزاده احمد(ع)، امامزاده سید صالح(ع)، بابا ترک و بابا پیر اشاره کرد.

این شهر دارای محلات زیادی می‌باشد که از جمله موریزان، شیرک، ارسور، وادشت، پایتخت، بیدهند، سونقان، چهارباغ و… می باشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

۲ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • عکاسى از گل هاى نادر لاله واژگون فرصت غنیمتى بود که براى دومین بار همراه تور عکاسى چیلیک نصیبم شد، که با توجه به سفر قبل به تکمیل تجربه از این نوع گل بپردازم. در شرایطى که انبوهى از مسافران و مشتاقان براى دیدن این گل به این منطقه آمده بودند، حضور بهنگام تور عکاسى چیلیک در سپیده دم در موقعیت عکاسى و بهره بردارى از بهترین نور در زمان طلایى صبحگاه و امکان حضور در موقعیت هاى دست نیافتنى براى عموم، امکان کم نظیرى بودکه همه و همه، بواسطه پایگاه عکس چیلیک و مدیر توانمندش جناب سرورى در اختیار ما قرار گرفت.
    حضور عکاسان منطقه و همراهى با گروه و همچنین همکارى محیط بانان با عکاسان، نکته قابل توجه دیگرى بود، که امکان یک روز عکاسانه آرام و لذت بخش را فراهم کرد.

    پاسخ
  • مریم خداوردی
    ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۳۳

    گل به تنهایی زیباست و عکس زیبا گرفتن از آن کارمشکلیست. دفعه پیش که برای عکاسی از لاله های وازگون رفته بودم احساس می کردم چندان موفق نبودم و فکر میکردم که توانایی عکاسی در این زمینه را ندارم. از آنجایی که تکرار عکاسی از یک محیط یا سوژه همیشه مفید است، این بار که به این سفر رفتم ، انگار چیزهای جدیدی دیدم که دفعه پیش متوجه آن نشده بودم و کلا به نحو دیگری عکاسی کردم.
    تکرار این سفر باعث شد متوجه چیزهای دیگری هم بشوم. از بین رفتن گلهای لاله واژگون و کوچک شدن آنها بسیار دردناک بود. دفعه پیش از پایین دامنه که شروع میکردی، گلها بودند و همینطور که بالاتر میرفتیم بیشتر میشدند. اما اینبار در قسمتی که برای بازدید عموم آزاد بود گلهایی دیده نمیشدند یا به ندرت.
    ما به مدد هماهنگی های پایگاه عکس چیلیک توانستیم تا قسمتهای بالایی دامنه کوه برویم که فقط در آنجا تعداد بیشتری گل، باقی مانده بود ولی نه به شادابی و بزرگی دفعه پیش.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

تورهای چیلیک

فهرست