101 -
تور عکاسی ماسال
تاریخ برگزاری : ۱۳۹۶/۰۸/۱۷
دو روزه
برنامه سفر

مدت و زمان برنامه: سفر دو روز و دو شب بوده و زمان حرکت ، از شامگاه چهارشنبه ۱۶ آبان ماه برنامه ریزی شده است.
این زمان می تواند به عصر همین روز نیز تغییر یابد تا فرصت کافی برای استراحت همسفران در مقصد فراهم باشد.

اهداف عکاسی

اهداف عکاسی: تجربه حضور در طبیعت و موقعیت ناب روستایی ارتفاعات ییلاقی منطقه ماسال و شاندرمن

برنامه سفر: همسفران در روز نخست این سفر عازم ارتفاعات می شوند و از طبیعت ناب و مناظر بی بدیل منطقه عکاسی می کنند. سپس برای استراحت شامگاهی عازم روستا و خانه محلی شده و صبح روز جمعه تا ظهر را در محیط روستا و در میان اهالی منطقه به تجربه عکاسی مستند و پرتره می گذرانند.

درباره منطقه

ماسال

استان گیلان یکی از مناطق سرسبز شمال کشور است که مردمان روستانشین آن در دل طبیعت سبز این استان چنان به سخت کوشی و مهارت شهره اند که در فصل فصل سال تلاش می کنند تا از کارهای دوره ای بهره مند باشند.
در فصلی به چای کاری و برداشت آن، در فصلی به دام و در فصلی دیگر به زراعت و کشت مشغول می شوند. اما تمام این زحمات در دل روستا است و در میان انبوه درختان جنگل. و اهالی دوربین به دست و عکاس خوب می دانند که چگونه می توان با طبیعت زیست و لذت برد.
زندگی در کنار آنانی که تمامی نقش های شان را در دامان طبیعت ایفا می کنند. کودک در دل طبیعت بازی می کند و مادر در دامان سبز طبیعت است که به وظایف مادری مشغول است و تمام رویدادهای زندگی در گوشه ای از این طبیعت است که رقم می خورد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

۷ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • اعظم حشمتی
    ۲۵ آبان ۱۳۹۶ ۱۴:۵۱

    تور ماسال، یکى از زیباترین مکان هایى بود که براى تجربه و مشق عکاسى همراه تور عکاسى چیلیک بودم، طبیعت همیشه مرا بر سر ذوق مى آورد و خودم را به خودم باز مى گرداند، و چنین حس و حالى شوق و شعفم را براى تجربه و یادگیرى افزون میکند. خوشحالم و سپاسگزار که این امکان و حال و احوال را به پشتوانه تورهاى پایگاه عکس چیلیک تجربه کردم
    پتانسیل منطقه چه از لحاظ طبیعت بکر و چه از لحاظ مستند بسیار غنى بود و به نظرم زمان بیشترى براى تمرکز و عکاسى نیاز داشت که امیدوارم در تکرار دوباره این تور این موضوع لحاظ شود.

    پاسخ
  • مریم خداوردی
    ۲۵ آبان ۱۳۹۶ ۲۲:۵۹

    منطقه ای در ماسال که برای عکاسی رفته بودیم بسیار زیبا بود. هوای ملس و مه آلود و پاییزی چنان انسان را به وجد می آورد که فقط به این فکر می کردم که چگونه این همه زیبایی را می توان به تصویر کشید. پذیرایی صبحانه با شیر و تخم مرغ محلی هم که جای خود داشت.
    مردم مهربان منطقه هم با توجه به هماهنگی های از پیش انجام شده، اکثرا برای عکاسی اجازه می دادند و همکاری می کردند. با برنامه ریزی و هماهنگی های خوب پایگاه عکس چیلیک ، نور و زمان خوب برای عکاسی را تجربه کردیم و صدالبته اگر امکان افزایش زمان برای برنامه های بعدی از این دست درنظر گرفته شود عالی خواهد بود.
    همچنین همسفران خوبی که در همه حال یاریگر یکدیگر بودند سفرپرباری را برایم خاطره کردند.
    بی صبرانه منتظر جلسه نقد تور و بررسی فایل عکس های تولید شده توسط همسفران این تور هستم.

    پاسخ
  • بهار تاجیک
    ۲۶ آبان ۱۳۹۶ ۲۳:۱۶

    عکاسی از منطقه سرسبز شمال کشور هیجان انگیز و لذت بخش بوده و هست.
    از آن جذاب تر عکاسی از روستاهای بکر و دست نخورده با مردمانی ساده و صمیمی ست که دور از هیاهوی شهر به کار و زندگی خود مشغول هستند.
    اهالی روستا که با روی خوش از ما پذیرایی کردند و از آن مهمتر در زمان عکاسی با صبر و متانت با ما همکاری نمودند. هوای عالی ، فضای خوب، برنامه ریزی دقیق، مدیریت صحیح همراه با همسفرانی صمیمی و دوست داشتنی همه زمینه ساز یک عکاسی خوب و موفق همراه با آرامش برای من شد.
    سپاسگزارم ازهمه همسفران عزیزو خانواده چیلیک که این امکان را فراهم آوردند.

    پاسخ
  • نسرین رستمی
    ۲۷ آبان ۱۳۹۶ ۱۶:۱۶

    سفری دیگر در جمع دلنشین و دوستانه ی خانواده چیلیک
    خوشحالم که در این سفر همراه دوستان بودم

    پاسخ
  • تجربه ای عالی در فضایی که هم پتانسیل بالایی برای عکاسی مستند و عکاسی طبیعت را توامان داشت و همچنین اسکان در روستایی که از لحاظ زیبایی و آب و هوا بی نظیر و بهشت گونه بود، و زندگی گروهی در کنار مهربانانی به نام خانواده خوب چیلیک همه و همه موجب آرامش جسم و روحم شد.
    ممنون از مدیریت محترم پایگاه عکس چیلیک که صد و یکمین تور چیلیک را نیز همچون صد تور گذشته با برنامه ریزی دقیق و امنیت و نشاط برگزار کردند و ممنون که چنین شرایط ایده آلی را برای مشتاقان به عکاسی فراهم میکنند. پایدار باشید.

    پاسخ
  • طاهره (شیدا)حیدری
    ۲۸ آبان ۱۳۹۶ ۰۰:۵۶

    تور ماسال ، صدویکمین تور پایگاه عکس چیلیک
    علاوه بر مشق عکاسی تجربه زندگی روستایی رو برای من داشت
    هوای عالی ،زیبایی طبیعت من رو حسابی سرحال آورد و اقامت درخانه روستایی نوع وشرایط زندگی آنها رو برای من ملموس تر کرد
    من تجربه عکاسی مستند رو نداشتم واولین تجربه ام بود.
    ممنون از پایگاه عکس چیلیک و آقای سروری که زحمات وبرنامه ریزی دقیق رو به عهده دارند .امیدوارم بازهم بتونم کنار خانواده چیلیک باشم و تو سفرهای بعدی شرکت کنم.

    پاسخ
  • آرين جواديان
    ۲۹ آبان ۱۳۹۶ ۲۳:۱۱

    صد و یکمین تور عکاسی چیلیک به مقصد ماسال به همراه خانواده ی چیلیک یکی از بهترین تجربیات من در عکاسی بود.
    علاوه بر وجود هوای عالی و مناظر بکر یکی از زیبایی های آن منطقه حضور افراد روستایی و آشنایی نزدیک با شیوه ی زندگی این افراد بسیار تجربه جالب و دلنشینی بود.
    اقامت در خانه های روستایی و مهمان نوازی گرم مردمان روستا بی نظیر بود.
    از تمامی همسفران و مدیریت محترم پایگاه عکاسی چیلیک برای اجرا و همراهی در این سفر خاطره انگیز بسیار سپاس گذارم.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

تورهای چیلیک

فهرست