1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. تور عکاسی معماری در ابنیه تاریخی و بازار کاشان برگزار شد

تور عکاسی معماری در ابنیه تاریخی و بازار کاشان برگزار شد

عکاسان همسفر با ۱۰۳ومین تور عکاسی پایگاه عکس چیلیک در سفر به شهر کاشان و دیدار از ابنیه تاریخی و بازار کاشان موضوع فرم را در عکاسی معماری مورد کنکاش و عکاسی قرار دادند.
علاقمندان به حضور در سفر گروهی و کارگاه های عملی عکاسی شامگاه چهارشنبه بیست ودوّم آذرماه از تهران عازم شدند و در طی ساعات صبحگاهی روز پنجشنبه بیست وسوّم آذرماه جاری عازم عکاسی از نخستین مقصد عکاسی در خانه های قدیمی و ابنیه تاریخی شهر کاشان شدند.
در این سفر عکاسی که با هدف تجربه عکاسی معماری بر پایه اصول و ضوابط این نوع عکاسی برگزار شد، طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۳ و ۲۴ آذرماه) مقاصدی چون: خانه طباطبایی ها، خانه بروجردی ها، بازار کاشان، صحن و سرای امامزاده ، مسجد و مدرسه آقابزرگ و همچنین گذرگاه های قدیمی شهر مورد دیدار و عکاسی قرار گرفت.

۱۰۳ومین تور عکاسی چیلیک با تمرکز بر فرم و ترکیب های بدیع و همچنین جلوه های بصری عکاسی معماری و نگاهی متفاوت به موضوع ابنیه و بناهای تاریخی و فرهنگی شهر کاشان بر سطح عکس، تلاش کرد تا با حفظ استقلال نگاه و ذهنیت های هر عکاس، آموزش های لازم را در خصوص باور به هویت نگاه فردی هر عکاس در مواجهه با موضوع و شخصیت موضوع ایجاد نماید.
همچنین با توجه به حضور و همراهی سجاد صادقی آرانی از عکاسان مجرّب منطقه آران و بیدگل در استان اصفهان ، همسفران ضمن دیدار از بناهای تاریخی، از لطف حضور و همسفری حسین عصاری آرانی از دیگر عکاسان این منطقه نیز بهره مند شدند.
اسامی عکاسان حاضر در این سفر عکاسی به این ترتیب معرفی شده است: سجّاد صادقی آرانی ، سیّدمحمد موسی زاده، حمیده نظری، شهرام فرهمندصفت، حسین عصاری آرانی، آرین جوادیان ، ندا رهگذر ، راستین موسی زاده، سپیده سیرانی، مریم خداوردی ، ابراهیم باقرلو ، اعظم حشمتی، سیده زهرا موسوی، سمیه(بهار) تاجیک، محمدجواد خداوردی و مهدی سروری .

نشست نقد تور و بررسی فایل عکس های تولید شده توسط عکاسان همسفر و علاقمندان -به شکل رایگان- ساعت ۱۵ روز چهارشنبه ۵دی ماه جاری در سالن آموزش دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک برگزار و عکس های برتر این سفر توسط کارشناسی عکاسان تعیین و معرفی خواهند شد.

از مهمترین اهداف برگزاری تورهای عکاسی پایگاه عکس چیلیک پس از نخستین دوره جشنواره تورهای عکاسی چیلیک شناسایی استعدادها و جذب علاقمندان و دوستداران هنر عکاسی در محیطی علمی، سالم و صمیمی است تا ضمن شرکت در فضایی عکاسانه از تاثیر شرایط کارگاهی و آموزش غیرمستقیم عکاسی بهره های لازم را برده و تجارب اولیه و تکمیلی خود را در زمینه عکاسی: مستند، مفهومی، منظره و طبیعت، روایی وگزارش، چهره، اجتماعی، معماری و … افزایش دهند.

مطابق با رسم تمامی تورهای عکاسی « پایگاه عکس چیلیک » مقرر شد تا با مشارکت همسفران فعال (صاحب اثر در گزارش تصویری و عکس های منتخب) در روز چهارشنبه ۵ دی ماه جاری، نشست نقد و بررسی عکس های این تور به شکل رایگان در محل سالن آموزش پایگاه عکس چیلیک برگزار شده و عکس ها و نگاه برتر در این نشست بنا بر رای و نظر همسفران و حاضرین علاقه مند مورد معرفی قرار می گیرند.
برای مشاهده گزارش تصویری تور عکاسی تجربه کارگاهی عکاسی معماری در ابنیه تاریخی و بازار کاشان « اینـجـــا » کلیک کنید.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نمایشگاه گروهی عکس «روایت نزدیک۲» در گیلان
پسین
«مردم معمولی» آنتوان سوریوگین در موزه عکسخانه شهر

به تازگي منتشر شده

۱ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • مریم خداوردی
    ۰۸ دی ۱۳۹۶ ۲۲:۴۴

    وفتی با تور عکاسی چیلیک به سفر عکاسی می رویم، حتی اگر خیلی عکاسی ندانی، زیاد جای نگرانی نیست. چراکه آنقدر همسفران با سعه صدر به یکدیگر کمک می کنند که حتی اگر سوژه ای مناسب در موقعیتی خوب با نوری عالی
    و… بیابند به هم اطلاع می دهند و بعد از هر سفر به طور محسوسی پس از شرکت در جلسه نقد تور و بررسی فایل عکس ها و مقایسه آنها با هم، بالا رفتن اطلاعات عکاسی و پیشرفت خود را متوجه می شویم.
    همانطور که آقای سروری به ما یاد داده اند حتی اگر همگی از یک سوژه در یک زمان واحد عکاسی کنیم بازهم کادرهای متفاوتی بسته خواهد شد و عکس های متفاوتی تولید می شوند، که در جلسات نقد و بررسی آثار این مطلب را عینا دریافته ایم و دیده ایم.
    در تورهای عکاسی چیلیک، ما به عکاسی گروهی می رویم و به کار گروهی دیدن و تمرین چگونه دیدن می پردازیم و برگزاری ین تعداد تور عکاسی ثابت کرده است که سیاست گذار و عامل اجرایی و برنامه ریز این جریان کاملا با مسیر کار و راه اشناست. ما نیز بایستی اصول کار را در مسیر این تجربه پیش ببریم و ثابت کنیم که می شود در گروه بود و با جمع عکاسی کرد و عکاس ذهنیت و اندیشه خود بود.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست