1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. تور عکاسی چیلیک، ویژه دانشجویان برگزار شد

تور عکاسی چیلیک، ویژه دانشجویان برگزار شد

هفتاد و پنجمین تور عکاسی پایگاه عکس چیلیک، که با دعوت از دانشجویان رشته عکاسی دانشگاه های کشور طراحی شده بود، در ارتفاعات ییلاقی استان گیلان برگزار شد.
همسفران با هفتادوپنجمین تور عکاسی پایگاه عکس چیلیک(Chiilick.com) طی سفری سه روزه، عصر چهارشنبه ۲۰ خردادماه جاری عازم ارتفاعات ییلاقی و روستاهای هدف شد تا ضمن دیدار از چشم اندازهای بی بدیل طبیعت، از زندگی ساکنین در این مناطق به عکاسی بپردازند.
این همسفران در ادامه سفرهای کارگاهی و عکاسی برگزار شده و در پس گذر از نخستین دوره جشنواره تورهای عکاسی چیلیک در حرکتی دانشجویی سفر عکاسی شان را آغاز کردند و پس از دریافت توضیحات لازم در طول مسیر، با گذشت از مسافتی نزدیک به سیصدوپنجاه کیلومتر راه، برای استراحت شامگاهی به مقصد رسیدند و پس از اذان صبح، به جهت دستیابی به نور مناسب عکاسی حرکت خود را آغاز کردند.

همسفران تورهای عکاسی چیلیک(Chiilick.com) پس از گذر ازنخستین دوره جشنواره تورهای عکاسی چیلیک در تازه ترین دور برگزاری سلسله سفرهایی که با هدف آموزش های غیرمستقیم کارگاهی عکاسی و در سایه زندگی گروهی برگزار می شود، موضوع هایی چون: زندگی روستایی، طبیعت ناب، مناظر و چشم انداز ها، چهره های اهالی و نماهایی از تغییرات آب و هوایی در منطقه در برابر دوربین عکاسان قرار گرفت تا در فرصت های برنامه ریزی شده امکان بیشترین بهره برداری تصویری از آنها فراهم باشد.

در این سفر که با تسهیلات حمایتی از دانشجویان رشته های عکاسی طراحی شد، دانشجویان و علاقه مندان در کنار همدیگر حضور یافتند و پس از تولید فایل در این سفر، موقعیت های هموار شده، مطابق با رسم تمامی تورهای عکاسی ” پایگاه عکس چیلیک ” مقرر شد تا با مشارکت همسفران فعال (صاحب اثر در گزارش تصویری و عکس های منتخب)، نشست نقد و بررسی عکس های این تور برگزار شده و عکس ها و نگاه برتر در این نشست بنا بر رای و نظر همسفران و حاضرین علاقه مند مورد معرفی قرار گیرند.
از مهمترین اهداف برگزاری تورهای عکاسی ” پایگاه عکس چیلیک ” پس از نخستین دوره جشنواره تورهای عکاسی چیلیک شناسایی استعدادها و جذب علاقمندان و دوستداران هنر عکاسی در محیطی علمی، سالم و صمیمی است تا ضمن شرکت در فضایی عکاسانه از تاثیر شرایط کارگاهی و آموزش غیرمستقیم عکاسی بهره های لازم را برده و تجارب اولیه و تکمیلی خود را در زمینه عکاسی های: روایی، مستند اجتماعی، طبیعت، معماری و مفهومی افزایش دهند.
پایان بخش برنامه هفتاد و پنجمین تور عکاسی چیلیک پس از مشارکت در انعکاس گزارش تصویری این تور، شرکت در جلسه نمایش آثار برتر و نقد و بررسی عکس های این سفر می باشد که با حضور همسفران فعال و مجاز به حضور، در سالن آموزش دفتر ” پایگاه عکس چیلیک ” برگزار خواهد شد.
اسامی همسفران همراه در تور عکاسی ارتفاعات ییلاقی استان گیلان به این ترتیب است: مهری راستقدم، نیلوفر زارعی، مهدی سروری، طیبه خداوردی، رویا حمیدی، سبحان سروری، لادن شجاع، عباس کوهی، آزاده گلابگیران، سجاد دلیری، سمیه هاشمی، محمدحسن(کیوان) محمدی، سیدصادق موسوی، گل گونه نجفی، فاطمه ندیمی.
تورهای آتی ” پایگاه عکس چیلیک “ (Chiilick.com) با هدف عکاسی از: ارتفاعات ییلاقی، غار کرفتو، عشایر اردبیل و مغان، روستاهای کردستان، غروب ماسوله و صبحگاه قلعه رودخان، ارتفاعات ساواشی(تنگه واشی)، آبگیر الندان، روستا و کویر ورزنه، پلور، تالاب های انزلی و میانکاله، غار کتله خور، پلور، جزیره قشم، ترکمن صحرا، نهارخوران گرگان، کردستان، سوادکوه، پل ورسک و شیرگاه، عشایر دشت مغان، جنگل ناهارخوران گرگان، ارتفاعات سوباتان، منطقه اسالم به خلخال، طبیعت آستارا، و … در دست هماهنگی وطراحی است که پس از برنامه ریزی معرفی خواهند شد.
برای مشاهده گزارش تصویری هفتاد و پنجمین تور عکاسی پایگاه عکس چیلیک با موضوع ارتفاعات ییلاقی استان گیلان ” ایـنـجــا “ کلیک کنید.
————————————————————————————————————————————————————
برای مشاهده گزارش تورهای برگزار شده ” ایـنجـــا ” کلیک کنید.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
گزارش تصویری: تقدیر از عکاسان فعال در حوزه محیط زیست
پسین
نگارخانه چیلیک میزبان آثار عکاسان « محیط زیست »

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست