1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. تور عکاسی چیلیک در جمعه بازار و اَرده برگزار شد

تور عکاسی چیلیک در جمعه بازار و اَرده برگزار شد

نودوهفتمین سفر گروهی عکاسان همسفر با پایگاه عکس چیلیک در سفری دو و نیم روزه به استان گیلان با هدف تجربه عکاسی مستند در دو موقعیت مستعد عکاسی استان گیلان برگزار شد.
در این سفر گروهی که با انگیزه آموزش و تجربه عکاسی مستند و نحوه برخورد و مواجهه با موضوع و مضامین اجتماعی از سوی دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک برگزار شد، دو موقعیت مستقل جمعه بازار و روستای اَرده مورد هدف قرار گرفت و عکاسان پس از فعالیت در این دو موقعیت، با تجربه هایی موفق و ارزشمند برای شرایط بعدی عکاسی، عصر روز جمعه از مقصد عازم تهران شدند و بامداد شنبه ۲۸ اَمردادماه به نقطه آغاز حرکت رسیدند.

در این سفر که با حضور ۲۰ تن از علاقمندان به عکاسی مستند اجتماعی ممکن شد ، عکاسان در حرکتی شبانه عازم مقصد نخست شدند و مطابق برنامه، عکاسی شان را همزمان با صبح روز پنجشنبه ۲۶ اَمرداد ماه در موقعیت خرید و فروش و بازار معاملات حضوری اهالی منطقه آغاز کردند. تجربه ای که در حدود چند ساعت به طول انجامید و اسباب تولید صدها فریم عکسی شد که تجربه هایی ارزشمند را با خود همراه داشتند.
بخش دوم این سفر حضور در روستای تاریخی و ییلاقی اَرده در منطقه رضوانشهر بود که در دو زمان مستقل صبح و عصر روز جمعه ۲۷ اَمرداد میدان گشت و گذار و دید و عکاسی و تجربه عکاسان قرار گرفت.

همسفران همراه با ۹۷ومین سفر گروهی عکاسی و تور عکاسی چیلیک به این ترتیب معرفی می شوند:
 افشین میرزایی، قاسم(شاهین) باطنی، اعظم حشمتی، معصومه حضرتی، مهری راست قدم، محمد موسی زاده، محمدرضا رحیمی، مریم خداوردی، ابراهیم باقرلو ، ندا رهگذر، فاطمه سادات حجازی، عرفانه سعیدیان، حسین عصاری آرانی، آمنه عبادی، راستین موسی زاده، آدرین چاول(Adeien Jean Chauel)، کیوان فدوی، مرتضی ضیغمی، محمد کیانی، سبحان سروری و مهدی سروری.

از مهمترین اهداف برگزاری تورهای عکاسی پایگاه عکس چیلیک پس از نخستین دوره جشنواره تورهای عکاسی چیلیکشناسایی استعدادها و جذب علاقمندان و دوستداران هنر عکاسی در محیطی علمی، سالم و صمیمی است تا ضمن شرکت در فضایی عکاسانه از تاثیر شرایط کارگاهی و آموزش غیرمستقیم عکاسی بهره های لازم را برده و تجارب اولیه و تکمیلی خود را در زمینه عکاسی: مستند، مفهومی، منظره و طبیعت، روایی وگزارش، چهره، اجتماعی، معماری و … افزایش دهند.

مطابق با رسم تمامی تورهای عکاسی « پایگاه عکس چیلیک » مقرر شد تا با مشارکت همسفران فعال (صاحب اثر در گزارش تصویری و عکس های منتخب)، نشست نقد و بررسی عکس های این تور به شکل رایگان عصر روز پنجشنبه در محل سالن آموزش پایگاه عکس چیلیک برگزار شده و عکس ها و نگاه برتر در این نشست بنا بر رای و نظر همسفران و حاضرین علاقه مند مورد معرفی قرار می گیرند.

برای مشاهده گزارش تصویری تور عکاسی از جمعه بازار رشت و روستای اَرده « اینـجـــا » کلیک کنید.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
گرامی داشت روز عکس تاریخی در خانه عکاسان کاشان
پسین
«برآب افتاده»های مهدی رضوی در نگارخانه سیحون

به تازگي منتشر شده

۳ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سفر به یکى از بازارهاى هفتگى گیلان و روستاى ارده، موقعیت عکاسى بسیار مفیدى بود که پایگاه عکس چیلیک بار دیگر براى ما علاقمندان عکاسى فراهم کرد، هر دو موقعیت، موقعیت هاى بسیار جذاب براى عکاسى بود
    موقعیت سخت و چالش برانگیز بازار و موقعیت روستاى ارده، هر دو تجربه بسیار مفیدى در مشق عکاسى من بود. سپاسگزار جناب سرورى براى فراهم کردن چنین موقعیت هایى هستم.

    پاسخ
  • ابراهیم باقرلو
    ۰۳ شهریور ۱۳۹۶ ۱۸:۴۰

    از شرکت درنود و هفتمین تورعکاسی چیلیک چون تورهای گذشته بسیار راضی و خشنود هستم.
    رضایت و موفقیت این سفر نیز به مانند تجربه های پیشین، در گرو برنامه ریزی و حمایتهای دلسوزانه آقای سروری و همراهی و همدلی دوستان همسفر بود.
    از ایشان و یکایک دوستان همسفر بسیار سپاسگزارم.

    پاسخ
  • در این تور نکات بسیاری را آموختم نکاتی از قبیل ایجاد ارتباط با انسان ها و صبر و دقت برای یافتن سوژه های ایده آل که قطعا بدون صبر و ایجاد ارتباط و برخورد مناسب با سوژه نمی توان به عکس موفق دست یافت . متشکرم از تمام دوستانی که اجازه دادند در کنار آنها تجربه کنم و بیاموزم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست