1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. تور عکاسی چیلیک در میان « عشایر بختیاری شهرکرد » برگزار شد

تور عکاسی چیلیک در میان « عشایر بختیاری شهرکرد » برگزار شد

پنجاه وهشتمین تور عکاسی پایگاه عکس چیلیک در قالب دومین تور پاییزی این رسانه عکاسی در سال جاری، در میان روستانشینان شهرستان کوهرنگ و عشایر منطقه بازفت واقع در استان چهارمحال وبختیاری برگزار شد.

به گزارش ” پایگاه عکس چیلیک ” (Chiilick.com) در این سفر که بیش از ۴۰ نفر از عکاسان و علاقه مندان حضور داشتند، همسفران در مسیرراه با دریافت بسته های فرهنگی و دریافت راهنمایی های لازم، از برنامه های درنظرگرفته شده به واسطه مسئول تور و راهنمای محلی آگاه شدند.
پایگاه عکس چیلیک پس از گذر از نخستین دوره جشنواره تورهای عکاسی چیلیک به منظور دستیابی به بخش تکمیلی اهداف با دومین دور برگزاری این تورها، برنامه ریزی این تور را به شکل و شیوه ای قرار داد که همسفران شامگاه سه شنبه ۲۳ مهرماه جاری از تهران عازم شده و سحرگاه روز چهارشنبه پس از عبور از شهرستان شهر کرد و حضور در منطقه کوهرنگ، عازم ارتفاعات منطقه شدند تا مطابق برنامه، عکاسی خود را با نور مناسب صبحگاهی آغاز کنند.
این در حالی بود که همسفران در قالب گروه های تعریف شده تا شامگاه روز نخست در روستاهای تعیین شده به عکاسی پرداختند و مطابق آنچه در نشست توجیهی پیش از برگزاری این تور در برنامه های تور عکاسی بیان شده بود، به سمت شهرستان بازفت حرکت کردند تا صبح پنجشنبه را در میان عشایر چادرنشین به سر ببرند.

تور عکاسی چیلیک در میان « عشایر بختیاری شهرکرد » برگزار شد

همسفران در این تور عکاسی با توجه به مقدمات تعریف شده در میان عشایر مورد نظر حضور یافتند و در ضمن همراهی با ایشان از موضوع هایی چون: زندگی عشایر، لباس و پوش سنتی، آداب و رسوم، خانواده، امور روزانه، چوپانی و گله داری در دشت و مراتع، کار و اشتغال، چهره، ارتباط با اقوام، شادی و سرور، محل های اسکان ییلاقی و … و همچنین طبیعت و مناظر آنجا به عکاسی پرداختند.
پایان بخش برنامه پنجاه وهشتمین تور عکاسی چیلیک پس از حضور و عکاسی در یکی ازروستاهای شهرستان اردل، حرکت به سمت تهران بود.
مشارکت در انعکاس گزارش تصویری این تور، شرکت در جلسه نمایش آثار برتر و نقد و بررسی عکس های این سفر از آخرین بخش های آموزشی تور عکاسی چیلیک می باشد که با حضور همسفران فعال و مجاز به حضور، در سالن آموزش دفتر ” پایگاه عکس چیلیک ” برگزار خواهد شد.

اسامی همسفران همراه در تور عکاسی شهرکرد (کوهرنگ وبازفت) در استان چهارمحال وبختیاری به این ترتیب است:
عمار آزادانی، محمدرضا(امید) آقائی، مریم آل مومن دهکردی، سمانه(مروارید) ابراهیمیان، معصومه اصغری، مینا بازوار، ابراهیم باقرلو، روح الله پورحسن امیری، غلامرضا رجبی، سیما حاجی زادگان، فاطمه سادات حجازی، مونا حسن، معصومه حضرتی، مریم خادم بهمنیار، محمدرضا خرازی، بهادر رحیمی، زهرا سادات راد، محمدرضا رحیمی، مهدیه روستائی، سیدمحمدرضا سجادی، سمانه سرابی داریانی، مهدی سروری، اعظم شادپور، مهدی طاهری، منا عبدالله پور، مهدی کاظمی خالدی، فاطمه(رامش) حسینی لاهیجی، میران(شورش) مباشری، مجتبی محسنی، حجت الله محمدی، میترا محمدی، مجتبی ملک پوریان، امیر مهدوی، سیدصادق موسوی، فاطمه میرالی، مهناز میناوند، فاطمه ندیمی، سجاد نصری، هادی نوید، سمیه هاشمی و کیوان هاشمی.

تور عکاسی چیلیک در میان « عشایر بختیاری شهرکرد » برگزار شد

مدیریت پایگاه عکس چیلیک خود را متعهد می داند به واسطه تمامی هماهنگی ها، پشتیبانی ها از بخشداران مناطق کوهرنگ و بازفت: آقایان جعفری و میرعلایی و از حضور، حمایت و راهنمایی های عکاس جوان منطقه ” مریم آل مومن ” و همچنین از پشتیبانی: مهندس صادقی(معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی شهرستان)، حمیدرضا فتاحی، احسان آل مومن، فاطمه کیانی، نرگس آل مومن، محمد حسینی، الهه تاجی، امین آل مومن تقدیر و تشکر نماید.
از مهمترین اهداف برگزاری تورهای عکاسی ” پایگاه عکس چیلیک “ پس از نخستین دوره جشنواره تورهای عکاسی چیلیک شناسایی استعدادها و جذب علاقمندان و دوستداران هنر عکاسی در محیطی علمی، سالم و صمیمی است تا ضمن شرکت در فضایی عکاسانه از تاثیر شرایط کارگاهی و آموزش غیرمستقیم عکاسی بهره های لازم را برده و تجارب اولیه و تکمیلی خود را در زمینه عکاسی: مستند، مفهومی، منظره و طبیعت، روایی وگزارش، چهره، اجتماعی، معماری و … افزایش دهند.
مطابق با رسم تمامی تورهای عکاسی ” پایگاه عکس چیلیک ” مقرر شد تا با مشارکت همسفران فعال (صاحب اثر در گزارش تصویری و عکس های منتخب)، نشست نقد و بررسی عکس های این تور برگزار شده و عکس ها و نگاه برتر در این نشست بنا بر رای و نظر همسفران و حاضرین علاقه مند مورد معرفی قرار می گیرند.
تورهای آتی ” پایگاه عکس چیلیک “ با هدف عکاسی از: عکاسی از آسمان شب و مشاهده طلوع خورشید در کویر منطقه مرنجاب، جنگل و آبگیر الندان، غار کتله خور زنجان، روستا و کویر ورزنه، پلور، تالاب های انزلی و میانکاله، کلیبر، کردستان، عشایر بختیاری شهرکرد، دریاچه شورمست، تفرش، پلور، غار رود افشان، ترکمن صحرا، شیراز و تخت جمشید، سوادکوه، پل ورسک و شیرگاه، عشایر دشت مغان، جنگل ناهارخوران در گرگان، طبیعت آستارا، طبیعت منطقه کپورچال و … در دست هماهنگی وطراحی است که پس از برنامه ریزی معرفی خواهند شد.
برای مشاهده گزارش تصویری تور عکاسی پایگاه عکس چیلیک (Chiilick.com) به مقصد روستانشینان شهرستان کوهرنگ و عشایر منطقه بازفت واقع در استان چهارمحال وبختیاری ” ایـنـجــا “ کلیک کنید.
برنامه بعدی تور عکاسی این رسانه، عکاسی از آسمان شب و مشاهده طلوع خورشید در کویر مرنجاب و تمرکز بر گرایش عکاسی طبیعت، منظره، مستند و مفهومی خواهد بود.
علاقمندان می توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون نحوه برگزاری و شرکت در تورهای پایگاه عکس چیلیک، با شماره اصلی دفتر این رسانه: ۸۸۳۴۸۸۲۴ و یا مسئول تورهای عکاسی این پایگاه ۰۹۱۲۲۷۹۷۷۱۷ تماس حاصل نمایند.
——————————————————————————————————————————————————————
برای مشاهده گزارش تورهای برگزار شده “ ایـنجـا ” و جهت مشاهده تورهای عکاسی آتی این رسانه “ ایـنـجـا ” کلیک کنید.

پیشین
پنجاه وهشتمین تورعکاسی چیلیک به « شهرکرد » می رود
پسین
« عاشورا در ساری » هدف همسفران تور عکاسی چیلیک

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست