1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. تور عکاسی چیلیک و عکاسی از « گل آفتابگردان »

تور عکاسی چیلیک و عکاسی از « گل آفتابگردان »

علاقمندان به عکاسی از طبیعت و همسفران با ۹۸ومین تور عکاسی چیلیک در سفری یکروزه عکاسی از «گل آفتابگردان» را تجربه کردند.
در این سفر عکاسی که از دقایقی پیش از طلوع خورشید روز پنجشنبه ۲۳ شهریور ماه آغاز شد، عکاسان همسفر ساعاتی را در مزرعه گل های آفتابگردان و در میان فرم و شکل و ترکیب ها سپری کردند.
گل آفتابگردان از جمله گونه های گیاهی زیبا و خوش فرم و رنگ است که موضوع نگاه بسیاری از عکاسان در شخصیت پردازی و ایجاد ترکیبی موزون و چشم نواز قرار گرفته است.
نود و هشتمین تور عکاسی چیلیک با تمرکز بر حضور در مزرعه گل های آفتابگردان و عکاسی از این گل تلاش کرد تا در فهرست تنوع موضوعی خود فرصتی جدید را در اختیار عکاسان جوان و علاقمند به عکاسی از گل آفتابگردان قرار دهد.
اسامی عکاسان و همراهان نود و هشتمین تور عکاسی چیلیک به این ترتیب است: امین رحمانی، ناهید کیانیان، محمدرضا یوسفی، نفیسه اسماعیلی ، نیلوفر زارعی، مریم خداوردی، سارا ابوالصدق، فاطمه کلانتری، مرتضی ضیغمی،سبحان سروری، اعظم حشمتی، ابراهیم باقرلو، اسماعیل موصلانی، مهدی سروری .

عکاسی در طبیعت و عکاسی از گل از جمله موضوع های دارای علاقمند در عکاسی است که همسفران با توجه به توصیه به مطالعه انواع دیدها و نوع پرداخت ها به موضوع گل و شخصیت پردازی فرم و شکل گل آفتابگردان بواسطه تکنیک های رایج در عکاسی و انتخاب زاویه دید، مجال یک هم اندیشی و بررسی را در دستاوردهای تصویری این سفر با هم در نشست نقد تور و بررسی فایل عکس های تولید شده توسط عکاسان همسفر به تجربه می نشینند.
از مهمترین اهداف برگزاری تورهای عکاسی پایگاه عکس چیلیک پس از نخستین دوره جشنواره تورهای عکاسی چیلیک شناسایی استعدادها و جذب علاقمندان و دوستداران هنر عکاسی در محیطی علمی، سالم و صمیمی است تا ضمن شرکت در فضایی عکاسانه از تاثیر شرایط کارگاهی و آموزش غیرمستقیم عکاسی بهره های لازم را برده و تجارب اولیه و تکمیلی خود را در زمینه عکاسی: مستند، مفهومی، منظره و طبیعت، روایی وگزارش، چهره، اجتماعی، معماری و … افزایش دهند.

مطابق با رسم تمامی تورهای عکاسی « پایگاه عکس چیلیک » مقرر شد تا با مشارکت همسفران فعال (صاحب اثر در گزارش تصویری و عکس های منتخب)، نشست نقد و بررسی عکس های این تور به شکل رایگان عصر روز پنجشنبه ۳۰ شهریور ماه جاری در محل سالن آموزش پایگاه عکس چیلیک برگزار شده و عکس ها و نگاه برتر در این نشست بنا بر رای و نظر همسفران و حاضرین علاقه مند مورد معرفی قرار می گیرند.
برای مشاهده گزارش تصویری تور عکاسی از گل های مزرعه و شاخه های گل آفتابگردان « اینـجـــا » کلیک کنید.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نمایشگاه عکس « خانواده عزیز » در کافه عکس
پسین
فراخوان دومین جشنواره ملی عکس « من و شهر، زشت و زیبا »

به تازگي منتشر شده

۳ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • تور عکاسى از گل هاى آفتابگردان موضوع ویژه اى بود که چالشى بسیار زیبا در برخورد با عکاسى از این گل از زوایاى مختلف بود، که قطعا نور مناسب تاثیرى بسیار شگرفى در پرداخت شخصیت و به تصویر کشیدن فرم ها و ترکیب هاى مناسب از این موضوع داشت.
    تور عکاسى چیلیک با برنامه و زمان بندى مناسب بهترین زمان و امکان مناسب براى این عکاسى را فراهم کرده بود.
    تجربه بسیار دلچسبى بود. سپاسگزارم.

    پاسخ
  • ابراهیم باقرلو
    ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ ۰۱:۰۶

    عکاسی از گلهای آفتابگردان بواسطه خصوصیات خاص ظاهری این گل تجربه ای دلپذیر، مفرح و آموزنده بود.
    با برنامه ریزی های صورت گرفته، قبل از طلوع آفتاب پای گلهای آفتابگردان بودیم و نهایت استفاده را از مناسب ترین ساعات و شرایط نوری بردیم.
    از مدیریت تور برای مهیا نمودن این موقعیت و شرایط مناسب بسیار سپاسگزارم.

    پاسخ
  • مریم خداوردی
    ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ ۰۸:۲۹

    عکاسی ازگلهای آفتابگردان برای من بسیارجذاب بود.
    تجربه عکاسی از لاله های واژگون را داشته ام ولی نور و سایه ها و تراکم یکجای گلهای آفتابگردان بسیار متفاوت بود و تجربه های جدیدی بدست آوردم. بعد از سفر وقتی ثبت های خودم را مرور می کردم به واقع معجزه تاثیر رنگ و نور و سایه را درک کردم.
    اصلا فکر نمی کردم که این موضوع اینقدر جای کار داشته باشد و از عکاسی ام بسیار زیاد لذت بردم.
    از پایگاه عکس چیلیک و مدیریت آن جناب سروری بسیار سپاسگزارم که با برنامه ریزی صحیح و حساب شده، نهایت استفاده علاقمندان به عکس و عکاسی گروهی را فراهم می کنند. سفرهایی که با تدارک شان برای علاقمندان به هنر عکاسی فرصتی مناسب برای همه ایجاد شده است.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست