1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. توصیه «گالری هنر طهران» به نیامدن در افتتاحیه نمایشگاه

توصیه «گالری هنر طهران» به نیامدن در افتتاحیه نمایشگاه

«گالری هنر طهران» در خیابان ایرانشهر تهران از روز جمعه سی ام خردادماه جاری نمایشگاهی از آثار عکاسان را افتتاح می کند.
به گزارش «پایگاه عکس چیلیک» این نمایشگاه گروهی عکس در «گالری هنر طهران» قرار بود پیش از روزگار کرونا گشایش یابد اما بنا به هر دلیلی ماند تا پایان بهاری که در آنیم و تابستانی داغ که پیش رو داریم.
اما مجید سعیدی که مسئولیت سرپرستی گالری را داراست ضمن دعوت به حضور برای دیدن آثار به نمایش گذاشته شده، با وجود رعایت نکات بهداشتی و پورتکل های توصیه شده مراکز عمومی و محیط های مسقف و بسته، در متن منتشر شده در شبکه اجتماعی با عنوان «قاب های کوچک و روایت هایی عکاسانه» توصیه کرده است در روز افتتاحیه به «گالری هنر طهران» نیایید.
سعیدی در ادامه به فرصت یک ماهه اشاره کرده است که برای دیدار از این نمایشگاه تعریف شده است.
مدیر گالری هنر طهران در متن منتشر شده اش به شرایط روز دنیا و گرایش به ارایه آثار به صورت آنلاین در وب سایت ها و مراجعه آنلاین علاقمندان هم اشاره ای کرده است.
سعیدی با تلنگری به معنا و کارکرد گالری ها در این شرایط ، به گزینه نمایش آنلاین در قبال عدم فعالیت ها تاکید کرده است.
شاید! بهتر باشد در حالیکه معاون کل وزیر بهداشت بیماری کرونا را در سطحی فراگیر تا یکسال آینده میهمان ناخوانده ای برای کشور خوانده است، متن مجید سعیدی که همگان او را با تجربه نزدیک به دو دهه حضور و فعالیت در عرصه عکاسی خبری می شناسند مرور کنیم و به تلنگرهای بجا و ارزش های کلامی این دعوت و شرایط روز توجه بیشتری کنیم:

«‌‎درحال حاضردر وضعیت پیچیده ای قرار داریم، بازار هنر و هنرمندان وارد فضای جدیدی شده است.
مهمترین سوال این است که بعد از این اپیدمی شرایط هنر و هنرمندان به چه شکل خواهد بود. وقتی بازدید کنندگان وب و سوشال مدیا را چک می کنیم تعداد بالای بازدید توجه مان را جلب می کند، این نشان دهنده شمارِ بسیار طرفداران و دوستداران هنر است، این اپیدمی باعث شده تمام گالری دارها به فکر نمایش مجازی بیافتند و وب سایت ها و کانال های خود را به صورت جدی تری به روز کنند، سالهاست دنیا به نمایش آنلاین آثار هنری فکر می کرد و حالا شاهد این توفیق اجباری شده، رسانه های اجتماعی جایگزین برخی از گالری ها شده اند علاقه و نیاز جامعه به دیدن آنلاین آثار هنری و همچنین همکاری متقابل موزه ها و گالری ها، این فضا را تبدیل به دیدارهایی با رعایت فاصله فیزیکی بین هنرمندان و دوستداران هنر و حضور خریدارانِ جدی هنر کرده است که البته هنوز شکل واقعی آن دیده نمی شود.
عمر شکوفایی هنر ایران که در این دو دهه شاهد بودیم به نظر در حال اِتمام است و گالری به لحاظ مکانی معنی خود را از دست داده و نمایش آنلاین جای آن را گرفته است، هر هنرمندی به راحتی می تواند آثارش را برای عموم به نمایش بگذارد و از نظرات بازدید کننده آگاه شود.
با همه اینها «گالری هنر طهران» که قرار بود قبل از اپیدمی گشایش یابد، روز جمعه «سی خرداد» با این نمایشگاه کار خود را آغاز می کند.
اهمیت این نمایشگاه برای من در این است که هم اسامی هنرمندان آن برای هنر ایران آشناست و هم برای من بسیار قابل احترام. هرچند به ادامه راه مطمیٔن نیستم اما امیدوارم که در کنار شما بمانیم.
‌‎رسم به دعوت است برای افتتاحییه اما توصیه من برای حفظ سلامتِ شما به نیامدن در روز جمعه «سی خرداد» است.
یک ماه این آثار ارزشمند بر دیوار است و می توانید در یکی از روزهای تیرماه بیایید و از دیدن آثار لذت ببرید.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
روایت «مهدی منعم» از اتفاق ۱۴خرداد ۶۸ بر دستان تشییع کنندگان
پسین
شرکت الیمپوس تولید دوربین عکاسی را متوقف می کند

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست