عنوان نمایشگاه:

جشنواره سراسری شمیم بهار

نوع نمایشگاه : گروهی
تعداد قطعه : 91
در قالب عکس های: رنگی و سیاه وسفید
قاب نخست :

بیانیه هیات داوران

طبیعت ایرانی و نوبهار آن چیدمان و آرایش زندگی ما را هر ساله دگرگون می کند. این سنت در حیات آدمیان این روزگار ، بسیار استثنایی و ممتاز است که خداوند رحمان این ثروت را به ما ایرانیان ارزانی داشته است.
این جای بسیار خوشبختی است که عکاسان ایرانی زاویه نگاه خود را در پرتو شکوهمندترین رویداد باستانی سرزمین مادری خود قرار می دهند و خلق اثر در دل مام طبیعت شکل میدهند.آثاری که میتواند با آمیزه تنوع رنگها ، اقوام وچهره ها ، طبع و آرا هر بیننده ای را ، به تحسین طبیعت ایرانی توجه دهد.
اگر چه این تلاشهای اندک هنوز نتوانسته این حجم از زیبایی و ثروت خدادادی را در دریچه نگاه عکاسان ایرانی ثبت و ضبط کند اما این آغاز مبارک است و امید می رود شان این شگفتی و طراوت در قاب نگاه عکاسان ایرانی ، مقام شایسته گیرد.
آرا هیات داوران اولین دوره این جشنواره ضمن قدردانی از دست اندرکاران و دبیر محترم ، مشارکت و مساعدت بیشتر اقشار حرفه ای و تقویت این ژانر در عکاسی ایران را از سوی هیات سیاست گذاری خواستار است و معتقد است در سالهای آتی با برنامه ریزی و توجه بیشتر ، شان شایسته طبیعت و نو بهار ایرانی را از دریچه یک مطالبه برای هر شهروند ایرانی فراهم آورد.
مسلما کمک به روند شکل گیری اثر، و تولید کار خلاقانه ، محیط و فضای شایسته ای را طلب میکند که باید فارغ از مراسم و ایام زود گذر شکل گیرد.
اگر هدایت این ژانر در عکاسی ایران در دستور کار این جشنواره قرار گیرد، در آینده ای نزدیک جشنواره شمیم بهار میتواند حامی وفادار و دراز مدت پروژه طبیعت نوبهار ایرانی باشد.
مسلما تقویت این ژانر از عکاسی میتواند زیبایی و شکوه این کشور را در قاب نگاه عکاسان به شان شایسته خود برساند.
از طرفی نمایش توانمندی های ایران در عرصه های پیشرفت علوم، تکنولوژی، محیط زیست، آبادانی و عمران کشور ، نیازمند مشارکت عکاسان حرفه ای و دعوت آنان به این اماکن از سوی نهادهای دولتی و سازمانهای وابسته است.
با تشکر هیات داوران:
محمد مهدی رحیمیان.محسن راستانی .حسن غفاری

آماتور
حرفه ای
ویژه
جشنواره تورهای عکاسی چیلیک
پنجمین جشنواره عکس زمان
مطالب مرتبط با این نگارخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست