1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. جشنواره کشوری سلامت در نیشابور برگزار می شود

جشنواره کشوری سلامت در نیشابور برگزار می شود

نخستین جشنواره کشوری فیلم و عکس سلامت با محوریت طرح تحول نظام سلامت در تاریخ یکم لغایت هفتم خرداد ماه۱۳۹۴ در نیشابور برگزار می گردد.

جشنواره کشوری سلامت در نیشابور برگزار می شود

به گزارش ” پایگاه عکس چیلیک ” به نقل از دبیرخانه جشنواره عکس و فیلم سلامت، سرپرست دانشکده علوم پزشکی نیشابور در رابطه با این جشنواره اظهار داشت: پیشبرد مطلوب طرح تحول نظام سلامت و تحقق منویات مقام معظم رهبری برای کاهش درد و رنج مردم در بیماری و تاکید معظم له به تداوم اجرای طرح تحول نظام سلامت در سال های آتی مستلزم ایجاد بستر اجتماعی و نهادینه نمودن فکری آن در ساختار انسانی وزارت متبوع، دانشگاه های علوم پزشکی کشور و سایر وزارتخانه ها و سازمان های دولتی مرتبط به منظور بهره برداری حداکثری از ظرفیت های پیدا و پنهان این طرح می باشد.
دکتر محسن عظیمی نژاد افزود: استفاده از هنر به عنوان راهکاری مناسب و تأثیر گذار می تواند برای توسعه و تعمیم هر چه بیشتر طرح تحول نظام سلامت در جامعه، افزایش نقاط قوت این طرح به لحاظ همکاری مضاعف، افزایش آگاهی مردم از دستاوردها و نتایج این طرح، دریافت نقد سازنده در قالب آثار هنری، نقش بسزایی ایفا نموده و در جامعه مثمر ثمر باشد.

رئیس نخستین جشنواره کشوری فیلم و عکس سلامت اظهار داشت: آموزش همگانی یکی دیگر از راهکارهای ارتقاء سلامت مردم است و استفاده از هنر یکی از موثر ترین راههای آموزش عمومی محسوب می شود.
وی بیان داشت: امروزه صاحبنظران بر این باورند که استفاده از فیلم نه تنها در تغییر رفتارهای جوانان بلکه در تغییر فرهنگ عمومی می تواند موثر باشد.
دکتر عظیمی نژاد با بیان اینکه یکی از دو تکیه گاه این جشنواره بخش فیلم آن است گفت: امیدواریم با جمع آوری فیلم های کوتاه، انیمیشن و… بتوانیم در راستای تغییر فرهنگ سلامت مردم مخصوصاً برای جلوگیری از بروز و کاهش بیماریهای مزمن عصر حاضر (بیماریهای قلبی و عروقی، سرطانها و…) گام موثری برداریم.
وی گفت: پیشنهاد برگزاری جشنواره کشوری فیلم و عکس سلامت از سوی دانشکده علوم پزشکی نیشابور، مورد استقبال وزارت بهداشت قرار گرفت و مقرر گردید دبیرخانه آن در نیشابور مستقر گردد.
دکتر عظیمی نژاد در پایان گفت: امیداوریم این جشنواره حرکتی به یاد ماندنی در تقویم سلامت کشور را رقم زند تا نقطه شروعی برای مداخله هنر در ارتقاء سلامت عمومی در کشور عزیزمان ایران باشد.
شایان ذکر است: دبیرخانه این جشنواره مستقر در ستاد مرکزی دانشکده علوم پزشکی نیشابور آمادگی لازم برای دریافت آثار هنرمندان عزیز را دارد.
علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه جشنواره به نشانی www.healthfestival93.ir مراجعه فرمایید.

پیشین
بررسی وضعیت آموزشی رشته عکاسی در دانشگاه ها
پسین
شکاری: ۱۰ روز با عکاسان نشان بزرگ شدن جامعه عکاسی است

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست