1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. جواد پورصمد و نمایشگاه عکس « من زنده ام »

جواد پورصمد و نمایشگاه عکس « من زنده ام »

نمایشگاهی از آثار عکاسی هنرمند پیشکسوت جواد پورصمد با عنوان « من زنده ام » از روز دوشنبه ۱۱ اردی بهشت ماه جاری در نگارخانه میلان شهر ارومیه گشایش می یابد.

به گزارش پایگاه عکس چیلیک در این نمایشگاه تعداد ۵۵ قطعه عکس رنگی و سیاه سفید در اندازه های: ۵۰ در ۷۰ سانتیمتر، ۱۰۰ در ۷۰ سانتیمتر، ۱۰۰ در ۸۰ سانتیمتر و ۳۰ در ۴۵ سانتیمتر با موضوع دریاچه ارومیه که دستاورد نزدیک به چهار دهه فعالیت (۱۳۶۰ تا ۱۳۹۶)  این عکاس هنرمند است به نمایش گذاشته می شود.

 در قاب نخست نمایشگاه عکس « من زنده ام »به قلم جواد پورصمد آمده است:
اگر گذری بر دریاچه ارومیه داشته باشید ، سکوت و غربت و سنگینی آن را بخوبی استشمام می کنید.
آری این دریاچه زیبا ، خشکیدن دوباره را در خود احساس می کند.
به تحلیل رفتن تدریجی دریاچه ارومیه بزرگترین تالاب کشور و دومین دریاچه شور جهان ، تنها خشک شدن یک دریاچه نمک نیست. مرگ دریاچه ارومیه یعنی به هم ریختن وضعیت اکوسیستم و از بین رفتن منابع کلان ، یعنی از دست دادن یکی از زیست گاه های بزرگ بیوسفری جهان ، یعنی از بین رفتن میراثی چند هزار ساله و نابودی یکی از جاذبه های منحصر به فرد گردشگری ایران و جهان که حتی صدای گردشگران هم نمی تواند این فریاد خاموش را در خود پنهان نماید.
ما آب را از پدرانمان به ارث نبرده ایم ، بلکه از فرزندانمان به امانت گرفته ایم. (من زنده ام)

جواد پورصمد متولد خرداد ماه سال ۱۳۳۸ است و از عکاسان نامدار معاصر در حوزه استان آذربایجان غربی است که در کنار عکاسی و آموزش عکاسی، به تصویر برداری و مستندسازی نیز می پردازد.

نمایشگاه عکس « من زنده ام » ساعت ۱۷ روز دوشنبه ۱۱ اردی بهشت ماه در نگارخانه میلان ارومیه گشایش می یابد و تا ساعت ۲۲ ادامه خواهد داشت. سایر علاقمندان می توانند همه روزه تا پایان روز جمعه ۲۲ اردی بهشت ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ از آثار این نمایشگاه عکس دیدن کنند.

نگارخانه میلان در استان آذربایجان غربی، شهرستان ارومیه ، خیابان امین ، خیابان ارمغان ، خیابان ارغوان ، نبش کوچه هفتم واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
عکاسان فعال در حوزه محیط زیست تقدیر شدند
پسین
نمایشگاه گروهی عکس «کارگران» در موزه عکسخانه شهر

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست