عنوان نمایشگاه:

جوانان عصر ما

نوع نمایشگاه : گروهی
تعداد قطعه : 92
در قالب عکس های: رنگی و سیاه وسفید
قاب نخست :

از گذشته های بسیار دور ، انسان در صدد دستیابی به ابزار و شیوه هایی بوده است که با بهره گیری از آنها بتواند ارتباط موثری را با جامعه خویش و آحاد آن برقرار کند. این تلاش موجب شد که دریابد بهره گیری از هنر ، سبب ساز تحولات اجتماعی و باعث قوام و دوام فرهنگ تواند بود. با گذشت زمان ، مقوله هنر و البته شیوه های هنری با گرایش « تبادل آثار و تعامل فرهنگ ها » متحول شد و راه تکامل پیمود. در این میان مبحث تصویر و به ویژه « عکس » رشد قابل ملاحظه ای یافت ، زیرا این استعداد را دارا بود که بی نیاز از هر توضیح ، راه خود را در « بزرگراه سکوت » بپیماید و انبوه معانی ، مفاهیم ، احساسات و اطلاعات را در مسیر حرکت خود به میلیونها تماشاگر بنمایاند.
برپایی دومین جشنواره عکس دانشگاه آزاد اسلامی ، تلاشی است برای عرضه و معرفی توانمندی های بی بدیل عکاسی در سطح کشور. امیدواریم با رشد و گسترش چنین حرکت های سازنده ای و تداوم سالیانه آن ، استعداد و قابلیت های در خور تحسین دانشجویان و هنرمندان عکاس سراسر کشور بیش از پیش معرفی شود.
دوران دانشجویی ایام خوش تجربه و خطاست. دورانی مملو از شور و نشاط جوانی که لاجرم باید به زیور کسب مهارت و تجربه آراسته شود. کسب تخصصی که در آینده ای نزدیک کارائی عینه خود را در جامعه به منصه ظهور برساند. از این رهگذر ؛ هنر و تعهد هنرمندانه می تواند به عنوان یکی از مولفه های کارآمد و فرهنگ ساز ، از آنچنان اهمیتی برخوردار شود که نتوان به سادگی از آن روی گرداند.
بدون مقدمه ، صادقانه و با صراحت بیان می کنیم که با چنین دیدگاهی ، جسارت و تهور ، ویژگی ممتاز ، نگرش جدید ، ارائه یا بازگویی هنری موضوع جشنواره ، آن گونه که در خور شأن سابقه دو ساله جشنواره عکس دانشگاه آزاد اسلامی باشد در حال شکل گرفتن است .
در این دوره از جشنواره 442 عکاس با 2488 عکس در رقابتی تنگاتنگ شرکت جستند. در مرحله اول گزینش و داوری از بین عکس های رسیده تعداد قابل توجهی عکس انتخاب شدند. اما با توجه به الگو سازی مناسب و توجه به امکانات موجود برای ارائه و نمایش حرفه ای آثار ، هیأت داوران مرکب از علیرضا کریمی صارمی ، سید عباس میرهاشمی ، مسعود زنده روح کرمانی ، گیتی نوروزیان و دکتر محمد ستاری در نهایت 92 عکس از 67 عکاس را برای عرضه در نمایشگاه برگزیدند.
به هر تقدیر ، ضمن تشکر از تلاش و مساعی خالصانه دست اندرکاران برگزاری دومین جشنواره عکس دانشگاه آزاد اسلامی و حمایت های بی دریغ ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی و نیز سپاس از هنرمندان شرکت کننده در این همایش سر زنده و صمیمی ، هیأت داوران نتیجه آرای خود را بدین شرح اعلام می دارد:

    1. نفر اول : خانم آزاده نوزاد
    1. نفر دوم : آقای مازیار نیک خلق
    1. نفرسوم : آقای رحیم شیر دره حقیقی
    1. نفر چهارم : آقای علی حسنعلی زاده
  1. نفر پنجم : آقای بهنام رضازاده
داوران :

علیرضا کریمی صارمی ، سید عباس میرهاشمی ، مسعود زنده روح کرمانی ، گیتی نوروزیان و دکتر محمد ستاری

مطالب مرتبط با این نگارخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست