1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. حسین ملکی، عکاس سینما درگذشت

حسین ملکی، عکاس سینما درگذشت

منبع: ایرنا –

حسین ملکی؛ بازیگر، عکاس و فیلمبردار سینما صبح امروز (شنبه ۱۴) فروردین براثر بیماری از دنیا رفت.


حسین ملکی عضو انجمن عکاسان ایران که در سالیان اخیر از بیماری کبدی رنج می برد صبح امروز (شنبه ۱۴) فروردین دار فانی را وداع گفت.
وی متولد سال ۱۳۲۰ در تهران بود و کارش را با عکاسی فیلم در سینما آغاز کرد و بعد از آن سراغ فیلمبرداری رفت، اگرچه در فیلم‌های سینمایی زیادی هم به عنوان بازیگر حضور داشت.
حسین ملکی که امروزه به عنوان فیلمبردار شناخته می شود، کارش را در سینما از سال ۱۳۳۸ به عنوان عکاس فیلم آغاز کرد. وی به موازات عکاسی، به بازیگری نیز پرداخت و هرچند در اکثر فیلم هایی که عهده دار عکاسیشان بود، ایفای نقشی را هم به عهده می گرفت، اما همواره، در پیش از انقلاب، به عنوان عکاس فیلم شناخته می شد.


وی فیلمبرداری را با فیلم سینمایی نیاز، به کارگردانی داوود نژاد در بعد از انقلاب شروع کرد و به سرعت در این حرفه متمرکز شد و علاوه بر فیلمهای سینمایی، چند سریال از جمله جستجو در شهر و محاکمه را نیز فیلمبرداری کرد.
او همچنین در بندر مه آلود، تله، سالاد فصل به عنوان مدیر فیلمبرداری فعالیت داشت و در فیلم های سناتور، تاراج، شیر سنگی، ترن، جوانمرد، جاده قدیم، قسم و نیز سریال بچه مهندس نیز بازی کرده بود.

انجمن صنفی عکاسان سینما با پیامی درگذشت این عکاس پیکسوت سینما را تسلیت گفت.
در متن این پیام آمده است: «درروزهای آغازین بهار، خبردرگذشت حسین ملکی هنرمند و عکاس با سابقه فیلم و مدیر فیلمبرداری سینمای ایران، متاثرکننده است. او که سال‌ها با علاقه‌ای وصف ناپذیر در سینما خدمت کرد و وجودش همواره دلگرمی بزرگی برای همکارانش بود. بدون شک جای این مرد کاردان با لبخندهای همیشگی‌اش درسینما خالی خواهد بود. انجمن صنفی عکاسان سینما درگذشت یار و همکار پیشکسوت خود را تسلیت گفته و برای بازماندگان صبر آرزو می‌کند. یادش گرامی»

منبع: ایرنا
پیشین
عکس‌ها حرف می‌زنند / آلفرد یعقوب‌زاده، عکاس جنگ از سختی‌های عکاسی از تلخی‌ها می‌گوید
پسین
نخستین عکس انتقادی از کدام رهبر سیاسی ثبت شد؟

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست