1. خانه
  2. اخبار
  3. خبرگزاری آسوشیتدپرس دستگیری عکاس خود در عراق را توسط نیروهای آمریکایی به چالش کشید بلال حسین تنها به دلیل کارش به عنوان یک عکاس خبری دستگیر شده است

خبرگزاری آسوشیتدپرس دستگیری عکاس خود در عراق را توسط نیروهای آمریکایی به چالش کشید بلال حسین تنها به دلیل کارش به عنوان یک عکاس خبری دستگیر شده است

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس سری اتهامات وارده از سوی ارتش آمریکا به تصویربردار این خبرگزاری که مدت ۱۹ ماه است در عراق دستگیر شده دروغ و بی‌پایه و اساس است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مدارک و اسناد جمع‌آوری شده توسط این خبرگزاری نشان می‌دهد که اتهامات وارده علیه بلال حسین، تصویربردار این خبرگزاری مبنی بر مشارکت در فعالیت‌های شورشیان یا ساخت بمب و همدستی با القاعده به دلیل چند عکسی که وی به طور مستقیم از شورشیان عراقی تهیه کرده هیچ پایه و اساس قانونی ندارد.

در گزارش ۵۰ صفحه‌یی تهیه شده توسط پل گاردف، وکیل حسین و دادستان سابق فدرال آمده است: به رغم این حقیقت که حسین هنوز از مه ۲۰۰۶ یعنی زمان دستگیری‌اش تاکنون مورد بازجویی قرار نگرفته اتهامات وارده به وی صحت ندارد و همه‌ی آنها مردود می‌باشد.

وی تاکید کرده است: بهترین مدرک برای نشان دادن کار خبری حسین در خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش‌های تصویری وی می‌باشد. هیچ مدرکی در میان نزدیک به یک هزار تصویر گرفته شده توسط وی در یک دوره‌ی ۲۰ ماهه دیده نمی‌شود که نشان دهد فعالیت‌های وی در حمایت از شبه نظامیان بوده است.

ارتش آمریکا اعلام کرده است که قصد دارد شکایتی علیه حسین به دادگاه و سیستم قضایی عراق مبنی بر همکاری وی با گروه القاعده و شبه نظامیان عراقی ارائه دهد.

مقام‌های نظامی آمریکا مدعی هستند که حسین ۳۶ ساله، با یک گروه تروریستی در ارتباط بوده است، با این حال تاکنون از ارائه‌ی هر گونه مدرک یا تفهیم اتهام علیه وی خودداری کرده‌اند.

وکیل وی می‌گوید: به رغم ادعای ارتش آمریکا اکثر تصویرهای گرفته شده توسط حسین نشان‌دهنده‌ی صحنه‌هایی از انفجارهای انتحاری، غیرنظامیان مجروح و تشییع جنازه‌هاست و تنها وی یک روز در دوران درگیری‌های شدید در فلوجه در نوامبر ۲۰۰۴ توانسته است از شورشیانی که با نیروهای ائتلاف می‌جنگیدند تصویر بگیرد و تمام تصویرهای بعدی به دوران پس از این حملات در این منطقه باز می‌گردد.

در پایان گزارش این وکیل آمده است: فقدان هر گونه مدرک دال بر ارتباط حسین با شورشیان نشان می‌دهد که وی تنها به دلیل کارش به عنوان یک عکاس خبری دستگیر شده است. بازجویی‌های حسین تنها بر چند عکسی که وی قبل از دستگیری‌اش از بازی کودکان با پای قطع شده‌ی یک سرباز مجروح آمریکایی یا عراقی گرفته متمرکز شده است. تاکنون تعداد زیادی از عکاسان خبری در عراق دستگیر شده‌اند، اما همگی آنها پس از مدتی آزاد شدند.ما تاکید داریم که ادامه‌ی دستگیری حسین به هیچ عنوان موجه نمی‌باش

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست