1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. خداحافظی با عکاسی مطبوعاتی به‌خاطر سینما

خداحافظی با عکاسی مطبوعاتی به‌خاطر سینما

منبع: اقتصاد هنر آنلاین –

در گفت‌وگو با “مهدی قاسمی” عکاس سابق خبرگزاری ایسنا

“مهدی قاسمی” عکاس باسابقه‌ی مطبوعات بعد از ۱۸سال فعالیت در خبرگزاری ایسنا به یک‌باره با این حرفه خداحافظی کرد. او که در سال‌های گذشته موفق به کسب جوایز زیادی به عنوان عکاس مطبوعاتی شده بود حالا به خاطر سینما با عکاسی مطبوعاتی خداحافظی کرده است و قصد دارد تمام وقتش را به حرفه سینما و فیلم برداری اختصاص دهد. قاسمی مشکلات اقتصادی و شرایط نا به سامان رسانه ها را از جمله‌ی معضلات حرفه‌ی عکاسی مطبوعاتی داند.

اقتصاد هنرآنلاین_زهرا ره‌گشای: “مهدی قاسمی” درباره‌ی خروجش از ایسنا گفت: خداحافظی من دلایل متعددی دارد و بخشی از آن شخصی است. و قصدی نداشتم که موضوع را رسانه ای کنم. دلیل اصلی این دوری این بوده است که من تصمیم دارم به سمت علاقه‌ی دیگرم بروم که در طول این سال ها همواره یکی از دغدغه های من بوده است و آن هم سینماست.

قاسمی در این‌باره گفت: الان به این نتیجه رسیده‌ام که تمام انرژی‌ام را برای حرفه سینما و فیلم برداری بگذارم. از بیست سال پیش درگیر کار عکاسی و فیلم سازی بودم اما در طول این سال ها که مشغول عکاسی مطبوعاتی بودم این کار به حرفه من تبدیل شده بود و از آن کسب درآمد می‌کردم اما همیشه سینما را به عنوان یک علاقه مندی شخصی دنبال می‌کردم. در این سال‌ها برای فیلم های کوتاه و مستند زیادی فیلم برداری می‌کردم و الان می‌خواهم جایگاه این دو حرفه را در زندگی خودم جا به جا کنم، اما این به معنای کنار نهادن کامل عکاسی نیست. چون عکاسی بخشی جداناشدنی از من است. بالطبع پروژه‌های شخصی و دغدغه‌های خودم در عکاسی مستند را با جدیت دنبال خواهم کرد ولی ترجیح می‌دهم در حال حاضر تعهدی به یک رسانه خاص نداشته و خود رسانه‌ی خود باشم.

“مهدی قاسمی” مشکلات اقتصادی، شرایط نابه سامان رسانه ها، و کم اهمیت دادن به اقشار پرزحمت این شغل را از معضلات این حرفه دانست و در ادامه‌ی این گفت‌وگو افزود: “اصولا مدیران غیر رسانه‌ایِ رسانه‌ها از افرادی که تمام وقت و زندگی‌شان را در حرفه خود می گذارند به عنوان یک پله برای رسیدن به میزهای مدیریتی، صندلی‌های پارلمان و رانت‌های شخصی خود استفاده می‌کنند و چیزی به اسم رسانه و کار حرفه ای برای آن‌ها شاید در اولویت چندم باشد؛ این مسائل در کنار مشکلات دیگر این حرفه به مرور افراد را دلسرد می کند.

این عکاس مطبوعاتی از برنامه‌های آینده‌ی خود خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر ارشد سینما قبول شدم و تا چند روز آینده عضوی از یک گروه فیلم‌برداری خواهم شد.

مهدی قاسمی

پیشین
پیتر لیندبرگ عکاس بزرگ مُد درگذشت/ نمونه آثار
پسین
سرنوشت صاحب این عکس مشهور چه شد؟

به تازگي منتشر شده

۱ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • برای شما عکاس ارجمند آرزوی موفقیت و برای مسئولین محترم شرم و حیا به مقدار لازم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست