1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. درگذشت آیت ا.. هاشمی عکس را در مطبوعات، نیم صفحه کرد

درگذشت آیت ا.. هاشمی عکس را در مطبوعات، نیم صفحه کرد

در پی درگذشت ریاست مجمع تشخیص مصلح نظام ، آیت ا.. اکبر هاشمی بهرمانی(رفسنجانی) مطبوعات روز چهره ای متفاوت به خود گرفت.
درگذشت هاشمی در مطبوعات به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، از غروب روز گذشته یکشنبه ۱۹ دی ماه که خبر عارضه قلبی آیت الله هاشمی رفسنجانی در خبرگزاری های کشور منتشر شد، عکس نقش بی بدیل خود را در ارایه گزارش ها ایفا کرد به نحوی که شبکه های اجتماعی وابسته به خبرگزاری ها و مطبوعات با دریافت و نشر و بازنشر عکس های عکاسان و همچنین آثار مردمی سعی در گزارش لحظه به لحظه از روند این رویداد و حواشی آن داشتند.

اما صبح امروز مطبوعات معتبر کشور در اقدامی نادر با انتشار غالب عکس در کنار تیتر توانستند یک خسارت جدی را برای کشور و نظام با صورتی کاملا حرفه ای نمایش دهند.
روزنامه هایی همچون: ایران، هفت صبح، اعتماد، ایران، ابتکار، اطلاعات، آرمان، مردم سالاری، فرهیختگان، شرق و شهروند نیم صفحه خود را به شکل کامل به عکسی از آیت الله هاشمی اختصاص داده و مطبوعاتی چون: همشهری، وطن امروز، وقایع اتفاقیه، جمهوری اسلامی، دنیای اقتصاد، جوان، جام جم، دنیای اقتصاد و قانون با چاپ عکسی از حاج شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی روزی بیادماندنی را برای تاریخ مطبوعات رقم زدند.

در این میان روزنامه کیهان هم با طرحی ساده مطابق هر روز و چاپ دو قطعه عکس و یک طرح پوستر به مناسبت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) این خبر را بازتاب داد.
این در حالی است که رسانه های معتبر جهان نیز همچون: گاردین، رویترز، آسوشیتد پرس، نیویورک تایمز، بی‌بی‌سی، یواس‌ای‌ تودی، هافینگتون پُست، ای‌بی‌سی نیوز، یورو نیوز، بلومبرگ، ایندیپندنت، اشنگتن پُست، یاهونیوز و گالف نیوز خبر درگذشت آیت الله هاشمی رفنسجانی را در قالب خبر فوری منتشر کردند و به آن پرداختند.

این رویداد شاید در طی سالهای پس از انقلاب تنها یادآور ۱۴ خردادماه سال ۱۳۶۸ می تواند باشد. تاریخی که تیتر و عکس در مطبوعات محدود آن زمان را برای همیشه در تاریخ متمایز و ماندگار کرد.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
اسامی عکاسان مدعو به هفتمین جشنواره عکس فیروزه
پسین
نمایشگاه گروهی « جزر » در گالری راه ابریشم۲

به تازگي منتشر شده

۱ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • مریم خداوردی
    ۲۰ دی ۱۳۹۵ ۱۶:۳۲

    خداوند ایشان را رحمت کند. از این مقاله و گزارش زیبا متشکرم. لذت بردم و برایم جالب بود.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست