1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. در آستانه‌ی رونمایی مجموعه عکس‌های «قربانیان جنگ ایران و عراق» مهدی منعم : امیدواریم این کتاب به اتاق‌های جنگ برود

در آستانه‌ی رونمایی مجموعه عکس‌های «قربانیان جنگ ایران و عراق» مهدی منعم : امیدواریم این کتاب به اتاق‌های جنگ برود

منبع: ایسنا –

«مهدی منعم» معتقد است که کتاب عکس‌های «قربانیان جنگ ایران و عراق» بیانیه‌ای در دفاع از تمام قربانیان غیرنظامی جنگ‌هاست که پیام صلح را به تمام جهانیان مخابره می‌کند.

این عکاس مستند در گفت‌وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره کتاب عکس‌های «قربانیان جنگ ایران و عراق» که فردا ـ ۱۴ مرداد ماه ـ طی مراسمی در هتل لاله رونمایی می‌شود، گفت: تمام عکس‌های این مجموعه در ارتباط با غیرنظامی‌هایی است که در ارتباط با جنگ ایران و عراق صدمه دیده‌اند.

او اضافه کرد: عکس‌های این قربانیان در سه بخش تقسیم‌بندی شده است. بخشی از آن مربوط به مجروحان انفجار مین، بخشی مرتبط به مصدومان غیرنظامی که در بمباران مناطق مسکونی صدمه دیدند و بخشی دیگر مرتبط با مصدومان گازهای شیمیایی است.

منعم با اشاره به دغدغه‌ی خود برای عکاسی از این قربانیان خاطرنشان کرد: در تمام سال‌هایی که در خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان عکاس در مناطق جنگی بودم، براساس آن‌چه در اطرافم می‌دیدم، این ایده را داشتم تا بعد از جنگ به سراغ آدم‌هایی بروم که زندگی‌شان به صورت کاملا ناخواسته با جنگ درهم آمیخته است و صدمات جبران ناپذیری از این جنگ دیده‌اند.

منعم تصریح کرد: این ۲۰ و چندساله از عمرم را در ارتباط عمیق‌تری با این قربانیان متمرکز شدم و به عکاسی از آن‌ها پرداختم که ماحصل آن کتاب «معجزه اولیه» از زندگی جانبازان جنگ و همین عکس‌ها شد.

این عکاس مستند هدف اصلی خود از گردآوری این مجموعه را زدن تلنگری عمیق به بانیان این جنگ‌ها دانست و افزود: شاید این عکس‌ها تلنگری به همه باشد تا این شرایط صلح و آرامش را حفظ کنیم و برای تداوم آن بکوشیم و امیدوارم این کتاب به اتاق‌های جنگ برود تا افرادی که دستور شلیک می‌دهند و بانی جنگ هستند، با دیدن آن حداقل گلوله‌ای کم‌تر به سمت این مردم بیگناه نشانه بروند.

او همچنین با اشاره به مقدمه این کتاب، افزود: برای اولین‌بار تلاش کردم به جای نگارش یک مقدمه درباره عکس‌های این مجموعه، آن را بیانیه‌ای در دفاع از قربانیان جنگ‌ها معرفی کنم و برای این کار، آن را به امضای ۱۰ عکاس همچون، کسرائیان، جلالی، صمدیان، زندی، کلاری، سربخشیان، جلالیان، شاهرودی، عباسی و … رساندم.

او اظهار امیدواری کرد تا با این حرکت همدلی و همیاری عکاسان از حرکت‌های یکدیگر ادامه پیدا کند و پیام جهان شمول چنین مجموعه‌هایی به تمام جهان مخابره شود.

به گفته‌ی منعم این مجموعه دربرگیرنده ۹۶ عکس سیاه و سفید در ۱۲۰ صفحه است که فردا – چهاردهم مردادماه ساعت ۳۰/۱۹ در هتل لاله به همراه نمایشگاهی از منتخب این عکس‌ها رونمایی می‌شود.

پیشین
دومین جشنواره عکس «جوانان عصر ما» به کار خود پایان داد
پسین
«قربانیان جنگ» سندی ماندگار در تاریخ دفاع مقدس

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست