1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. در چنین روزی «امیت شعبی» عکس «مشاجره مرد فلسطینی» را ثبت کرد

در چنین روزی «امیت شعبی» عکس «مشاجره مرد فلسطینی» را ثبت کرد

#در_چنین_روزی ۱۳ اکتبر سال ۲۰۰۰  امیت شعبی/ Amit Shabi عکاس خبرگزاری رویترز عکس «مشاجره مرد فلسطینی» را ثبت کرد.
در اواخر سال ۱۹۹۹ فلسطینی‌ها به خاطر عدم تعهد طرف اسرائیلی به توافق «اسلو»، روابط تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی، ترور اعضای مقاومت و بازداشت آنها ،عدم آزادی اسرای گروه چهارم، ادامه دادن سیاست دستگیری، ترور، حمله به منازل فلسطینیان و ممانعت از آزادسازی اسرای فلسطین توسط صهیونیست‌ها به همراه ادامه شهرک سازی و کمتر شدن احتمال بازگشت پناهندگان و عقب نشینی اسرائیل به مرزهای ۱۹۶۷ باعث شد فلسطینیان به این نتیجه برسند که مذاکرات صلح برای رسیدن به استقلال ملی بی فایده است.

سرانجام در ۲۸ سپتامبر سال ۲۰۰۰، آریل شارون به همراه ۶۰۰ نظامی وارد مسجد الاقصی شد و زمان گردش در صحن های آن گفت: بیت المقدس همواره منطقه ای اسرائیلی خواهد بود، هرچند نمازگزاران فلسطینی نپسندند. در پی این ورود و بی حرمتی، اعتراضاتی در فلسطین شکل گرفت.
در آن زمان درگیری‌های شدیدی در شهر اشغالی قدس آغاز شد که خیلی زود به تمامی شهرهای کرانه باختری و باریکه غزه نیز سرایت پیدا کرد و نام “انتفاضه الاقصی” به خود گرفت.
این عکس در ۱۳ اکتبر سال ۲۰۰۰ توسط Amit Shabi امیت شعبی عکاس رویترز ثبت شده است.
نیروهای امنیتی اسرائیل به دنبال ناآرامی و آشوب در کرانه باختری و نوار غزه مانع از حضور مردان فلسطینی زیر ۴۵ سال در نماز جمعه می شدند، عکسِ امیت شعبی، مرد فلسطینی اهل اورشلیم را نشان می دهد که از ورود به مسجد الاقصی برای نماز جمعه ماه رمضان منع شده است و با نیروهای اسرائیلی مشاجره می کند.
این عکس توانست جایزه دوم بخش عکس خبری سال ۲۰۰۱ ورلد پرس فوتو را از آن خود کند.
ترجمه و تنظیم: اعظم حشمتی
————————————————————————————————————————–
برای مشاهده دیگر عکس های مشهور و جریان ساز در تاریخ عکاسی می توانید هشتگ #در_چنین_روزی را در سایت پایگاه عکس چیلیک و صفحه این رسانه در شبکه اجتماعی تلگرام، اینستاگرام و توئیتر دنبال کنید/.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
در چنین روزی عکس «یادبود بیماران ایدز» ایوان آگوستینی به ثبت رسید
پسین
اسامی عکاسان شرکت کننده در نخستین جشنواره ملی عکس تاکستان‎

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست