1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. در چنین روزی «تِد وِست» عکس «بیلتز در کاخ باکینگهام» را ثبت کرد

در چنین روزی «تِد وِست» عکس «بیلتز در کاخ باکینگهام» را ثبت کرد

#در_چنین_روزی «تِد وِست»/ Ted West در لندن ، انگلستان ، عکس «بیلتز در کاخ باکینگهام» را ثبت کرد.
در ۲۶ اکتبر ۱۹۶۵ ، چهار نامه از خیابان داونینگ در میان نامه های طرفداران گروه بیلتز پیدا شد.
مدیر برنامه های گروه بیلتز برایان اپستاین به آنها اطلاع داد که نخست وزیر و ملکه انگلیس تصمیم گرفته اند که جایزه عالی‌ترین رتبه ی امپراتوری بریتانیا را به آنها اهدا کنند. هیچ یک از این چهار نفر از وجود چنین مدالی که معمولاً برای خدمت به جامعه اهدا می شود، آگاهی نداشتند.
آنها اخبار را با شگفتی و از روی سرگرمی دنبال می کردند. واکنش های متضادی از طرف مردم انگلیس وجود داشت. اکثریت موافق اهدای این مدال بودند ، اما برخی با قاطعیت مخالفت می کردند ، به طوری که برخی از دارندگان افتخار مدال هایشان را بازگرداندند.

لنون گفت: “بسیاری از افرادی که نسبت به اهدای این افتخار به ما معترض بودند کسانی بودند که این جایزه را برای کشتار مردم گرفته بودند، در حالیکه ما این جایزه را برای سرگرم کردن مردم دریافت کردیم. من می گویم ما بیشتر از اینها سزاواریم. ”
این مراسم در تاریخ ۲۶ اکتبر در کاخ باکینگهام برگزار شد. ملکه شخصاً به هر یک از اعضای گروه بیلتز که به خاطر اجرای دقیق تشریفات بسیار هم عصبی بودند این مدال را اهدا کرد.
آنها همراه با ۱۸۹ نامزد دیگر ، صبورانه در انتظار دادن امضا بودند. در خارج از کاخ ، ۴۰۰۰ نفر جمعیت مشتاق هوادار جمع شده بودند.
در این عکس ، عکاس، لحظه ای از شور و شوقی فوق العاده را ثبت کرده است. نوجوانان هواداری که دیوانه وار فریاد می زنند وسعی می کنند حصار متزلزلی که توسط نیروهای پلیس(که قیافه های آنها به طور خنده داری آشفته است) تشکیل شده است را بشکنند. دروازه های کاخ تنها برای عبور رولز رویس، جان لنون و اعضای گروه بیلتز گشوده شد. لحظاتی بعد دروازه ها بسته می شوند. هواداران از حصار پلیس رها می شوند و به نرده ها فشار می آورند و میله ها را می گیرند.
دختری خطر می کند و از دروازه کاخ بالا می رود و پلیس از دروازه بالا می رود تا او را پایین بیاورد.
این عکس در ۲۶ اکتبر ۱۹۶۵ توسط “تِد وِست” Ted West ثبت گردید و جز ۱۰۰ عکس برتری است که جهان را تغییر داد.
ترجمه و تنظیم: اعظم حشمتی
————————————————————————————————————————–
برای مشاهده دیگر عکس های مشهور و جریان ساز در تاریخ عکاسی می توانید هشتگ #در_چنین_روزی را در سایت پایگاه عکس چیلیک و صفحه این رسانه در شبکه اجتماعی تلگرام، اینستاگرام و توئیتر دنبال کنید/.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
در چنین روزی عکس «رکود بزرگ» تاریخ آمریکا به ثبت رسید
پسین
«احمد نصیرپور» عکاس مطبوعات درگذشت

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست