1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. در چنین روزی تک عکس برتر ۲۰۲۰ در بخش «مسائل معاصر» به ثبت رسید

در چنین روزی تک عکس برتر ۲۰۲۰ در بخش «مسائل معاصر» به ثبت رسید

#در_چنین_روزی برابر با ۱۸ فوریه سال ۲۰۱۹ نیکیتا تریوشین / Nikita Teryoshin، عکس ” تاجران اسلحه، چیزی را پنهان نمی کنند” را ثبت کرد.
این تصویر در مسابقه عکس مطبوعاتی جهان /World Press Photo  نامزد عکس سال ۲۰۲۰ شد و توانست جایزه نخست تک عکس “مسائل معاصر” را از آن خود کند.
این عکس  در نمایشگاه و کنفرانس بین المللی دفاعی IDEX در ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی، درحالی به ثبت رسید که یک تاجر در پایان روز دو عدد نارنجک انداز ضد تانک را به یک اتاق امن می برد.

( IDEX ) بزرگترین نمایشگاه و کنفرانس دفاعی در خاورمیانه و یکی از معروف ترین نمایشگاه های تجارت اسلحه در جهان است. هیچ آماری از حضور رسمی در این گردهمایی منتشر نشده است؛ اما بر اساس اخبار رسانه های دولتی امارات متحده عربی، انتظار می‌رود در این رویداد ۱۲۰۰ متخصص دفاعی جهان، ۱۲۳۵ مسئول نمایشگاهی و بیش از ۱۰۵ هزار نفر بازدید کننده گردهم آمده باشند. حاضران شامل وزیران دفاع، روسای ستاد ارتش و تصمیم‌گیران کلیدی حکومت می‌شدند که در سالن های کنفرانس، جلسات علنی و جلسات غیرعلنی به تبادل نظر می‌پرداختند.


جنگ در یک محیط غیر واقعی نمایش داده می شود که مانکن ها و تصاویر پرده نمایش، جای افراد واقعی را گرفته‌اند و با جنگ نمایشی در فضای باز و نبرد در آب نمایش داده می‌شود.
نیکیتا تریوشین درباره عکس هایش از این اتفاق منحصر به فرد در دنیا، که در ۱۴ نمایشگاه دفاعی از ۵ قاره گرفته شده است این چنین می گوید:
“هر روز در اخبار، تصاویری از جنگ و ویرانی را تماشا می کنیم و هزینه های تسلیحات نظامی سال به سال رکوردهای جدیدی را ثبت می کند. نگاهی به پشت پرده های تجارت دفاعی جهان نشان می دهد، بر خلاف میدان جنگ، تاجران اسلحه چیزی را پنهان نمی کنند. تجارت اسلحه یک زمین بازی بسیار بزرگ برای دلالان جنگ همراه با شراب انگور، فینگر فود و تسلیحات پر زرق و برق است. اینجا مانکن ها یا پیکسل ها بر روی صفحه نمایشِ شبیه سازهای کامپیوتری، در حکم اجساد هستند. بازوکاها و مسلسل‌ها به صفحه‌های نمایش وصل میشوند و کاربرد تسلیحات جنگی در یک محیط غیر واقعی در مقابل مهمانان عالی رتبه، وزرا، سران کشورها، ژنرال‌ها و تجار، صحنه سازی می شود. من تعمداً چهره شرکت کنندگان را به شما نشان نمی‌دهم. قصد ندارم همه چیز را گردن یک شخص خاص بیندازم. فقط می‌خواهم بینشی به شما بدهم که متوجه این اتفاق منحصر به فرد در دنیا شوید. ”

نیکیتا تریوشین، در سال ۱۹۸۶ در سن‌پترزبورگ روسیه متولد و در آنجا بزرگ شد. سپس به دورتمند آلمان رفت و در آنجا لیسانس هنر در رشته عکاسی گرفت و در حال حاضر در برلین زندگی می کند. او کار خود را مستند خیابانی و وحشت هر روزه توصیف می کند و بین سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰، از ۱۴ نمایشگاه دفاعی در ۱۳ کشور از ۵ قاره، تجارت جهانی اسلحه را مورد بررسی قرار داد.

مترجم: مهدی یوسفی
————————————————————————————————————————–
برای مشاهده دیگر عکس های مشهور و جریان ساز در تاریخ عکاسی می توانید هشتگ #در_چنین_روزی را در سایت پایگاه عکس چیلیک و صفحه این رسانه در شبکه اجتماعی تلگرام، اینستاگرام و توئیتر دنبال کنید/.

#نیکیتا_تریوشین
#Nikita_Teryoshin
#World_Press_photo
#تجارت_اسلحه

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
عکس های «پری ملکی» در تقویم سال ۱۴۰۰ نشست
پسین
در چنین روزی عکاس ژاپنی «کیویچی ساوادا» عکس برتر سال را ثبت کرد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست