1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. در چنین روزی عکاس نشنال جئوگرافی عکس برتر طبیعت سال۲۰۱۱ را ثبت کرد

در چنین روزی عکاس نشنال جئوگرافی عکس برتر طبیعت سال۲۰۱۱ را ثبت کرد

#در_چنین_روزی ۱۱ دسامبر ۲۰۱۰ توماس پشاک/ Thomas P. Peschak، عکاس نشنال جئوگرافی، هنگام فصل لانه سازی تابستانی پرندگان، نمایی بسیار نزدیک از نوعی غاز دریایی را با عنوان Cape gannet که در حال فرود آمدن بر زمین بود، ثبت کرد.
این عکس، برنده جایزه رتبه نخست بخش طبیعت مسابقه عکاسی مطبوعاتی جهان/ World Press Photo ورلدپرس فوتو در سال ۲۰۱۱ شده است.

گانت کیپ، پرندگان دریایی بزرگی هستند که ۸۵ تا ۹۴ سانتی متر طول و حدود ۲۶۰۰ گرم وزن دارند. این نوع غاز دریایی در مناطق ساحلی جنوب صحرای آفریقا یافت می شود و فقط در سواحل آفریقای جنوبی تولید مثل می کنند.
توماس پشاک یک عکاس و محقق نشنال جئوگرافی است که در مستندسازیِ زیبایی و آسیب پذیری اقیانوس ها، جزایر و سواحل جهان سالها تجربه داشته و به تبحّر رسیده است.
وی که در ابتدا به عنوان یک زیست شناس دریایی آموزش دیده بود، پس از اینکه متوجه شد که چقدر عکس هایش می تواند تأثیر حفاظتی بیشتری نسبت به آمار علمی برای مخاطبین جهانی‌اش داشته باشند به سمت و سوی دنیای فتوژورنالیسم در عکاسی سوق پیدا کرد.
او تاکنون ده عنوان مستند که شامل موارد متنوعی از تاریخ طبیعی و حفظ منابع طبیعی، از پرتوهای مانتا گرفته تا مناطق حفاظت شده دریایی است را برای مجله نشنال جئوگرافیک تهیه و ارایه کرده.
ترجمه و تنظیم: مریم خداوردی
————————————————————————————————————————–
برای مشاهده دیگر عکس های مشهور و جریان ساز در تاریخ عکاسی می توانید هشتگ #در_چنین_روزی را در سایت پایگاه عکس چیلیک و صفحه این رسانه در شبکه اجتماعی تلگرام، اینستاگرام و توئیتر دنبال کنید/.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
در چنین روزی عکس «ملاله یوسف زی» توسط «آد اندرسون» به ثبت رسید
پسین
در چنین روزی عکس تاریخی از رویدادی علمی، از عکاسی ناشناس به ثبت رسید

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست