1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. در چنین روزی عکس برگزیده طبیعت از شاه پروانه ها در برف به ثبت رسید

در چنین روزی عکس برگزیده طبیعت از شاه پروانه ها در برف به ثبت رسید

#در_چنین_روزی ۱۲ مارس ۲۰۱۶، خَیمه روخو /Jaime Rojo عکاس اسپانیایی بعد از کولاک شدید، عکسی از شاه پروانه ها در برف ثبت کرد که توانست جایزه سوم تک عکس بخش طبیعت مسابقه عکس مطبوعاتی جهان / World Press Photo در سال ۲۰۱۷ را از آن خود کند.
بعد از کولاک، انبوهی از شاه پروانه ها در پناهگاه‌شان در ال روساریو /El Rosario در میچوآکان /Michoacán مکزیک، سطح جنگل را پوشاندند. در هشتم و نهم مارس طوفان شدیدی کوههای مکزیک مرکزی را درنوردید. درست زمانی که پروانه‌ها سفر زمستانی بیش از ۴۵۰۰ کیلومتری خود به ایالات متحده آمریکا را آغاز کردند.


پروانه ها بطور شگفت انگیزی انعطاف پذیر هستند و تا زمانی که بی حرکت بمانند، می توانند در دمای زیر صفر درجه تا چندین روز دوام بیاورند. اما مشخص نیست که کولاک چه تاثیر بدی بر روی جمعیت پروانه ها گذاشته است.
بعد از کاهش کلی ۹۰ درصدی شاه پروانه ها، از دهه ۹۰ به بعد، اخیراً افزایشی در تعداد آنها مشاهده شده است و زمستان به عنوان یک نقطه عطف احتمالی برای این گونه های زیستی تلقی گردیده است.

خیمه روخو یک عکاس اسپانیایی ساکن مکزیکوسیتی است که علاقه اش به حیات وحش را با مهارت داستان نویسی و سابقه زیست شناسی اش ترکیب می کند و از آن برای ایجاد کمپین هایی که مردم را درگیر مسائل زیست محیطی می‌نماید، استفاده می کند.
او اغلب به عنوان عکاس ، فیلمساز و مشاور ارتباطات با مهمترین سازمانهای محیطی و آموزشی مکزیک، ایالات متحده ، کانادا و اسپانیا همکاری می کند. او عضو ارشد اتحادیه بین المللی عکاسان حفاظت و معتمد بنیاد WILD است.

ترجمه و تنظیم: مهدی یوسفی
————————————————————————————————————————–
برای مشاهده دیگر عکس های مشهور و جریان ساز در تاریخ عکاسی می توانید هشتگ #در_چنین_روزی را در سایت پایگاه عکس چیلیک و صفحه این رسانه در شبکه اجتماعی تلگرام، اینستاگرام و توئیتر دنبال کنید/.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
در چنین روزی عکس برگزیده محیط زیست از پنگوئن های آفریقایی به ثبت رسید
پسین
در چنین روزی «سونناری» عکس ویرانی سونامی ژاپن را ثبت کرد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست