1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. در چنین روزی عکس برگزیده طبیعت سال ۲۰۰۲ به ثبت رسید

در چنین روزی عکس برگزیده طبیعت سال ۲۰۰۲ به ثبت رسید

#در_چنین_روزی برابر با ۲۲ ماه ژانویه سال ۲۰۰۱ در نمایشگاهی که برای آموزش عمومی پیرامون طبیعت درنده‌ی شناوری چون «اردک ماهی» ترتیب داده شده بود، جیم لاوراکاس/ Jim Lavrakas عکاس آمریکایی از یکی از آکواریوم‌ها تصویری از یک گل ماهی رنگین کمانی زنده در دهان و مجرای ورودی به بلع اردک ماهی شمالی وارد شده بود ثبت کرد، که توانست جایزه دوم تک عکس بخش طبیعت را در مسابقه جهانی عکس مطبوعاتی را در سال ۲۰۰۲ از آن خود کند.
دپارتمان شیلات و ماهیگیری آلاسکا بر این گمان است که اردک ماهی به صورت غیرقانونی به دریاچه ماهیگیری معروف شهر (جایی که بسیار از آب های محل زیست آنها دور می‌باشد) منتقل شده است.
از زمانی که اردک ماهی به این دریاچه منتقل شده، این ماهی حریص، ذخایر قزل آلا و سالمون دریاچه را که ماهیگیران محلی مترصد صید آنها هستند، خورده و باعث کمتر شدن حجم حضور اینگونه ها شده است.

جیم لاواراکاس عکاس امریکایی، در دانس تیبل/  dunstable ماساچوست به دنیا آمد.
پس از دریافت مدرک کارشناسی و دانش آموختگی از دانشگاه، برای عکاسی به شمال رفت. وی به عنوان عکاس حدود سی سال در روزنامه Anchorage Daily News مشغول به کار بود که دستاورد آن مجموعه‌ای متنوع و حیرت انگیز از مردمان منطقه آلاسکا، مکان‌های دور افتاده، سبک زندگی، فرهنگ، ورزش، بلایای طبیعی، جرم و حیات وحش بود.
لاوراکاس از سال‌های کم رونق نفت تا امروز، از اتاق‌تاریک تا عصر دیجیتال، تصاویر فراموش نشدنی را به اتاق خبر و خوانندگان رسانه ها و نشریات ارائه کرد که ماحصل آن انتشار کتاب عکس SNAP DECISIONS و کسب جایزه جهانی عنوان پولیتزر بود.
او بیش از ۴۰ سال است که در آلاسکا زندگی می کند و سال‌ها مدیر اجرایی اتاق بازرگانی و مرکز اطلاعات بازدیدکنندگان هومر بوده و بعد از استعفا در سال ۲۰۰۹ به صنعت جهانگردی در آالاسکا روی آورد.
وی در شهر Ketchikan  که در دهه ۱۹۳۰ به عنوان پایتخت قزل‌آلای جهان شناخته شد، برای چاک اسکات شروع به کار کرد. این عکاس هم اکنون به عنوان اپراتور قایق راهنمای گردشگری همچنان به کار عکاسی مشغول است.

ترجمه و تنظیم: مهدی یوسفی
————————————————————————————————————————–
برای مشاهده دیگر عکس های مشهور و جریان ساز در تاریخ عکاسی می توانید هشتگ #در_چنین_روزی را در سایت پایگاه عکس چیلیک و صفحه این رسانه در شبکه اجتماعی تلگرام، اینستاگرام و توئیتر دنبال کنید/.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
در چنین روزی عکس برگزیده امیر پورمند در ورلدپرس فتو ۲۰۱۴ به ثبت رسید
پسین
در چنین روزی عکس «استیو جابز» با نخستین دستگاه مک به ثبت رسید

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست