1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. در چنین روزی عکس «رکود بزرگ» تاریخ آمریکا به ثبت رسید

در چنین روزی عکس «رکود بزرگ» تاریخ آمریکا به ثبت رسید

#در_چنین_روزی عکس «رکود بزرگ»/Great Depression تاریخ آمریکا توسط عکاس ناشناس به ثبت رسید و با عنوان «سقوط وال استریت» منتشر شد.
عکسی با عکاس ناشناس که در ۲۴ اکتبر ۱۹۲۹ در بیرون ساختمان خزانه‌داری گرفته شد و روز بعد در روزنامه لندن هرالد، با عنوان سقوط وال استریت منتشر شد و به عنوان نشانه ای از شروع بحران مالی دهه ۳۰ با عنوان رکود بزرگ (Great Depression) شناخته ‌شده است.

عکس در واقع نمایشی از صدها مرد منتظر و مضطرب، در بیرون ساختمان خزانه‌داری آمریکا و روبروی ساختمان بورس نیویورک و در کنار مجسمه جورج واشنگتن به عنوان نمادی از آمریکای جدید است.
بعد از چندین روز بی‌ثباتی در بازار بورس وال استریت، در ۲۴ اکتبر که بعدا به پنجشنبه سیاه معروف شد، بزرگترین بحران مالی تاریخ آمریکا رسما شروع شد.
نشانه‌ها از آغاز معاملات و با ریزش ۱۱ درصدی ارزش بازار آغاز شد که باعث شد صدها نفر برای فروش سهام خود و یا برداشتن پول‌هایشان به ساختمان بورس و یا بانک‌ها هجوم ببرند. نیروهای پلیس در ابتدای امر وارد عمل شدند ولی عملا نمی‌توانستند جلوی حضور صدها نفری مردم را بگیرند که تمام سرمایه و پس اندازشان در چند ساعت از بین رفته بود.

روزهای بعد اوضاع بدتر شد و در ۲۸ و ۲۹ اکتبر که به دوشنبه و سه‌شنبه سیاه معروف شد بازار سهام به ترتیب ۱۲.۸۲ و ۱۱.۷۳ درصد از ارزش خود را از دست داد و عملا بسیاری از افراد، سرمایه‌گذاران، کمپانی‌های بزرگ و بانکها متضرر و ورشکست اعلام شدند و دورانی که به دوران «رکود بزرگ» در تاریخ آمریکا معروف است آغاز شد.
برخی صاحبان نظر، اثرات این رکود را بر جامعه اروپا و حتی در سرعت بخشیدن به ظهور نازیسم و فاشیسم و شروع جنگ جهانی دوم، کاملا موثر می‌دانند.
بی‌ثباتی‌ها تا سال ۱۹۳۲ و انتخاب شخص روزولت به عنوان رئیس جمهور جدید ادامه یافت ولی آنچه واقعا باعث پایان رکود و آغاز شکوفایی اقتصادی در آمریکا شد پایان جنگ جهانی دوم و منافع بسیار آنها بود.
ترجمه و تنظیم: سیّدمهدی طباطبایی
————————————————————————————————————————–
برای مشاهده دیگر عکس های مشهور و جریان ساز در تاریخ عکاسی می توانید هشتگ #در_چنین_روزی را در سایت پایگاه عکس چیلیک و صفحه این رسانه در شبکه اجتماعی تلگرام، اینستاگرام و توئیتر دنبال کنید/.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
در چنین روزی عکس شورش مجاری ها توسط عکاس ناشناس به ثبت رسید
پسین
در چنین روزی «تِد وِست» عکس «بیلتز در کاخ باکینگهام» را ثبت کرد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست