1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. در چنین روزی عکس آموزش میمون سیرک «یونگژی چو» ثبت شد

در چنین روزی عکس آموزش میمون سیرک «یونگژی چو» ثبت شد

#در_چنین_روزی ۲۹ نوامبر ۲۰۱۴ «یونگژی چو» عکاس چینی/ Yongzhi Chu موفق به ثبت عکسی با عنوان «آموزش میمون سیرک» شد.
«آموزش میمون سیرک» تصویری است که یونگژی چو عکاس چینی در روز ۲۹ نوامبر سال ۲۰۱۴ میلادی از یک قلاده میمون نژاد رزوس، منتشر کرد در حالی که به گوشه‌ای از دیوار پناه برده و با شدت ترس به چشمان مربی‌اش که شلاق به دست دارد، خیره شده است.

نمایش‌هایی با استفاده از حیوانات در سیرک‌ها و باغ وحش‌های چین بسیار عمومی است.
بعد از سالها فشار انجمن‌های حامی حیوانات، دولت چین نمایش حیوانات در سیرک‌ها را ممنوع کرد و نظارت بر باغ وحش‌ها را به منظور جلوگیری از بدرفتاری با حیوانات، تشدید نمود اما بسیاری از کسانی که در این حرفه به عنوان رام‌کننده حیوانات مشغول بودند، این محدودیت‌ها را نادیده گرفتند و این مصوبه قانونی _عملا_ قابلیت اجرا پیدا نکرد.
مسئولین در شوزو که با ۳۰۰ گروه به عنوان پایتخت سیرک در چین شناخته می‌شود، اعلام کرده‌اند که قصد دارند با توسعه و تغییرات ساختاری، سیرک‌ها را به تغییرات در برنامه‌ها و عدم استفاده از حیوانات ترغیب نمایند.
یونگژی چو عکاس چینی متولد ۱۹۷۳ که به عنوان عکاس مستند اجتماعی شناخته می‌شود تاکنون دو بار برنده جایزه ورلدپرس فتو در بخش های ورزشی و طبیعت شده است که این عکس مقام نخست تک عکس بخش طبیعت مسابقه جهانی وردپرس فتو، در سال ۲۰۱۵ را دریافت کرد.
ترجمه و تنظیم: سیّدمهدی طباطبایی
————————————————————————————————————————–
برای مشاهده دیگر عکس های مشهور و جریان ساز در تاریخ عکاسی می توانید هشتگ #در_چنین_روزی را در سایت پایگاه عکس چیلیک و صفحه این رسانه در شبکه اجتماعی تلگرام، اینستاگرام و توئیتر دنبال کنید/.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
نمایشگاه مجازی عکس تاریخی‌ «روایت مردم» در موزه عکسخانه شهر
پسین
کتاب «فرزندان روح الله» روایت تصویری حضور نوجوانان در جنگ منتشر شد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست