1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. دلجویی مهندس آذری جهرمی وزیر ارتباطات از یک عکاس خبری

دلجویی مهندس آذری جهرمی وزیر ارتباطات از یک عکاس خبری

صفحه اینستاگرام مهندس محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات با نشر عکس و درج متن و ارایه توضیحی از یکی از عکاسان خبری دلجویی کرد.
 در متن منتشر شده توسط شخص وزیر خطاب به مخاطبین شبکه اجتماعی و مراجعین به پست ایشان آمده است:
روز گذشته متوجه شدم آقای محمد خدابخش، عکاس محترم خبرگزاری مهر، از انتشار این عکس بدون ذکر نامشان در صفحه بنده، ابراز گلایه کرده اند.
راستش چون در پست قبلی، در اسلاید اول ویدئوی تمجید بنده از استاد نصیریان قرار داده شده، دو تصویر بعدی هم به طور خودکار هم اندازه با ویدئو درآمده و اسم ایشان که در پایین تصویر آمده بوده، حذف شده است.
برای این اقدام سهوی که باعث تضییع حقوق ایشان شده بود، اول از ایشان رسما پوزش می خواهم، دوم مجددا تصویر را همانگونه که بوده منتشر می کنم، باشد که رضایتشان فراهم شود.
#حق الناس که شاخ و دم ندارد از همین چیزها شروع می شود.

در ادامه برخی از اهالی عکاسی خبری و روزنامه نگاری و مطبوعات با درج پیام هایی در میان هزاران نظری که در پای این پست ارسال شده است، مراتب تقدیر و سپاس گزاری شان را از این برخورد صحیح نسبت به شخص وزیر ارتباطات درج کردند و نشان دادند.
در یکی از انواع این نظرها نوشته شده: «آقای وزیر بروید و برای همه تعریف کنید که ذکر نام عکاس نه درد داشت و نه ضرر … بلکه باعث خوشحالی و انتقال حس خوب هم بود…»
در یکی دیگر از دیدگاه های درج شده خطاب به مهندس جهرمی از قول شناسه -آی دی- حامد ملک پور پس از تقدیر از این رفتار شایسته، آمده است: «البته آقای جهرمی اون پستی که گذاشته بودین دو عکس دیگه هم توش بود که برای اقای مهدی بلوریان عکاس خبرگزاری فارس، که اون عکس ها هم بدون ذکر منبع منتشر شدن»

در مجموع حرکت منطقی و عقلایی مهندس جهرمی به عنوان وزیر جوان کابینه دولت، موجی از واکنش های مثبت را در پی داشت و می توان امیدوار بود که اینگونه رفتارهای خردورزانه از سوی دیگر مسئولین هم با وجود الگویی اینچنین شایسته، مورد رصد دقیق و تکرار واقع شود تا یکی از بدیهی ترین حقوق عکاسان به واسطه اخلاق مدارانی از این دست بتواند جایگاه غیر ویترینی خود را در باور اهالی جامعه پیدا کند.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نمایشگاه عکس تاریخی «کهن قاب همدان» در موزه عکسخانه شهر
پسین
گردهمایی عکاسان سیستان و بلوچستان در روز جهانی عکس تاریخی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست