1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. دوازدهمین تور عکاسی چیلیک به قلعه رودخان رفت

دوازدهمین تور عکاسی چیلیک به قلعه رودخان رفت

 

دوازدهمین تورعکاسی چیلیک همزمان با اولین دقایق بامدادی روز پنجشنبه، ۱۴ آبان ماه سال جاری عازم استان گیلان و دیدار و عکاسی از جنگل و قلعه رودخان شد.

از مهمترین اهداف برگزاری تورهای عکاسی ” پایگاه عکس چیلیک ” شناسایی استعدادها و جذب علاقمندان و دوستداران عکاسی در محیطی سالم و صمیمی است و از این رو همسفران با ارایه عکس های منتخب خود از مقاصد برنامه ریزی شده در این تورها می کوشند تا شرایطی شایسته برای تدوین مجموعه ای تصویری و هدفمند از علم و هنر عکاسی را دامن بزنند.

این سفر میزبان بیش از چهل نفر از علاقمندان به شرکت در تورهای عکاسی بوده تا مطابق برنامه، همزمان با نور صبحگاهی و طلوع آفتاب در قالب راهنمایی لازم و گروه های مشخص از عمارت قلعه رودخان عکاسی کنند.

دوازدهمین تور عکاسی چیلیک به قلعه رودخان رفت

عمارت تاریخی قلعه رودخان از جمله بناهایی است که بر ارتفاع کوهی بلند ساخته شده و در سالیانی دور به عنوان یک قلعه نظامی مورد استفاده قرار می گرفته است.

این قلعه در استان گیلان و یکی از زیباترین جاذبه های اکوتوریستی منطقه شمال ایران محسوب می شود.

بنای دیدنی قلعه رودخان مربوط به دوران سلجوقیان است که در ۲۵ کیلومتری جنوب شهرستان فومن قرار دارد و با وسعت بیش از ۲۵ هکتار و تعداد ۴۲ برج و بارو، به طول ۱۵۵۰ متر در زمره یکی از قلاع عجیب و نادر ایران به شمار می رود.

هیبت ظاهری، تنوع حجمی و نزدیکی برج ها به یکدیگر، موقعیت مکانی مناسب و بهره گیری از شیوه های مختلف معماری در احداث آن، بر معماری خارق العاده و عجیب آن دوران گواه است.

دژ قلعه رودخان، سومین بنا از بناهای عجیب هفت گانه استان گیلان است.

تورهای عکاسی ” پایگاه عکس چیلیک ” به منظور کسب تجربه کارگاهی و ایجاد محیطی مناسب برای همگرایی و هم اندیشی علاقمندان به هنر عکاسی برگزار می شود تا مجالی برای تجربه اندوخته های علمی و ذهنی در طول سفر پیدا کنند.

همچنین در مسیر بازگشت به تهران بنا به رای حاضرین به چند تن از همسفران هدایایی چون: چندین جلد کتاب عکس، لوح فشرده و … تقدیم شد.

اسامی همسفران دوازدهمین تور عکاسی چیلیک به مقصد قلعه رودخان، به این ترتیب است:
احسان ابوطالبی، مرجان ابوالقاسمی، امیر افشانی، رامینا بیتویی، علی توفیقی، علی رضا جعفرزاده، سجاد حسنی پازکی، محمدرضا خرازی، سیده هاله حیدری، سپیده رضاخانی، ابراهیم رامه، مهدی رامه، نادر رضوانی، زهرا درمان، مریم دوستانی، مهدی سروری، بهرام سیاوشی، معصومه شوکت، میثم شیخ الاسلام زاده، مهدیه شیخ الاسلام زاده، امیر شهرابی، مجید صابری، لیلا صادق زاده، زینب علیپوریان، الهه غفوری زاد، محمد قبا، محمدسجاد قهرمانی، هلیا کاشانی، الهام گازری، آزاده گلابگیران، سارا طاهرمقدس، خشایار لشنی، شبنم متولی، آرین مطلبی، تهمینه معصومی مقدم، بهداد میرزا همدانی، محمد مینایی، زهرا ناجیان اصل، مجید وفایی، سمیه هاشمی، محمد یزدزاد، سهیل یعقوبی.

به جا است تا از همکاری دفتر مرکزی سازمان میراث فرهنگی و مدیریت محترم یگان حفاظت سازمان در استان گیلان که با نهایت همکاری و ایجاد هماهنگی، شرایطی ویژه را برای عکاسی گروه اعزامی این پایگاه فراهم نمودند، تقدیر و تشکر نماییم.

از دیگر برنامه های تور عکاسی این پایگاه سفر به کویر مرنجاب و عکاسی از طلوع در منطقه کویر و مقصد تورهای بعدی ” پایگاه عکس چیلیک ” با هدف عکاسی پاییزی، سفر به روستای تاریخی ماسوله و طبیعت بکر اطراف این روستا است.

 

پیشین
دوازدهمین تور عکاسی چیلیک عازم قلعه رودخان شد
پسین
تسلیت به ساسان مویدی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست