1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. دومین جشنواره عکس «جوانان عصر ما» به کار خود پایان داد

دومین جشنواره عکس «جوانان عصر ما» به کار خود پایان داد

دومین جشنواره عکس دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان « جوانان عصر ما » با حضور جمعی از مدیران و مسئولان دانشگاه آزاد، هنرمندان، عکاسان و دانشجویان برگزار شد و همچنین برگزیدگان مسابقه این جشنواره معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دومین جشنواره عکس دانشگاه آزاد اسلامی، مراسم اهدا جوایز برگزیدگان دومین جشنواره عکس دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان «جوانان عصر ما» عصر روز چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه در سالن اجتماعات دانشگاه علوم تحقیقات با حضور “عبدالله جاسبی ” رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، “کریم زارع ” مدیر کل پارلمانی دانشگاه آزاد، ” محمد صادق مهدوی معاون فرهنگی ریاست دانشگاه آزاد، “بصیر اقارب پرست ” دبیر جشنواره ، “جمشید مشایخی ” ، “داریوش ارجمند ” و هنرمندان وعکاسان ازسراسرکشور برگزار شد.
برندگان دومین جشنواره عکس “جوانان عصر ما ” به این ترتیب معرفی شدند:
نفر اول: آزاده نوزاد، نفر دوم: آقای نیک خلق ،نفر سوم: بهنام رضا زاده ،نفرچهارم: رحیم شیر دره حقیقی ،نفرپنجم :حسن علی زاده.
در این مراسم محمد بصیر اقارب پرست دبیر دومین جشنواره عکس دانشگاه آزاد گفت: آثار نخستین دوره در مراکز فرهنگی و دانشگاهی ۷۲ شهر به نمایش گذاشته شد و همچنین توانستیم در این راستا آرشیو های عکس واحدهای مختلف دانشگاهی را در یک جا جمع آوری و متمرکز کردیم.
وی با اشاره به اینکه عکس های این نمایشگاه را تا کنون در جای دیگری نمایش داده نشده اند، اضافه کرد: مجموعه عکس های که از هنرمندان خلاق و انقلابی به دبیرخانه جشنواره رسید تا کنون درمکانی دیگر ارائه نشده است و معتقدم این امر نشان ازاعتماد هنرمندان به این جشنواره است .
در ادامه این مراسم جاسبی ریاست انشگاه آزاد اسلامی گفت: دو سال پیش به مناسبت ۲۵ سالگی دانشگاه آزاد بر آن شدیم تا چنین نمایشگاهی را با مضوعات مرتبط به انقلاب برپا کنیم .
جاسبی ادامه داد: زمانی که اولین دوره نمایشگاه برگزار شد ایراد های به نحوی برگزاری و کیفیت آن وارد شد به همین دلیل جهت رسیدن به تکامل، دبیرخانه فعالیت خود را ادامه داد تا دوره های بعدی با کیفیتی مناسب تر برگزار شود .
رئیس دانشگاه آزاد افزود : در طول ۲۷ سال تاسیس دانشگاه مجموعه ای عظیمی ازعکس های متفاوت در واحد های مختلف دانشگاه تولید شده بود به همین جهت برآن شدیم تا این عکس ها را در یک مکان جمع آوری کرده و آرشیو کنیم.
وی ادامه داد: جشنواره “جوانان عصر ما ” دربرگزاری مسابقه فراترحرکت کرده است، چرا که در فراخوان آن از تمامی عکاسان انقلابی و ملی گشورمان دعوت به عمل آورده است.
جاسبی اضافه کرد : به مناسبت تاسیس بیست و هفتمین سال دانشگاه آزاد اسلامی حدود ۲۵۰ جلد کتب منتشر کرده ایم که موضوع ۱۵۰ جلد آن تاریخچه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی است و مابقی درباره تاثیری است که دانشگاه آزاد در مسائل فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشورگذاشته استرضمن آنکه مجموعه مصاحبه های انجام گرفته با نخبگان را نیز در بر می‌گیرد.
وی گفت: دانشگاه آزاد دوملیون ششصد هزار فارغ التحصیل و یک ملیون چهارصد هزار دانشجو دارد و حدود ۲۵ هزارعضو هیئت علمی این دانشگاه هستند.
جاسبی با اشاره به اینکه یک حتی ریال هم بودجه دولتی به دانشگاه آزاد اسلامی اختصاص داده نمی شود، افزود: متوسط هزینه ای که ما به عنوان شهریه از دانشجویان دریافت می کنیم یک پنجم تا یک دهم بودجه ای است که دانشگاه دولتی ازخزانه مملکت برای دانشجو هزینه می کند با این وجود دانشگاه های دولتی به طور مداوم از کمبود بودجه شکایت می کنند اما ما خدا را شکر می کنیم و پیوسته در حال سازندگی هستیم.
وی تاکید کرد: طبق محاسبه های انجام شده اگر دانشگاه آزاد اسلامی موجودیت پیدا نمی کرد و تنها ده درصد از ۴ ملیون فارغ التحصیل این دانشگاه که دارای تملک مالی بودند برای ادامه تحصیل به خارج از کشورمی رفتند حدود شصد میلیارد ریال دلار ارز ازکشور خارج می شد.
جاسبی ادامه داد: آن ۹۰ درصد دانشجویانی که نمی توانستند به خارج از کشور بروند به طور حتم با مشکلات روحی ، سرخوردگی و مشکلات فراوانی روبه رو می شدند.
اجرا ی سرود “یار دبستانی… ” توسط مرسم “جمشید جم ” تهیه کننده و کارشناس موسقی دررادیو از بخش های دیگر این مراسم بود.
همچنین “جمشید مشایخی ” بازیگر سینما و تئاتر کشور با اشاره به این که چند روزی بیشتر نیست که ازبزرگداشت “حکیم فردوسی ” می‌گذرد جملاتی از “کورش کبیر ” را در خصوص مدیران خدمتگزار خواند و گفت: افتخار می‌کنم از این که در حضور جاسبی، یاران وی و همچنین دانشجویان وعکاسان هستم.
“داریوش ارجمند ” با بیان این که دو فرزند بنده در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل کرده اند ، افزود: در طول این ۲۷ سال شاهد رشد این فرزند خلف (دانشگاه آزاد) انقلاب بوده‌ایم و این مرکز تنها نهادی است که از دل مردم بیرون آمده و با وپول خود آنها نیز اداره شده است.
این هنرمند ادامه داد: جاسبی فرهنگی‌ترین مرد سرزمین من است و معتقدم عبدالله جاسبی فرهاد کوه کن کوه “حصارک ” است.
بر اساس این گزارش “کریمی صارمی ” رئیس هیئت داوری جشنواه عکس “جوانان عصر ما ” ضمن قرائت بیانبه داوران این جشنواره، گفت: در این جشنوار ۴۴۲ عکس از ۲۴۰۰ عکاس به رقابت گذاشته شد که در نهایت هیئت داوران ۹۲ عکس را از ۶۲ عکاس برای عرضه عمومی در نمایشگاه برگزیدند.
درادامه این مراسم ازمدیران واحدهای دانشگاه‌های رودهن، دزفول، گرگان، شاهرود و اسلام شهر به پاس این که عکس‌های اولین دوره این جشنواره را به بهترین شکل ارائه و نمایش داده‌اند، تقدیر شد.

پیشین
برترین عکاسان جشنواره «جوانان عصر ما» معرفی می‌شوند
پسین
در آستانه‌ی رونمایی مجموعه عکس‌های «قربانیان جنگ ایران و عراق» مهدی منعم : امیدواریم این کتاب به اتاق‌های جنگ برود

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست