1. خانه
  2. اخبار
  3. دومین آئین انتخاب رسانه برتر فرهنگ و هنر برگزار می شود

دومین آئین انتخاب رسانه برتر فرهنگ و هنر برگزار می شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری دومین آئین انتخاب رسانه برتر فرهنگ و هنر استان در شش ماهه دوم امسال خبر داد .
به گزارش باشگاه خبر نگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز" احمد احمدی منش گفت:این آئین هر شش ماه یکبار برگزار می شود .
وی افزود:امسال پس از برگزاری موفق نخستین آئین انتخاب رسانه برتر فرهنگ و هنر در شش ماهه اول برای دومین بار نیز رسانه های برتر فرهنگ و هنر استان در اسفند ماه معرفی می شوند .
احمدی منش خاطر نشان کرد : برگزاری دومین نمایشگاه و مسابقه عکس خبری و نخستین همایش شهر و رسانه در سال جاری و دومین جشنواره تیتر برتر سال مطبوعات و خبرگزاری ها و آسیب شناسی مطبوعات محلی در سال آینده از جمله دیگر برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در جهت ارتقای سطح کیفی مطبوعات و رسانه ها می باشد .
وی اظهار داشت : آئین انتخاب رسانه برتر فرهنگ و هنر نیز در جهت ارتقا در دو سطح کیفی و کمی خبر و افزایش تعداد خبرهای تولیدی رسانه ها در حوزه فرهنگ و هنر انجام می شود .
وی خاطر نشان کرد :رسانه های ارتباط جمعی در چهار گروه خبرگزاری ها و صدا و سیما ،روزنامه های محلی ،هفته نامه ها و دو هفته نامه های محلی ، سرپرستی روزنامه های سراسری و ویژه نامه های استانی معرفی می شوند .
وی با تاکید بر جایگاه اخلاق رسانه ای و رسالت حرفه ای خبرنگاران ،خاطر نشان کرد :بر اساس شاخص های صداقت،امانت داری،رقابت سالم رسانه ای و رعایت اصول اخلاقی و بی طرفی در تهیه،تنظیم و ارسال خبر، رسانه اخلاق استان نیز انتخاب می شود .
وی تصریح کرد : تراکم خبر در حوزه های مختلف، پائین بودن تعداد نیروی متخصص و نبود جذب نیروی جدید برای افزایش تعداد نیروی انسانی متخصص در حوزه های خبری استان ،خبرها را به سمت اخبار پوششی و خبر های ارسالی از روابط عمومی ها سوق می دهد .
وی ادامه داد:بر این اساس شاخص اصلی انتخاب رسانه برتر فرهنگ و هنر استان خبرهای تولیدی از رسانه های محلی با کیفیت مناسب ، رعایت اصول خبر نویسی و ارزشهای خبری می باشد .
در نخستین دوره برگزاری آئین انتخاب رسانه برتر فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی ، براساس رای هیئت داوران در گروه خبرگزاری‌ها و صدا و سیما، واحد خبر صدا و سیمای آذربایجان ‌شرقی و خبرگزاری فارس به طور مشترک رتبه نخست را به دلیل تولید و پوشش خبرهای فرهنگی به خود اختصاص دادند.
در گروه روزنامه‌های محلی روزنامه مهدآزادی، در گروه هفته نامه‌های محلی هفته نامه حیدربابا، در گروه سرپرستی‌ها و ویژه‌نامه‌های سراسری ویژه‌نامه ایران زمین به دلیل استمرار در تولید و انعکاس خبرهای فرهنگی به عنوان رسانه‌های برتر حوزه فرهنگ و هنر استان آذربایجان ‌شرقی شناخته شد.
خبرگزاری ایسنا نیز به دلیل رعایت صداقت در پوشش خبرهای فرهنگی به عنوان رسانه اخلاق انتخاب شد.
پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست