1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. دومین جشنواره ملی عکس سرمایه اجتماعی تمدید شد

دومین جشنواره ملی عکس سرمایه اجتماعی تمدید شد

دبیرخانه دومین جشنواره ملی عکس سرمایه اجتماعی با اعلام تمدید مهلت ارسال اثر ، از برگزاری سفری یک روزه به پارک ملی بوجاق و پره های صیادی خبر داد .

جشنواره سرمایه اجتماعیبه گزارش پایگاه عکس چیلیک به نقل از دبیرخانه این جشنواره با وجود اینکه تنها ۱۲ روز تا اتمام زمان ارسال عکس ها به دومین جشنواره ملی عکس سرمایه اجتماعی زمان باقی است تصمیم دبیرخانه بر این شد که برنامه برگزاری سفر یک روزه را نیز برای عکاسان طراحی و اجرا نماید .

دبیرخانه دومین جشنواره ملی عکس سرمایه اجتماعی مهلت ارسال آثار را تا ۵ آذرماه تمدید نموده و در نظر دارد که تمامی راه یافتگان به بخش مسابقه جشنواره را به سفر عکاسی یک روزه ای در پارک ملی بوجاق و پره های صیادی ببرد.

پارک ملی آبی – خشکی بوجاق ، در استان گیلان شهر بندرکیاشهر در حاشیه جنوبی دریای کاسپین قرار دارد و لاگون کیاشهر و دلتای رودخانه سپیدرود را در خود جای داده و یکی از زیستگاه های مهم پرندگان و بزرگ ترین محل زادآوری ماهیان در بخش جنوبی دریای کاسپین است .

از گونه های شاخص جانوری این منطقه می توان شنگ، انواع پرندگان (اردک سرحنایی و قوی گنگ) ، خزندگان و دوزیستان و ماهیان (ماهی سفید و کپور) و از گونه‌های گیاهی نیز ‌آلاله ، توسکا ، آقطی اشاره کرد.

پارک ملی بوجاق پناهگاهى براى زندگى ۲۳۹ گونه پرنده مهاجر از جمله قو ، درنا ، غاز ، گیلار ، چنگر ، فلامینگو ، پرستوى دریایى و انواع پرندگان آبزى و کنارآبزى است .

عبور رودخانه سفیدرود از این پارک و قرار گرفتن در حاشیه دریایی خزر ، وجود آبندان‌های مختلف در حوزه پارک ملی بوجاق ، هوایی معتدل و تنوع اکوسیستمی بوجاق را در زمره یکی از مناطق مهم پرنده نگری کشور تبدیل کرده است .

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
محمدجواد پوست پرداز میهمان شنبه‌های عکاسی شیراز
پسین
نمایشگاه « پایتخت » در خانه ی هنرمندان ایران

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست