1. خانه
  2. اخبار
  3. دومین نمایشگاه رضوی در بوشهر گشایش یافت

دومین نمایشگاه رضوی در بوشهر گشایش یافت

دومین نمایشگاه فرهنگی هنری رضوی بعد از ظهر سه شنبه در آیینی با حضور مسئولان استان بوشهر در مجتمع فرهنگی و هنری بوشهر گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر در بوشهر، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این آیین گفت: بارگاه ملکوتی هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت و حضرت فاطمه معصومه (س) در ایران اسلامی باعث هویت بخشی کشورمان شده است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهریوی با تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر افزود: امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه از انوار عرشی خداوند هستند.

وی اظهار داشت: دهه کرامت با تولد حضرت فاطمه معصومه به عنوان نوری از آسمان ولایت و دختری از عرش کوثر خاندان نبوت آغاز می شود و با تولد دیگری از سرسلسله بشری و عروج تعالی اخلاق، علم و معنویت امام رضا (ع) استمرار پیدا می کند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به جشنواره فرهنگی رضوی گفت: این جشنواره معنوی باعث گسترش و ترویج فرهنگ ولایت در جامعه خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز گفت: آثاری که در این نمایشگاه در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است مربوط به سه دوره گذشته جشنواره ملی مشاعره رضوی در این استان است.

نصرالله شفیعی افزود: در این نمایشگاه غرفه های تندیس جشنواره، عکس بارگاه و ضریح خاندان نوبت و ولایت، کتابهای رضوی، آثار خوشنویسی برتر استان و کشور در موضوع رضوی در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: همچنین ماکت ضریح امام رضا (ع) ، آثار موسسه فرهنگی قرآن و عترت ، فعالیتهای کانون امام خمینی (ره) روستای نظر آقا، آثار هنرجویان مدرسه فاطمیه، آثار موسسه طوبی و ماکت گنبند و مناره امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه نیز در این نمایشگاه گذاشته شده است.

شفیعی یادآور شد: چهارمین جشنواره ملی مشاعره رضوی دوم و سوم آبانماه با حضور منتخبین ۲۲استان کشور در بوشهر برگزار خواهد شد. 

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست