1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. دکتر ربیعی: مجموعه ای ارزشمند از فرهنگ تصویری تعاون گردآوری شده است

دکتر ربیعی: مجموعه ای ارزشمند از فرهنگ تصویری تعاون گردآوری شده است

نمایشگاه جشنواره ادواری عکس تعاون عصر روز جمعه ۱۴ اسفند ماه سال جاری با پیام دکتر علی ربیعی خطاب به عکاسان در تمامی نگارخانه های فرهنگسرای ارسباران گشایش یافت .
به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، به نقل از دبیرخانه جشنواره عکس تعاون، در مراسم گشایش این نمایشگاه، معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماهی و تنی چند از مدیران کل وزارت خانه و عکاسان و علاقه مندان حضور یافتند و مجموعه ای در قالب ۹۰ عکس راه یافته را با در حالی مشاهده کردند که متن دکتر علی ربیعی ، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نخستین قاب متن این مجموعه را پیش از متن مهندس سیدحمید کلانتری معاون امور تعاون و دکتر رستمی مدیر جشنواره ، شکل داده بود.
متن ارسالی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خطاب به عکاسان شرکت کننده و راه یافته به این شرح آمده است:بسمه تعالی

بخش تعاون در حیات اقتصادی و اجتماعی ایران، دیرپا و فراگیر بوده است.
دکتر علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعیمردم در امور تعاونی، مسئولیت پذیری ومشارکت را تمرین می کنند و کسب و کار که خودشان ساماندهی کرده اند را از طریق همگرایی و تعامل میان مدیران و اعضا، توسعه می بخشند. عدالت اجتماعی از جمله اهداف بلند دولت ها با گرایش های مختلف سیاسی و اقتصادی است و می توان گفت تعاون بر اندیشه های بنیادی بشر همچون عدالت، مساوات، انصاف، صداقت، برابری و … استوار است. دین مبین اسلام نیز بر تعاون و همکاری متقابل تاکید کرده و آن را به عنوان یک اصل اساسی در طول حیات بشر مورد اشاره قرار داده است. ندای «تعاونوا علی البر والتقوی» ازمیان کلمات رحمانی قرآن مجید همواره به عنوان یک دستور انسانی برای کار جمعی و رسیدن به «خیر جمعی» مورد توجه مسلمانان قرار داشته است.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی، بر اساس همین آموزه های تحسین شده، چند سند معتبر و برجسته در ارتباط با موضوع تعاون به تصویب مراجع قانونی رسید که در رأس همه آن ها  قانون اساسی قرار دارد. در میثاق ملی ما، تاکید ویژه ای بر بخش تعاونی به عنوان یکی از سه بخش اقتصادی کشور صورت گرفته و بر این اساس در کنار بخش های دولتی و خصوصی و همسنگ و همتراز آنها، «تعاون» نیز از جایگاه منحصر به فردی برخوردار است. همه این موارد نشان از ضرورت تشویق آحاد جامعه برای توجه به موضوع تعاون دارد و در این میان رسانه ها هم نقش مهم و کلیدی را در این حوزه ایفا خواهند کرد.
در میانه تنوع گوناگونی رسانه هایی که این روزها در جهان وجود دارند تا پیام مد نظر خود را به مخاطب برسانند، تصاویر هم به مثابه یک رسانه می توانند مخاطب را به واکنش وادارد و در جلب توجه عمومی به نابسامانی ها و تشویق نهادهای مدنی، دولت ها و جوامع به اقدام سازنده نقش آفرین شوند.
واز این رو توجه به عکس، در دنیایی که زمان اهمیت فوق العاده ای پیدا کرده ؛ برای تشویق و تبلیغ افراد و نهادها به مشارکت در تعاون ضروری است.
آثاری که در پی آمده است، مجموعه ای است گرانبها در معرفی آثار ارزنده عکاسی در حوزه “تعاون” که نه تنها توانسته زوایایی از ظرفیت های این بخش را یادآوری کند که گامی درخور تحسین برای توضیح، تفسیر و تشویق افراد به مشارکت در حوزه “تعاون” برداشته است.
راقم این سطور نه به عنوان وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی بلکه به عنوان معلمی که سالها، ارتباطات تدریس کرده و ازسویی همواره دغدغه بهبود و ارتقای شاخص های زندگی را داشته، خوشحالم که پس از برگزاری « جشنواره ادواری عکس تعاون » با نگاه ظریف، همت و تلاش عکاسان عزیز، مجموعه ای ارزشمند از فرهنگ تصویری تعاون
در سایر حوزه ها گردآوری شده است.
تلاش آمیخته به ذوق و تعهد این هنرمندان به خوبی نشانگر این است که نه تنها” عکس به واقع یک رسانه است” که می تواند زبان گویا و مشوقی بزرگ برای تلاش و ترغیب اهالی جامعه و دولتمردان و برنامه ریزان برای مشارکت و توجه به حوزه “تعاون”باشد؛ زمینه ای که با وجود تلاش در سال های متمادی، هم چنان ظرفیت های قابل توجه آن، مغفول مانده است.
امید ست این آثار، فتح بابی برای نقش آفرینی رسانه ها و آحاد جامعه برای فعال کردن بخش تعاونی در روزهای پساتحریم برای یاری رساندن به توسعه اقتصادی در راستای اهداف دولت تدبیر و امید برای ساخت ایرانی توسعه یافته و مقتدر باشد. از خداوند بزرگ برای همه ی عکاسان این مجموعه توفیق روز افزون مسئلت دارم.
علی ربیعی
وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی
اسفند ٩۴
پیشین
با حضور معاون امور تعاون وزیر تعاون، نمایشگاه عکس تعاون گشایش یافت
پسین
تسلیت به عکاس خراسانی؛ مهدی عقیقی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست