1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. دکتر مظاهری: باشد تا به هنر بیش از اینها ایمان آوریم…

دکتر مظاهری: باشد تا به هنر بیش از اینها ایمان آوریم…

مراسم اختتامیه جشنواره عکس تعاون بعدازظهر دوشنبه ۱۸ مرداد ماه جاری گذشته در سالن اجتماعات ساختمان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد و با توجه به بخش ویژه محیط زیست، دکتر مظاهری، به مراسم اختتامیه جشنواره عکس تعاون پیام داد.
متن پیام ارسالی دکتر مهناز مظاهری معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست که در حین مراسم خوانده شد به این شرح است:

 

باسمه تعالی

دکتر مهناز مظاهری - سازمان حفاظت محیط زیستفضای هنر و محیط رسانه سرشار از حضور اندیشه های موثر و نافذ و پیشرو است و در عرصه هنر عکاسی این تعریف باورپذیر هم می شود.
برگزاری جشنواره عکس تعاون فرصتی مغتنم بود تا نگاه عکاسان در حوزه تعاون را بتواند به درک و ثبت و ارایه مضامین این حوزه وادارد و چه مبارک است وقتی در مجموعه نگاه های راه یافته به نمایشگاه، تلاش عکاسان در این حوزه به مسئله محیط زیست نیز گره می خورد.
اهمیت توجه به محیط زیست امروزه از مهم ترین مباحث جوامع بشریست و دیگر محدود به فضاهای دانشگاهی، جلسات کارشناسی و گردهمایی های روشنفکری نیست. حالا دیگر آحاد جامعه از دانش آموز تا کشاورز و از صنعتگر تا گردشگر می توانند شرایط حساس محیط زیست و ارتباط تنگاتنگ آن با زندگی خود را حس کنند.
هنرمند در این عرصه البته پیش و بیش از همه به این چالش هول انگیز پی برده است. چرا که ذهن هنری فراتر از عادات روزمره به کشف حقایق هر چند تلخ و دلهره آور می پردازد و آن را در زیباترین آثار بشری ارایه می کند. باشد تا به هنر بیش از اینها ایمان آوریم.
این موفقیت را در آستانه روز خبرنگار به شخصیت عکاسان خبرنگار، گروه برگزارکننده و داوران، کارشناسان و عکاسان حامی محیط زیست تبریک گفته و توجه مداوم سایر جشنواره های حوزه هنرهای تجسمی و عکاسی را در این راه به اصل اهمیت و توجه به موضوع حفاظت از محیط زیست به عنوان یک فرهنگ و باور آرزومندیم.

مهناز مظاهری
معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست
۱۸ مرداد ماه ۱۳۹۵
پیشین
نمایشگاه گروهی عکس « طعم عکس۲ » در نگارخانه آریا
پسین
با حضور عکاسان ، اختتامیه جشنواره عکس تعاون برگزار شد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست