1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. دیدار عکاسان با آیت ا.. نورمفیدی در استان گلستان

دیدار عکاسان با آیت ا.. نورمفیدی در استان گلستان

نشست نماینده ولی فقیه در استان گلستان با عکاسان شرکت کننده در اردوی مسابقه ملی عکاسی نگاه سرخ برگزار شد.
به گزارش دبیرخانه سومین مسابقه ملی عکس نگاه سرخ، سومین روز اردوی مسابقه ملی عکاسی نگاه سرخ در حالی آغاز شد که ۳۹ عکاس میهمان بومی از سراسر کشور نشستی با نماینده ولی فقیه در استان گلستان، استاندار و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان در این جلسه خطاب به حاضرین اظهار داشت: عاشورا حادثه بسیار مهمی است که در تاریخ بشر اتفاق افتاده، که می تواند سازنده باشد و پند دهد.
آیت الله نورمفیدی در ادامه افزود: اینکه ما که در بطن قیام عاشورا نبوده ایم چگونه می توانیم آن را به تصویر بکشیم و از چه راهی به بازخوانی بهتر آن کمک می شود مسئله ی مهم و قابل تاملی است. راهی که بتواند جلوه ای از جلوه های قیام عاشورا را به تصویر بکشد، بنده معتقدم عاشورا چون قرآن است. از زمانی که این کتاب آسمانی بر قلب نورانی پیامبر نازل شد تفسیر های مختلفی در مورد آن نوشته شده و از زوایای مختلف به آن نگاه می شود. همانطور که می دانید از واقعه عاشورا هم تفسیرهای مختلفی ارائه می شود که هر فردی از زاویه ای به آن نگاه می کند. در کتاب و منبعی بحث شهادت مورد بررسی است و در منبعی دیگر تجلی توحید را مورد نظر قرار داده اند.

 

دیدار عکاسان با آیت ا.. نورمفیدی در استان گلستان

امام جمعه گرگان در ادامه به عکاسان حاضر در این نشست گفت: عاشورا را می توان از ابعاد مختلف نگریست از توحید گرفته تا ابعاد فردی و اخلاقی وی خاطر نشان کرد: توحیدی ناب در رفتار امام حسین (ع) به وضوح مشاهده می شود. که باید الگوی تمامی پیروانش قرار گیرد.
وی متذکر شد: اگر عکاسان و هنرمندان ما بتوانند ابعاد روحانی و معنوی قیام عاشورا را به نمایش بگذارند کاری شگفت آور و قابل تحسین کرده اند. ابعادی که در این حادثه تاریخی بسیار موجود است. اگر عکاسان ما بتوانند چنین مواردی را به تصویر بکشند حتی می تواند از شعر هم موثر تر باشد چرا که ممکن است مضمون و پیام شعر را هر فردی دریافت نکند اما عکس ابزاری است که به هیچ زبانی محدود نمی شود.
نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: دغدغه امام حسین(ع) حکومت و زمام داری نبوده بلکه باید گفت معاویه و یزید بودند که برای رسیدن به قدرت هر چیزی را زیر پا می گذاشتند. وقتی سپاه دشمن به امام حسین(ع) رسید دستور داد تا به همه آن ها آب دهند نه تنها به سربازان دشمن بلکه حتی به اسب ها هم آب دهند ایشان دغدغه ای فراتر از زمان و مکان داشتند امروز در جهان بحث حقوق بشر مطرح می شود باید گفت همه ی آنها دروغ است، چرا که آنان دغدغه هیچ انسانی را ندارند و تنها به منافع و حاکمیت خود فکر می کنند.
سپس استاندار گلستان ضمن عرض تسلیت به حاضران و خوش آمد گویی به هنرمندان حاضر در جلسه گفت: مسلماً عاشورا یک متن است و با هنر و احساس همراه شود ماموریت است.
دکتر صادقلو گفت: عکس نفوذ و قابلیت خاص خود را دارد و نقش عکاسی در نمایاندن تاریخ اساسی است.
وی افزود: شاید در گذشته عکاسی حرفه بود امروزه علم و حرفه است و شما با همراهی علم، حرفه و هنر زوایایی خاص از قیام حسینی را به ثبت برسانید.

در ادامه ی این برنامه سیدمحمد فاطمی ” عکاسی از بوشهر” ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران این اردو عکاسی گفت: آن چه در استان گلستان متمایز بوده را باید ارتباط بین اهل تسنن و تشیع گفت و امیداریم دوستان دیگری در سال های آینده تشریف بیاورند و سوژه های بکر موجود در این استان را به تصویر بکشند.
وی گفت: یکی از تفاوت هایی که برنامه های عاشورایی گلستان با سایر استان ها داشت بحث سادگی و اجرای طبیعی برنامه های مذهبی چون تعزیه بوده است.

پیشین
سوگواره «مهر محرم» تا ۱ آذر تمدید شد
پسین
نمایشگاه گروهی عکس « زون سیستم » در مشهد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست