1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. روستاهای اصیل کُردنشین کردستان میزبان عکاسان شدند

روستاهای اصیل کُردنشین کردستان میزبان عکاسان شدند

نودوپنجمین سفر گروهی عکاسان از سوی دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک با هدف مستندنگاری زندگی روزانه و فعالیت کارگران روستانشین در قالب تور عکاسی از کردستان گذشت.

در این سفر که با حضور ۱۶ تن از علاقمندان به عکاسی مستند ممکن شد ، عکاسان در حرکتی شبانه، برنامه عکاسی شان را همزمان با صبح روز سه شنبه ۵ اُردی بهشت ماه در نخستین روستای هدف گذاری شده آغاز شد و در ادامه پس از استراحتی کوتاه و صرف غذای محلی منطقه برنامه عکاسی گروه ادامه یافت.
در این سفر گروهی نماهای داخلی و بیرونی زندگی و تزئین بر اساس فرهنگ و هنر و آداب زیستی و اقلیمی منطقه و همچنین معماری و طبیعت موقعیت کوهستانی روستاها مورد ثبت و عکس قرار گرفت و در نهایت شامگاه پنجشنبه ۷ اُردی بهشت ماه عکاسان همسفر به تهران بازگشتند.

همسفران همراه با ۹۵ومین تور عکاسی چیلیک به این ترتیب معرفی می شوند: مهری راست قدم، محمدسعید ثابت قدم مقدم، مریم خداوردی، شاهو کریمیان، نوشین نامداری، قاسم باطنی، مریم همتی، نیلوفر زارعی، اعظم حشمتی، سهیلا(طلا) خانمیرزائی، طیبه خداوردی، نسرین رستمی، ابراهیم باقرلو ، سیدایمان میری، محمدرضا خرازی و مهدی سروری.

مدیریت پایگاه عکس چیلیک خود را موظف می داند به واسطه همدلی های به عمل آمده از مردمان شریف و میهمان نواز روستاهای هدف در طول مسیر نهایت قدردانی را داشته و از پشتیبانی ها و همراهی: شاهو کریمیان، مهربان بکری، محمدآیت مرادیانی، شوآن دشت بومی ، کیومرث اسلامی، فرخ شریفی و سالم فتحی نهایت تقدیر و تشکر را داشته باشد.

بنابر برنامه ریزی ها، منتخب آثار عکاسان شرکت کننده در مجموعه تورهای عکاسی از کردستان، در قالب نمایشگاهی گروهی ارایه خواهد شد.
از مهمترین اهداف برگزاری تورهای عکاسی پایگاه عکس چیلیک پس از نخستین دوره جشنواره تورهای عکاسی چیلیک شناسایی استعدادها و جذب علاقمندان و دوستداران هنر عکاسی در محیطی علمی، سالم و صمیمی است تا ضمن شرکت در فضایی عکاسانه از تاثیر شرایط کارگاهی و آموزش غیرمستقیم عکاسی بهره های لازم را برده و تجارب اولیه و تکمیلی خود را در زمینه عکاسی: مستند، مفهومی، منظره و طبیعت، روایی وگزارش، چهره، اجتماعی، معماری و … افزایش دهند.

مطابق با رسم تمامی تورهای عکاسی « پایگاه عکس چیلیک » مقرر شد تا با مشارکت همسفران فعال (صاحب اثر در گزارش تصویری و عکس های منتخب)، نشست نقد و بررسی عکس های این تور عصر روز چهارشنبه ۲۰ اُردی بهشت ماه برگزار شده و عکس ها و نگاه برتر در این نشست بنا بر رای و نظر همسفران و حاضرین علاقه مند مورد معرفی قرار می گیرند.
تورهای آتی ” پایگاه عکس چیلیک ”
با هدف عکاسی از: عکاسی از آبشار،  شالی و شالی کاران، عشایر شاهسون اردبیل، غروب ماسوله و صبحگاه قلعه رودخان، طبیعت پاییزی جنگل های گلستان ، کویر شهداد، آبگیر الندان، روستا و کویر ورزنه، غار کتله خور، جزیره قشم، نهارخوران گرگان، پل ورسک و شیرگاه، عشایر دشت مغان، طبیعت آستارا، و … در دست هماهنگی وطراحی است که پس از برنامه ریزی معرفی خواهند شد.
برای مشاهده گزارش تصویری تور عکاسی از روستاهای کردستان (در حال گردآوری و بارگزاری) « اینـجـــا » کلیک کنید.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
عکس استاد کوچکپور به موزه دورهمی اهدا شد
پسین
نمودار مشارکت استان ها در جشنواره عکس وقف منتشر شد

به تازگي منتشر شده

۲ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سفر کردستان تجربه موفق و لذت بخشى بود.
    هم از لحاظ فراهم بودن موقعیت هاى بکر عکاسى و هم از لحاظ همراهى با دوستان بسیار عزیزى که لذت سفر دو چندان کرد.

    پاسخ
  • تجربه ای متفاوت با مردمانی بسیار مهمان نواز ، مهربان و دوست داشتنی در کنار همسفرانی خوب.
    باعث افتخار بود حضور بنده در این سفر

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست